Hoofdagent met een WO bachelor

Auteur Topic: Hoofdagent met een WO bachelor  (gelezen 7986 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #20 Gepost op: 2 mei 2016, 00:16:22
Citaat van: nickd link=msg=1421739 date=1462120871
Ja, met niveau 5 is het niet zo dat je gelijk als een soort "manager "begint. In de meeste gevallen doe je ook veel ervaring op op straat én daarnaast ben je conceptueel ook bezig. Ik denk ook dat je kans om aangenomen/uitgenodigd te worden met een hbo diploma op zak groter is voor niveau 5 dan voor niveau 4. Dit is met name omdat jij waarschijnlijk later wilt doorstromen/doorontwikkelen wat zou betekenen dat ze eerst een niveau 4 diploma voor je betalen én daarna mogelijk nog een niveau 5. Liever hebben ze dat je dan gelijk op niveau 5 begint.

Ik heb in juli mijn hbo afgerond en zit gewoon middenin mijn sollicitatie voor niveau 4. Wachten of ik op korpsgesprek mag. Maakt dus niet veel uit.


Simone

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #21 Gepost op: 2 mei 2016, 13:58:38
Citaat van: Sheppard link=msg=1421793 date=1462140982
Ik heb in juli mijn hbo afgerond en zit gewoon middenin mijn sollicitatie voor niveau 4. Wachten of ik op korpsgesprek mag. Maakt dus niet veel uit.

Tuurlijk, het is zeker niet onmogelijk om niveau 4 te gaan doen met een hogere opleiding, ik kon met VWO ook gewoon de selectie in voor niveau 4.
Maar ze hebben gewoon liever dat je een hoger niveau doet als je dat aankan, om zo later mogelijke problemen te voorkomen.
Ik heb ook gehoord dat ze dan wel een goede reden willen horen waarom jij niveau 4 wilt gaan doen in plaats van niveau 5 als je HBO/WO hebt gedaan.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #22 Gepost op: 2 mei 2016, 18:54:02
Citaat van: Simone link=msg=1421861 date=1462190318
Tuurlijk, het is zeker niet onmogelijk om niveau 4 te gaan doen met een hogere opleiding, ik kon met VWO ook gewoon de selectie in voor niveau 4.
Maar ze hebben gewoon liever dat je een hoger niveau doet als je dat aankan, om zo later mogelijke problemen te voorkomen.
Ik heb ook gehoord dat ze dan wel een goede reden willen horen waarom jij niveau 4 wilt gaan doen in plaats van niveau 5 als je HBO/WO hebt gedaan.

Hmmm, mij hebben ze daar tot op heden helemaal niks over gevraagd. Wanneer vragen zij die reden, bij het korpsgesprek?
Misschien daarom een 20 bij de cognitieve capaciteiten test 098uo


Simone

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #23 Gepost op: 2 mei 2016, 19:59:50
Citaat van: Sheppard link=msg=1421890 date=1462208042
Hmmm, mij hebben ze daar tot op heden helemaal niks over gevraagd. Wanneer vragen zij die reden, bij het korpsgesprek?
Misschien daarom een 20 bij de cognitieve capaciteiten test 098uo

Geen idee wanneer ze dat precies vragen. Waarschijnlijk dan bij het korpsgesprek als ze het nog niet bij het psychologisch onderzoek of zo hebben gevraagd.
Ik las vooral hier vaker dat je een goede reden zou moeten hebben en heb het wel eerder gehoord, dus ging er vanuit dat dat inderdaad gevraagd werd.


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #24 Gepost op: 3 mei 2016, 15:52:37
Citaat van: Sheppard link=msg=1421793 date=1462140982
Ik heb in juli mijn hbo afgerond en zit gewoon middenin mijn sollicitatie voor niveau 4. Wachten of ik op korpsgesprek mag. Maakt dus niet veel uit.

Ik zeg ook niet dat het niet kan, het is niet 100% zwart wit ;) Ik zeg alleen dat het wel wat moeilijker is, met name vanwege de reden die ik eerder al aangaf.

Hoewel ik geen bewijs heb om dit te ondersteunen, ga er maar vanuit dat je met een WO diploma gegarandeerd de vraag krijgt waarom je solliciteert voor een niveau 4 functie, met HBO misschien iets minder snel. Tenzij je het al enorm goed hebt weten te verwoorden bij de aanmelding..

Het jammere is dat je geen persoonlijke terugkoppeling meer krijgt op je aanmelding, dus als je wordt afgewezen zul je nooit met zekerheid kunnen zeggen waarom je bent afgewezen helaas...


Alibaba

  • Aspirant Hoofdagent Oost Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #25 Gepost op: 3 mei 2016, 16:14:55
Citaat van: nickd link=msg=1422003 date=1462283557
Ik zeg ook niet dat het niet kan, het is niet 100% zwart wit ;) Ik zeg alleen dat het wel wat moeilijker is, met name vanwege de reden die ik eerder al aangaf.

Hoewel ik geen bewijs heb om dit te ondersteunen, ga er maar vanuit dat je met een WO diploma gegarandeerd de vraag krijgt waarom je solliciteert voor een niveau 4 functie, met HBO misschien iets minder snel. Tenzij je het al enorm goed hebt weten te verwoorden bij de aanmelding..

Het jammere is dat je geen persoonlijke terugkoppeling meer krijgt op je aanmelding, dus als je wordt afgewezen zul je nooit met zekerheid kunnen zeggen waarom je bent afgewezen helaas...

Volgens mij kun je dat wel. Er is een opleidingseis en daar voldoe je aan of je voldoet er niet aan. In je motivatie dien je (kort en bondig) aan te geven waarom je reageert, als je hiermee niet kunt overtuigen dat jij degene bent die zij zoeken val je af. Overkwalificatie is, wanneer je een goed verhaal hebt qua motivatie, geen punt om op af te wijzen omdat je aan de minimumeis voldoet. Wel zul je als je al een hogere opleiding genoten hebt moeten onderbouwen waarom je "onder je niveau; op straat" wilt werken. Afwijzen alleen om de te hoge vooropleiding komt denk ik niet voor, het is de combinatie.
Aspirant Hoofdagent Oost Nederland


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #26 Gepost op: 3 mei 2016, 18:25:26
Citaat van: Alibaba link=msg=1422005 date=1462284895
Volgens mij kun je dat wel. Er is een opleidingseis en daar voldoe je aan of je voldoet er niet aan. In je motivatie dien je (kort en bondig) aan te geven waarom je reageert, als je hiermee niet kunt overtuigen dat jij degene bent die zij zoeken val je af. Overkwalificatie is, wanneer je een goed verhaal hebt qua motivatie, geen punt om op af te wijzen omdat je aan de minimumeis voldoet. Wel zul je als je al een hogere opleiding genoten hebt moeten onderbouwen waarom je "onder je niveau; op straat" wilt werken. Afwijzen alleen om de te hoge vooropleiding komt denk ik niet voor, het is de combinatie.

Dit is min of meer wat ik zeg toch toch? :P Puur over-gekwalificeerd zijn is geen goede reden, maar je moet het goed kunnen onderbouwen. Daarmee is het wat moeilijker voor diegene, aangezien je maar 80 woorden krijgt om je motivatie te beschrijven en dus niet alleen moet onderbouwen waarom je bij de politie wilt maar ook waarom je onder je niveau solliciteerd.