Secundaire striping

Auteur Topic: Secundaire striping  (gelezen 37205 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #10 Gepost op: 20 december 2020, 14:31:42
Het valt me op dat er nu ambuvoertuigen worden uitgeleverd met verschillende versies van de secundaire striping: Fluogeel of Goudgele secundaire stripingbanen.

Weet iemand wat de richtlijnen zijn voor de kleur? Is een van de twee eigenlijk niet toegestaan?
Mvg, DMC


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #11 Gepost op: 20 december 2020, 18:51:34
Het valt me op dat er nu ambuvoertuigen worden uitgeleverd met verschillende versies van de secundaire striping: Fluogeel of Goudgele secundaire stripingbanen.

Weet iemand wat de richtlijnen zijn voor de kleur? Is een van de twee eigenlijk niet toegestaan?
niet flauw bedoeld..  maar kan je hier een voorbeeld van plaatsen, want dit is me nog niet opgevallen.
Mogelijk verschil van lichtinval?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #12 Gepost op: 24 december 2020, 16:22:29
Het valt me op dat er nu ambuvoertuigen worden uitgeleverd met verschillende versies van de secundaire striping: Fluogeel of Goudgele secundaire stripingbanen.
Weet iemand wat de richtlijnen zijn voor de kleur? Is een van de twee eigenlijk niet toegestaan?
Nog even terug komend op je bericht, ik meen inmiddels gezien te hebben wat je bedoelde.
Ik spaar fotos van ambu's en ben eens gaan vergelijken, en dan zit er inderdaad een serie fotos tussen met het door jouw beschreven fluogeel, maar dat is wel een voertuig dat vol in de zon staat bij de Mercedes dealer in Groningen.

Oftewel ... dat reflecteert als een gek, en in normaal daglicht is dezelfde striping het goudgeel dat je beschrijft.

In beiden gevallen lijkt me dit dezelfde striping, kan me niet voorstellen dat daar verschil in zit want het type word voorgeschreven door het LFR op striping.nl  ;)




mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #15 Gepost op: 24 december 2020, 20:14:17

https://www.facebook.com/ambulancezorggroningen/photos/a.613477785393677/4804668056274608/?type=3&theater

https://www.facebook.com/ambulancezorggroningen/photos/a.613477785393677/4804668082941272/?type=3&theater

https://www.facebook.com/ambulancezorggroningen/photos/a.613477785393677/4445195118888572/?type=3&theater

Ik denk dat deze fotos je verhaal duidelijk maken. Mogelijk zijn de eerste 2 fotos met flits? dus weer het reflectie verhaal...

Het is niet het verschil tussen met of zonder flits. Er bestaat idd fluor gele folie en de 'goud' gele reflectiefolie.

Zo ook in de contourmarkering. Veelal gebruiken ze daar tegenwoordig de fluor versie maar je ziet ook regelmatig de goudgele versie aangezien de fluor folie veel duurder is




cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #18 Gepost op: 24 december 2020, 20:25:27
Het is niet het verschil tussen met of zonder flits. Er bestaat idd fluor gele folie en de 'goud' gele reflectiefolie.

Zo ook in de contourmarkering. Veelal gebruiken ze daar tegenwoordig de fluor versie maar je ziet ook regelmatig de goudgele versie aangezien de fluor folie veel duurder is
Dat valt me echt tegen, dacht dat er 1 duidelijke regel voor was.  e050


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #19 Gepost op: 25 december 2020, 15:07:17
.Veelal gebruiken ze daar tegenwoordig de fluor versie maar je ziet ook regelmatig de goudgele versie aangezien de fluor folie veel duurder is
klopt niet helemaal, er zit ook een verschil in de reflectie kristallen, de heldere zijn ook duurder dan de niet heldere duur vaak een rooige goed hebben. Er zijn dus voor deze twee mogelijkheden 16 oorzaken mogelijk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.