Minor Politiekunde 2016-2017

Auteur Topic: Minor Politiekunde 2016-2017  (gelezen 4810 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Surveillanceteam

  • Gast
Gepost op: 29 april 2016, 15:15:40
Beste forumleden,

Volgend studiejaar ga ik een half jaar lang politiekunde volgen aan de PA in Apeldoorn. Dit is in kader van een minor voor mijn huidige opleiding.
Heeft iemand ervaring met deze minor? Zo ja, heb je wat praktische informatie? Bedankt.




Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2016, 19:02:33
Hoi!

Ik heb van september 2014 tot januari 2015 de minor Politiekunde gevolgd :) Wat wil je weten?

Groetjes Dominique


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2016, 08:55:29
Hoi Dominique,

Hoe zag je rooster er ongeveer uit? Natuurlijk zal die nu niet precies het zelfde zijn, maar dan heb ik een beetje een indruk.
Moest je een uniform dragen? Welke praktijkonderdelen komen aanbod en welke theorieonderdelen?


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2016, 12:13:49
Ik had twee dagen per week les en dat waren volle dagen, dus van 08:00 - 17:00 uur. Je krijgt theorielessen over de politieorganisatie, de samenleving en recht. De praktijklessen bestonden in mijn geval uit aanhouding- en zelfverdedigingslessen. Je volgt de lessen gewoon in eigen kleding :)


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2016, 12:30:35
Bedankt voor je reactie. Allemaal informatie waar ik wat aan heb. Enig idee of deze minor voordelig is als ik later een volledige politieopleiding wil volgen?
Zijn er bijvoorbeeld ook mogelijkheden om zelf meer kennis op te doen over de praktijk? (dus bijvoorbeeld een dag meelopen met de wijkagent? )


PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2016, 12:37:40
Bedankt voor je reactie. Allemaal informatie waar ik wat aan heb. Enig idee of deze minor voordelig is als ik later een volledige politieopleiding wil volgen?
Zijn er bijvoorbeeld ook mogelijkheden om zelf meer kennis op te doen over de praktijk? (dus bijvoorbeeld een dag meelopen met de wijkagent? )
Geen informatie over de minor. Maar een dag mee lopen kan je altijd vragen!
Zelf ook gedaan voordat ik het korpsgesprek in ging. Uiteraard is het wel handig als je al iemand kent bij de politie, maar proberen kan altijd.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2016, 12:46:59
Citaat van: PeterK90 link=msg=1424171 date=1463308660
Geen informatie over de minor. Maar een dag mee lopen kan je altijd vragen!
Zelf ook gedaan voordat ik het korpsgesprek in ging. Uiteraard is het wel handig als je al iemand kent bij de politie, maar proberen kan altijd.

Via de officiële wegen meerdere pogingen gedaan, maar tot nu toe in Amsterdam en ZaWa geen resultaat.
Zaanstreek-Waterland had mij toezegging gedaan en alle papieren waren ingevuld. Totdat het jaar voorbij was en er opeens nieuwe regels waren en ik niet mee mee kon. Op zich vreemd verhaal, want via facebook kan je zo nu en dan wel mee op pad als prijs.

Ik ken gelukkig aardig wat agenten, die mij wellicht wel kunnen helpen. Ga dat dan maar eens proberen. Ik kan mij voorstellen dat het al makkelijker is als ik daadwerkelijk bezig ben met de minor.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2016, 12:47:37
Citaat van: koenb link=msg=1424172 date=1463309125
Kijk hier eens:  https://www.politieacademie.nl/onderwijs/onderwijsaanbod/Pages/opleiding.aspx?code=5601122

Ja deze informatie had ik al gekregen bij het uitzoeken van de minor. Toch Bedankt voor de link!


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2016, 13:11:34
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1421300 date=1461935740
Volgend studiejaar ga ik een half jaar lang politiekunde volgen aan de PA in Apeldoorn. Dit is in kader van een minor voor mijn huidige opleiding.

Vanuit welke opleiding ga je deze minor volgen?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.