Software voor verkeersregelaars

Auteur Topic: Software voor verkeersregelaars  (gelezen 6653 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mhcvantongeren

  • Gast
Gepost op: 3 mei 2016, 11:34:14
Voor onze stichting ben ik bezig met software om gemakkelijk de database met verkeersregelaars te beheren, deze op posten in te delen met de zgn Post-, en taakinstructie en de daarmee gekoppelde groslijst voor de gemeente, vergoedingen en facturering. Dit kan zowel als zelfstandig programma als via een server zodat er vanaf meerdere locaties gewerkt kan worden. Om de privacy te waarborgen kan toegang tot de server worden ingeperkt met een wachtwoord en/of beperking door het toestaan of juist blokkade van ip-nummers.

Ik vroeg mij af of er belangstelling is bij non-profit organisaties om als betatester te fungeren of er in een later stadium belangstelling is dit software pakket te gebruiken.
Het in ontwikkeling zijnde programma werkt onder MS Windows vanaf XP maar ook onder de nieuwste Windows 10. Mogelijk ook onder de zeer oude versie 98, maar dat is niet getest.

Meer informatie kan worden gevonden op http://vkr-debilt.nl/index.php?ref=traffic
Update: https://jetv.home.xs4all.nl/Traffic/

Mochten er vragen zijn of heb ik de interesse gewekt hoor ik dat graag!

Collegiale groet,
Marcel




NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2016, 01:54:31
Marcel, Wij werken ook met groslijsten.
Echter wordt er bij ons niks gefactureert, want wij werken samen met de naburige dorpen, zodoende zijn er bij elk evenement altijd voldoende verkeersregelaars.
Als wij een evenement hebben, komen er bijvoorbeeld mensen uit Eckelrade of Banholt.
Maar andersom helpen wij ook bovengenoemde dorpen.

Echter het factureren van E-VKR's vind ik absoluut not done, en vergoedingen al helemaal niet.
Het is en blijft vrijwillig, daar hoort geen tegenprestatie bij, afgezien van het lunchpakket dan.
Daar zijn beroeps voor.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


Rojod

  • ZZP'er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2016, 02:28:29
Niet rot, maar wat een gruwelijk lelijke site...
Wil je als organisatie serieus genomen worden, kan dat wel wat beter.
Gebeurd helaas veel met organisaties in de HV.


VKR Drenthe

  • Beroeps VKR
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2016, 21:43:19
Citaat van: NS1607 link=msg=1425588 date=1464047671

Echter het factureren van E-VKR's vind ik absoluut not done, en vergoedingen al helemaal niet.
Het is en blijft vrijwillig, daar hoort geen tegenprestatie bij, afgezien van het lunchpakket dan.
Daar zijn beroeps voor.


Jos.

Waarom mag een E-vkr geen vergoeding in jou ogen ontvangen?

Ik werk zelf in mijn vrije tijd voor een aantal verenigingen of stichtingen en er is er maar eentje die geen vergoeding geeft maar alles in de pot stopt en 1x per jaar een personeelsfeest geeft. Maar andere doen wel weer een vergoeding betalen.

Ook een E-vkr maakt onkosten en krijgt niet altijd een lunchpakket. Onlangs heeft een club waarbij ik zit nog een klus geweigerd omdat bijna iedereen een onkostenvergoeding kreeg en wij (lees vkr's) helemaal NIETS terwijl er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel subsidie in om ging en dan heb ik het over getallen met 5 nullen.
Mvg, Bert


mhcvantongeren

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2016, 12:00:31
Citaat van: NS1607 link=msg=1425588 date=1464047671
Echter het factureren van E-VKR's vind ik absoluut not done, en vergoedingen al helemaal niet.
Het is en blijft vrijwillig, daar hoort geen tegenprestatie bij, afgezien van het lunchpakket dan.
Daar zijn beroeps voor.

Er zijn meer stichtingen die zo werken hoor en nog wel meer vragen dan wij doen.
Wij hebben ook allerlei onkosten zoals vergunning portoverkeer, porto's, uitdraaien van post-, en taakinstructies, reiskosten, wettelijk voorgeschreven kleding en ga zo maar door. We krijgen daarvoor geen subsidie en het zal toch ergens van betaald moeten worden. Wat we vragen is absoluut het minimum en ik weet dat andere stichtingen vaak het dubbele vragen en wel subsidie krijgen. Dus ik vind dat we het netjes doen.
Uiteraard staan de vkr's vrijwillig, maar ook hebben hun onkosten. De wet staat het toe om tot een bepaald bedrag een vergoeding uit te keren zonder dat daar belasting over betaald moet worden en zo kunnen de vrijwilligers gecompenseerd worden. Het is dus puur ter compensatie en niet als loon zoals bij beroeps. Overigens verplicht de software hier niet toe, het is puur een mogelijkheid om het te kunnen doen. Daarbij ben ik van mening dat het wel of niet uitkeren van vergoedingen of het factureren aan de organisatie niets van doen heeft met de software waar dit topic over gaat.


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2016, 12:31:20
Het is uiteindelijk aan een organisator van een evenement om te bepalen of er een vergoeding beschikbaar is en aan de in te zetten VKR-organisatie om een vergoeding te vragen lijkt me, is voor dit draadje niet erg relevant. Back on topic maar weer stel ik voor  98uiye

Ben benieuwd naar de software, hoewel wij voornamelijk dynamisch begeleiden, werken we ook met statische bezetting van inzetlocaties. Ik zeg: laat maar komen die beta.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


mhcvantongeren

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2016, 15:14:56
Kennelijk kan ik mijn eigen bericht niet wijzigen.
De URL met meer informatie is gewijzigd in https://jetv.home.xs4all.nl/Traffic/. De oude is niet meer actief  98uiye


jordispirit

  • HBHV - Rode Kruis EHV - VKR
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
  • IT werkplekbeheerder
Reactie #7 Gepost op: 8 augustus 2016, 11:51:11
Bedankt voor de update!

Wij werken(vrijwillig) direct voor de gemeente en deze betalen ook de onkosten zoals : portofoons, hesjes enz.
Het lijkt mij logisch dat als dit niet het geval is het normaal is om een vergoeding te vragen.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgevers of or


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 9 augustus 2016, 17:52:07
Citaat van: mhcvantongeren link=msg=1440807 date=1470402896
Kennelijk kan ik mijn eigen bericht niet wijzigen.
De URL met meer informatie is gewijzigd in https://jetv.home.xs4all.nl/Traffic/. De oude is niet meer actief  98uiye

Aangepast.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein