Vraag over nieuwe vacature's Hoofdagent/Politiekundige

Auteur Topic: Vraag over nieuwe vacature's Hoofdagent/Politiekundige  (gelezen 5455 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Stephanbk

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Hallo Allemaal,

Ik ben Stephan woonachtig in Culemborg. Ben al 1,5 maand fanatiek aan het trainen en aan het inlezen om mij zo goed mogelijk voor te bereiden op een eventuele nieuwe sollicitatie ronde.
Waarschijnlijk kan niemand mijn vraag echt beantwoorden. Maar toch omdat ik zo nieuwsgierig ben heb ik me maar even op dit forum aangemeld en stel ik toch maar mijn vraag.

Heeft iemand enig idee wanneer er weer vacature's voor Hoofdagent of Politiekundige vrij komen?

Ook als iemand nog tips voor mij heeft om me nog beter voor te bereiden op een sollicitatie, ben ik daar altijd dankbaar voor!

Met vriendelijke groet,

Stephan




Tommiepl

  • Selectie Vrijwillige Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2016, 20:38:31
Hi Stephan,

Leuk dat je hier terecht bent gekomen. Denk dat je aan het goede adres bent als je interesse hebt om bij de politie te komen.

Ik zal je eerlijk vertellen dat waarschijnlijk de selectie voorlopig nog niet gaat starten. Ik las vanmiddag toevallig wel ergens in een topic op dit forum dat er door W&S (Werving en selectie) is gezegd dat misschien in de zomer de vacature voor politiekundige weer zou open gaan. Maar dit is bij de Politie altijd vaag, grote kans dat dit pas later wordt. Van hoofdagent zou ik even niet uitgaan, de vacature daarvoor is uit mijn hoofd enkele weken geleden gesloten. Dus dat zal nog wel even duren voordat daar weer mensen voor worden gezocht.

Wel echt tof dat je er nu al mee bezig bent. Zit je nog op de middelbare school of ben je al met een opleiding bezig?  O0


Stephanbk

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2016, 21:11:37
Hey Tommie,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben 20 jaar en heb CIOS Niv 4 aankomende Juli afgerond.
Ik heb al na mijn VMBO TL gesolliciteerd bij De Marechaussee. Helaas was ik hiervoor toen afgekeurd bij het psychologisch onderzoek. Dit had te maken met dat ik met een maatschappelijk medewerker had gepraat in het jaar daar voor op mijn middelbare school. En dit was volgens één van de regeltjes iets te risicovol. Verder was ik wel de beste van de dag op het gebied van alle reken/taal en inzicht testen. En kreeg ik vooral het verzoek om het over een jaar nog een keer te proberen door de psycholoog.

Ik kon dus eventueel dat jaar weer opnieuw solliciteren. Maar ik vond het beter voor mijn eigen ontwikkeling om een opleiding te gaan volgen en wat volwassener te worden voordat ik weer ging solliciteren. En ben in die 3 jaar er ook achter gekomen dat mijn droom meer bij de politie ligt. In die drie jaar ook veel opgezocht en vaak wat agenten op straat aangesproken om wat ervaringen te horen.

Nou dit was misschien wat uitgebreider dan je vroeg, maar zo kom ik dus erbij om het vanaf nu weer gaan te proberen en mijn droom na te jagen.

Met vriendelijke groet,

Stephan


Tommiepl

  • Selectie Vrijwillige Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2016, 22:25:59
Citaat van: Stephanbk link=msg=1421768 date=1462129897
Ik kon dus eventueel dat jaar weer opnieuw solliciteren. Maar ik vond het beter voor mijn eigen ontwikkeling om een opleiding te gaan volgen en wat volwassener te worden voordat ik weer ging solliciteren. En ben in die 3 jaar er ook achter gekomen dat mijn droom meer bij de politie ligt. In die drie jaar ook veel opgezocht en vaak wat agenten op straat aangesproken om wat ervaringen te horen.
Volwassen van je om aan je opleiding te denken, credits daarvoor! Je geeft aan dat je in juli klaar bent, weet je al wat je na je opleiding wil gaan doen? Ga je aan werk en wachten totdat er een vacature aandient? Of nog een HBO opleiding misschien? Hou er zeker rekening mee dat, als de vacatures online komen, je ruim 10 maand soms moet ''wachten'' voordat je opleiding zal starten.


Stephanbk

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2016, 08:31:47
Citaat van: Tommiepl link=msg=1421785 date=1462134359
Volwassen van je om aan je opleiding te denken, credits daarvoor! Je geeft aan dat je in juli klaar bent, weet je al wat je na je opleiding wil gaan doen? Ga je aan werk en wachten totdat er een vacature aandient? Of nog een HBO opleiding misschien? Hou er zeker rekening mee dat, als de vacatures online komen, je ruim 10 maand soms moet ''wachten'' voordat je opleiding zal starten.

Ik ben op dit moment van plan om full time te gaan werken bij het bedrijf waar ik nu nog stage loop. Heb daar een baan aangeboden gekregen. En dan inderdaad een beetje wachten tot er weer vacature's vrijkomen..


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2016, 22:50:45
Citaat van: Stephanbk link=msg=1421757 date=1462125150
Hallo Allemaal,

Ik ben Stephan woonachtig in Culemborg. Ben al 1,5 maand fanatiek aan het trainen en aan het inlezen om mij zo goed mogelijk voor te bereiden op een eventuele nieuwe sollicitatie ronde.
Waarschijnlijk kan niemand mijn vraag echt beantwoorden. Maar toch omdat ik zo nieuwsgierig ben heb ik me maar even op dit forum aangemeld en stel ik toch maar mijn vraag.

Heeft iemand enig idee wanneer er weer vacature's voor Hoofdagent of Politiekundige vrij komen?

Ook als iemand nog tips voor mij heeft om me nog beter voor te bereiden op een sollicitatie, ben ik daar altijd dankbaar voor!

Met vriendelijke groet,

Stephan

Hoi Stephan,

In het begin van dit jaar toen de sollicitaties voor hoofdagent open stonden was ik vrij actief op dit forum. Het was de eerste keer dat ik solliciteerde maar was er helaas niet doorheen gekomen omdat ik nog geen diploma heb. Ik zit dus ook vol energie te wachten totdat er nieuwe vacatures komen.

Ik hoop eerlijk gezegd dat rond de zomervakantie juli/aug of misschien wat later de vacatures weer open gaan voor politiekundige en hoofdagent. Zo'n vermoedde heb ik een beetje als ik naar het patroon ga kijken wanneer de vacatures open zijn gegaan en wanneer de start is van nieuwe opleidingen.

Sowieso heb ik vernomen dat eind 2017 en in 2018 een flinke vergrijzing plaatsvindt binnen de politie waardoor er heel veel nieuwe mensen geworven zullen worden. (misschien dat andere hier ook meer over weten)?

Om verder even terug te komen op je afwijzing bij de marrechaussee, op het moment dat je in aanraking bent geweest met een psycholoog of maatschappelijk werker in de afgelopen jaren wordt je dan al meteen afgewezen?!


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2016, 00:58:36
Citaat van: liees link=msg=1423578 date=1462999845
Sowieso heb ik vernomen dat eind 2017 en in 2018 een flinke vergrijzing plaatsvindt binnen de politie waardoor er heel veel nieuwe mensen geworven zullen worden.

Die mensen zijn al een tijdje grijs aan het worden/zijn hoor :D
Op het moment dat de ouderen met pensioen gaan kun je 't misschien zelfs wel het beste spreken van een 'ontgrijzing'.

Begonnen werd met meneer Bouwman.. Ik wilde nog solliciteren, maar de vacature voor eerste hoofdcommissaris stond helaas niet op de site  :P


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2016, 09:27:37
Citaat van: LSPD link=msg=1423591 date=1463007516
Die mensen zijn al een tijdje grijs aan het worden/zijn hoor :D
Op het moment dat de ouderen met pensioen gaan kun je 't misschien zelfs wel het beste spreken van een 'ontgrijzing'.

Begonnen werd met meneer Bouwman.. Ik wilde nog solliciteren, maar de vacature voor eerste hoofdcommissaris stond helaas niet op de site  :P

ja dat is helemaal waar maar dat eind 2017 en in 2018 flinke vergrijzing is waardoor alles opgeschoven wordt betreft functies etcetc en daardoor veel vacatures vrijkomen


Stephanbk

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2016, 14:50:54
Citaat van: liees link=msg=1423578 date=1462999845

Om verder even terug te komen op je afwijzing bij de marrechaussee, op het moment dat je in aanraking bent geweest met een psycholoog of maatschappelijk werker in de afgelopen jaren wordt je dan al meteen afgewezen?!

Hey Liees.
Heb de reden even opgezocht want had er een bewijs van gevraagd. Stuk privé reden zet ik er niet bij.

Waar het op neer komt; Ik mocht een jaar niet meer solliciteren. Omdat ik bij mijn onderzoek in het jaar daarvoor een gesprek heb gehad met een maatschappelijk werker en/of psycholoog. Hierdoor zou het kunnen zijn dat het probleem weer terug komt tijdens de opleiding.

Daarbij is het wel. Ik weet niet of je hier iets mee kan. Als ik het zelf niet vernoemd had in het gesprek. Was ik dus gewoon goed genoeg geweest om naar de volgende ronde te gaan. Maar ik heb zo'n idee erbij dat ik het wel fijn vond om te vertellen. Omdat iets achterhouden of hierover liegen maakt mij ongemakkelijk. Dus dat is een beetje mijn ervaring hier uit.

Het gesprek was in 2012.


Stephanbk

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #9 Gepost op: 27 mei 2016, 12:38:07
Aangezien ik heb vernomen dat er in de nabije toekomst vacature's open gaan. Ben ik aan de slag gegaan met mijn motivatie van 500 karakters.

Voor de mensen die door de briefselectie zijn gekomen, zouden jullie eventueel de motivatie willen plaatsen in dit topic?
Of als je dit niet zou willen maar wel een paar goede tips voor mij hebt, dan ben ik daar ook al meer dan blij mee.

Wil er gewoon voor zorgen, dat er bij de geringe kans op solliciteren, ik tot in de puntjes ben voorbereid en er alles aan heb gedaan.