in kaart brengen BHV

Auteur Topic: in kaart brengen BHV  (gelezen 2486 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ontruimer

  • Gast
Gepost op: 25 september 2005, 14:08:37
Een aantal dingen zijn mij niet echt duidelijk mogelijk dat jullie het zien

om te beginnen hebben we een RI&E dit is een inventarisatie volgens mij van je restrisico's en risico's binnen een bedrijf dit is je basis van je BHV   (laten opstellen door ARBOdienst)

dan volgt een bedrijfsnoodplan volgens mij, maar dat is mij niet duidelijk waarvoor dat dan weer voor gebruikt wordt
gemaakt door Hoofd BHV

Vervolgens wordt er een aanvalsplan gemaakt door de brandweer en dit is dan ook voor de brandweer

Dan heb je nog een ontruimingsplan gemaakt door Hoofd BHV en uitgevoerd door ploegleider

dan heb je denk ik wel de hele BHV in kaart denk ik of zie ik dit niet juist.




EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #1 Gepost op: 25 september 2005, 14:18:09
dan volgt een bedrijfsnoodplan volgens mij, maar dat is mij niet duidelijk waarvoor dat dan weer voor gebruikt wordt

Het bedrijfsnoodplan is het overall plan.
De diverse diensten werken op basis van het bdrijfsnoodplan de aanvalplannen e.d. uit.

dan heb je denk ik wel de hele BHV in kaart denk ik of zie ik dit niet juist.

Als je de organisatie van de BHV bedoeld, ja dat zie je goed.


ontruimer

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 september 2005, 14:48:17
Het bedrijfsnoodplan is het overall plan.
De diverse diensten werken op basis van het bdrijfsnoodplan de aanvalplannen e.d. uit.

Als je de organisatie van de BHV bedoeld, ja dat zie je goed.

Dus voor alle duidelijkheid je lijst gevaarlijke stoffen overwerkers regels, calamiteitenplan (wat te doen bij) , enz zijn onderdeel van het bedrijfsnoodplan. dit wordt dan adminstratief bijgehouden door hoofd BHV en ligt bij de receptie en dient als naslagwerk.


helm

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 september 2005, 18:47:01
Dus voor alle duidelijkheid je lijst gevaarlijke stoffen overwerkers regels, calamiteitenplan (wat te doen bij) , enz zijn onderdeel van het bedrijfsnoodplan. dit wordt dan adminstratief bijgehouden door hoofd BHV en ligt bij de receptie en dient als naslagwerk.

Bijna. Het overkoepelende plan is het (bedrijfs)hulpverleningsplan. Hierin zijn deelplannen te vinden waaronder het nood- of calamiteitenplan, het ontruimingsplan, het communicatieplan, het continuïteitsplan en wat voor plannen je nog verder wilt.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 27 september 2005, 00:26:48
Bijna. Het overkoepelende plan is het (bedrijfs)hulpverleningsplan. Hierin zijn deelplannen te vinden waaronder het nood- of calamiteitenplan, het ontruimingsplan, het communicatieplan, het continuïteitsplan en wat voor plannen je nog verder wilt.

We bedoelen denk ik het zelfde