Leuk stukje op ambulanceblog, er word beweert dat er geen huidige veranderingen in de regeltjes zijn, maar ik denk dat dit niet helemaal klopt.
de BLS ambulances van Utrecht 406-407 en A'dam (401 en 402) waren bij aflevering voorzien van secundaire striping nieuwe stijl, dit is de laatste tijd weer aangepast naar normale volledige striping met blauwe en rode strepen.
BLS ambulances van Haaglanden 15-439 15-438 15-437 en 15-431 15-432 15-434 zijn allemaal voorzien van nieuwe volledige striping blauw rood, in plaatst van de oude secundaire striping (alleen blauw).
Deze voertuigen hadden voorheen zelfs geen OGS, ook dit is aangepast.
Ik kan me niet voorstellen dat de bovengenoemde ambu diensten de striping uit zichzelf aan gaan passen terwijl Haaglanden bijvoorbeeld al jaren alleen de blauwe secundaire striping op de vortuigen had. Hier heeft het IFV wel degelijk wat geregeld en aangepast.
Hoe het nu zit met de secundaire striping nieuwe stijl weet ik niet precies, ik heb nu nog een aantal logistieke voertuigen met deze striping.
En wat overheidstriping op particuliere voertuigen betreft, dat hoort daar gewoon niet op thuis, gewoon niet doen. Al maak je daar wel een punt, want sommige particuliere diensten met buitenland vervoer, internationale ambulances, mogen weer wel de volledige ambu striping voeren. Laatst genoemde hebben dan wel weer een roepnummer en staan geregistreerd als internationale ambu.