Koningsdag 2016

Auteur Topic: Koningsdag 2016  (gelezen 3024 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Gepost op: 26 april 2016, 19:00:14
Morgen is het weer Koningsdag, traditiegetrouw een dag waarop bijna alle (vrijwillige)evenementenhulpverleners weer aan de slag gaan ergens in het land.
Vaak zijn het redelijk drukke inzetten voor de meeste organisaties. Veelal gerelateerd aan alcohol en drugs gebruik.

Dit jaar belooft het alleen extra koud en nat te worden. (Dat gebeurde dus nooit toen Beatrix nog Koningin was  ;) ). Hoe bereiden jullie je voor op dit weer en verwacht je het hierdoor drukker te krijgen, of zal iedereen wel thuis blijven?




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 26 april 2016, 19:30:03
Ik verwacht dat veel mensen thuis blijven en evenementen afgelast worden of eerder stoppen.
Anderzijds is onderkoeling een te verwachten letsel. Extra dekens mee, is geen overbodige luxe.
Zelf warm aankleden natuurlijk.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #2 Gepost op: 26 april 2016, 19:36:03
Ik verwacht het zelfde.
Wij hebben extra dekens (iso en fleece) klaar liggen. Daarnaast heeft de gemeente aan de organisatoren van buiten evenementen in de stad opgedragen te zorgen voor warme locaties die in geval van calamiteiten opengesteld kunnen worden om mensen op te vangen. Wij (lokale rode kruis afdeling) hebben het verzoek gekregen te signaleren of het openstellen noodzakelijk is. Daarnaast zullen we een deel van de mensen die op de post komen waarschijnlijk wat sneller het advies geven naar huis te gaan.

Over het algemeen denk ik dat het wel rustiger zal zijn dit jaar dan anders. Ik gok dat mensen zich wat minder snel laten vol stromen met oranjebitter nu het weer zo guur is. Zolang er maar niemand op het idee komt gluhwein te gaan serveren :) maar de enkeling wie we binnen krijgen kan vanwege de kou wel een extra uitdaging vormen. Al is het maar om je post schoon te houden. Over het algemeen laat ik mensen die onder invloed zijn liever buiten dan binnen op een stoel zitten, maar met dit weer.....


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #3 Gepost op: 26 april 2016, 20:22:55
Citaat
26 april 2016 | EHBO'ers paraat op koude Koningsdag

#Koningsdag - Uitglijden over een rolschaats op een gezellige rommelmarkt of een vriend die nét iets te enthousiast begon aan de oranjebitter en nu een beetje pips ziet. Ook op Koningsdag zit een ongeluk in een klein hoekje. Daarom staan vrijwilligers in het hele land paraat om Eerste Hulp te verlenen.

http://www.rodekruis.nl/actueel/nieuws/ehbotipsvoorkoningsdag





ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #4 Gepost op: 26 april 2016, 20:29:19
Ik ben ook benieuwd hoe veel foto's de #ikstaparaat actie gaat opleveren.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #5 Gepost op: 27 april 2016, 00:33:09
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1420926 date=1461690014
Dit jaar belooft het alleen extra koud en nat te worden. (Dat gebeurde dus nooit toen Beatrix nog Koningin was  ;) ). Hoe bereiden jullie je voor op dit weer en verwacht je het hierdoor drukker te krijgen, of zal iedereen wel thuis blijven?

Uhmm het was niet altijd goed weer ;) .

http://nos.nl/video/2101670-koninginnedag-was-lang-niet-altijd-droog.html

Dat we de afgelopen jaren misschien verwend zijn met goed weer dat misschien wel, maar abnormaal is het niet voor dit jaargetijde.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #6 Gepost op: 27 april 2016, 01:14:53
Citaat van: RAdeR link=msg=1420928 date=1461691803
Ik verwacht dat veel mensen thuis blijven en evenementen afgelast worden of eerder stoppen.
Anderzijds is onderkoeling een te verwachten letsel. Extra dekens mee, is geen overbodige luxe.
Zelf warm aankleden natuurlijk.
Mijn ervaring is dat je jezelf het beste met meerdere (dunne) lagen kunt aankleden.
Persoonlijk heb ik in mijn functie van verkeersregelaar goede ervaringen met het dragen van soft shell kleding.
Ook het drinken van een kopje koffie zorgt voor warme energie van binnen.  ;)
Dit jaar ben ik vrij en blijf ik voornamelijk binnen.
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #7 Gepost op: 27 april 2016, 07:17:34
Voor mij het eerste jaar dat ik niet de nachten doe maar juist overdag.... Ik word burgerlijk.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #8 Gepost op: 27 april 2016, 21:08:48
mijn dienst zit er op. Erg rustig gebleven, veel minder bezoekers dan vorig jaar.


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #9 Gepost op: 28 april 2016, 12:41:48
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1421040 date=1461784128
mijn dienst zit er op. Erg rustig gebleven, veel minder bezoekers dan vorig jaar.
Dat viel mij tijdens koningsnacht ook al op. Maar het weer was er ook niet naar om lekker buiten een biertje te doen.