Verzoek om informatie over oud dienstvoertuig

Auteur Topic: Verzoek om informatie over oud dienstvoertuig  (gelezen 4995 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sortof

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 1 mei 2016, 00:54:39
L.s.,
mijn naam is Marcel Simons, en ik ben sinds oktober vorig jaar eigenaar van een Volkswagen Touran die tot december 2014 bij Politie Haaglanden heeft gereden. Ik zou het leuk vinden als ik te weten kon komen wat het vlootnummer was, bij welk bureau hij heeft gereden, en of er nog foto's zijn van deze auto "in uniform". Ook ben ik geïnteresseerd in verhalen van belevenissen met deze auto.Het betreft kenteken 93-LBH-2.
Mocht U bovenstaande informatie hebben mailt U mij dan alstublieft.
Kosten voor afdrukken van foto's worden vergoed, en als U het leuk vind de auto nog een keer te zien, nu in burgeruitvoering, ben ik ten alle tijden bereid langs te komen....
Met vriendelijke groet, Marcel Simons.




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2016, 01:07:47
Citaat van: Maarten link=msg=772073 date=1275827184


Dienst: Regiopolitie Haaglanden
Bureau: ?
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: VW Touran
Byzonderheden:

(voor de Haaglanden-kenners: kenteken = 93-LBH-2)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sortof

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2016, 06:29:18
Dit was inderdaad wat ik al gevonden had... Niet echt in overeenstemming met wat ik zoek hè. Vandaar dus ook de vraag om meer en beter!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2016, 10:46:18
Hoe moet ik weten dat je dat al gevonden had?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2016, 17:36:07
De sites van Regio15 en District8 afspeuren naar foto's en filmpjes waar het voertuig op te zien is, een WOB indienen bij de eenheid Den Haag (maar dat gaat wel wat ver...), of hopen dat een forumlid de kentekens van voormalige dienstvoertuigen aan zijn bureau onthouden heeft en publiekelijk bekend wil maken aan welk bureau hij zit. Veel anders zit er niet op.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2016, 17:48:58
Citaat van: DiNozzo link=msg=1421951 date=1462265178
Hoe moet ik weten dat je dat al gevonden had?

Citaat van: Sortof link=msg=1421641 date=1462056879
L.s.,
mijn naam is Marcel Simons, en ik ben sinds oktober vorig jaar eigenaar van een Volkswagen Touran die tot december 2014 bij Politie Haaglanden heeft gereden. Ik zou het leuk vinden als ik te weten kon komen wat het vlootnummer was, bij welk bureau hij heeft gereden, en of er nog foto's zijn van deze auto "in uniform". Ook ben ik geïnteresseerd in verhalen van belevenissen met deze auto.Het betreft kenteken 93-LBH-2.
Mocht U bovenstaande informatie hebben mailt U mij dan alstublieft.
Kosten voor afdrukken van foto's worden vergoed, en als U het leuk vind de auto nog een keer te zien, nu in burgeruitvoering, ben ik ten alle tijden bereid langs te komen....
Met vriendelijke groet, Marcel Simons.


Goed, alleen noodhulp stond niet in de post van de topicstarter. ;)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2016, 20:41:40
Tsja, ik geef hem alleen een naam die hij kan benaderen om foto's te krijgen. Als ik dan zo'n reactie krijg ben ik er ook weer klaar mee.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2016, 21:11:53
Citaat van: Bravo link=msg=1422034 date=1462289767
De sites van Regio15 en District8 afspeuren naar foto's en filmpjes waar het voertuig op te zien is, een WOB indienen bij de eenheid Den Haag (maar dat gaat wel wat ver...), of hopen dat een forumlid de kentekens van voormalige dienstvoertuigen aan zijn bureau onthouden heeft en publiekelijk bekend wil maken aan welk bureau hij zit. Veel anders zit er niet op.

Via de WOB zul je geen 'verhalen en belevenissen' krijgen, hooguit een lease- of aankoopcontract en onderhoudsgegevens.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2016, 21:44:00
Citaat van: RS496 link=msg=1422101 date=1462302713
Via de WOB zul je geen 'verhalen en belevenissen' krijgen, hooguit een lease- of aankoopcontract en onderhoudsgegevens.

Via de WOB is bijzonder veel boven water te krijgen. Het hangt alleen volkomen van je verzoek af. Zo zou je naast de zaken die je al noemt nog informatie boven water kunnen krijgen over de teams waaraan het voertuig op welk moment ter beschikking is gesteld. Je zou zelfs de volledige sleutelregistratie kunnen opvragen. Verder logt het GMS welk voertuig aan welke eenheid is gekoppeld. Uitdraaitje GMS op kenteken dus. De politie zal alleen buitengewoon niet blij met je zijn, omdat er veel geanonimiseerd zal moeten worden. Als burger moet je het ook echt niet willen dat kostbare tijd van de politie op gaat aan zulke persoonlijke aangelegenheden. De WOB is er niet voor bedoeld en de politie heeft wel iets beters te doen. Ik benoem het alleen als mogelijkheid om een zeer rijk beeld van de geschiedenis van je voertuig te krijgen.


guest15549

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 3 mei 2016, 22:51:19
Citaat van: Bravo link=msg=1422109 date=1462304640
Via de WOB is bijzonder veel boven water te krijgen. Het hangt alleen volkomen van je verzoek af.
Ik weet het, ik maak er vrij geregeld gebruik van ;-)

Citaat
Zo zou je naast de zaken die je al noemt nog informatie boven water kunnen krijgen over de teams waaraan het voertuig op welk moment ter beschikking is gesteld. Je zou zelfs de volledige sleutelregistratie kunnen opvragen. Verder logt het GMS welk voertuig aan welke eenheid is gekoppeld. Uitdraaitje GMS op kenteken dus. De politie zal alleen buitengewoon niet blij met je zijn, omdat er veel geanonimiseerd zal moeten worden. Als burger moet je het ook echt niet willen dat kostbare tijd van de politie op gaat aan zulke persoonlijke aangelegenheden. De WOB is er niet voor bedoeld en de politie heeft wel iets beters te doen. Ik benoem het alleen als mogelijkheid om een zeer rijk beeld van de geschiedenis van je voertuig te krijgen.

Ik geloof best dat die gegevens worden bewaard maar ik vraag me af of al deze gegevens wel bestuurlijke aangelegenheden zijn zoals beschreven in de WOB.

Sterker nog, terugkomend op mijn eerdere bewering over de onderhoudshistorie vraag ik me af of dat überhaupt mogelijk is als de auto van de leasemaatschappij is..

Vraagje: Wat betekent GMS en wat is het?