Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016

Auteur Topic: Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016  (gelezen 12378 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Ik denk dat de verwarring komt door de indeling van het baanvak.
De trein valt stil in een bepaald vak en de tunnel bestrijkt het grootste deel van het vak. Mogelijk dat de rook van de diesel de tunnel in is gewaaid.


k.schluter

  • Centralist - Bevelvoerder
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • En uit...
Nou er wordt weer druk gespeculeerd onder de deskundigen die geen idee hebben van de situatie daar ter plaatse.

Ik zal kort er krachtig zijn... er is procedure TIS2.4 gevolgd een landelijk protocol.

Dan nog even het onderwerp: Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016
Een trein heeft wielen en als er in de buurt een station is, rij je uiteindelijk een stukje door... De passagiers willen tenslotte uitstappen en de pers heeft geen toegang tot de tunnel... Dat verklaard ook waarom er geen foto's zijn van in de tunnel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Nou er wordt weer druk gespeculeerd onder de deskundigen die geen idee hebben van de situatie daar ter plaatse.

Ik zal kort er krachtig zijn... er is procedure TIS2.4 gevolgd een landelijk protocol.

Dan nog even het onderwerp: Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016
Een trein heeft wielen en als er in de buurt een station is, rij je uiteindelijk een stukje door... De passagiers willen tenslotte uitstappen en de pers heeft geen toegang tot de tunnel... Dat verklaard ook waarom er geen foto's zijn van in de tunnel.
Wie rijdt door? De onwelle machinist? Doorrijden? Ik zie op de foto de trein voor de tunnel staan...


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Citaat van: k.schluter link=msg=1422941 date=1462730381

Dan nog even het onderwerp: Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016
Een trein heeft wielen en als er in de buurt een station is, rij je uiteindelijk een stukje door... De passagiers willen tenslotte uitstappen en de pers heeft geen toegang tot de tunnel... Dat verklaard ook waarom er geen foto's zijn van in de tunnel.

Goed verhaal.. :-X


http://www.destentor.nl/regio/hellendoorn/paniek-om-niks-met-stilstaande-trein-in-nijverdal-1.5988957


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Tja, beeldmateriaal is geduldig.


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
de trein was in dit geval de tunnel al voorbij.  Zwolle > Almelo.  

Aangezien er een algehele storing in de tunnel was was zelfs de weg dicht door middel van de slagbomen.

wat precies de aanleiding is waardoor hier zo veel voertuigen voor zijn opgeroepen dat weet ik ook niet, weet enkel de de 5441 TP is geweest. een aantal andere voertuigen zijn niet TP gekomen!


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Toch heb ik als leek nog een aantal vragen, mogelijk dat mensen dichter bij het vuur deze kunnen beantwoorden:

De trein is, in de rijrichting Zwolle -> Almelo, door de tunnel heengereden en vervolgens gestopt bij het verlaagde, open station Nijverdal. Na deze stop is de trein vertrokken en ongeveer 100m verderop tot stilstand gekomen (bij het naar boven rijden). De treinstilstand/storing genereert een OMS melding waarop de eerste brandweerwagen (5541) gaat rijden. 10 minuten na de OMS melding gebeurd er ''iets'' waardoor er TIS 2.4 gemaakt wordt.
  
    TIS 2.4
    • Automatische brandmelding in tunnel, met stilstaande trein
    • Brand in trein uitslaand op station/in tunnel
    • Treinstilstand in tunnel, zonder spraak- verbinding met het treinpersoneel.

    Hoe nauwkeurig kan de verkeersleiding zien waar de trein staat? Zijn de treintunnels uitgerust met camera's? Zijn de overdekte delen aparte baanvakken? Is het traject na het station een ander baanvak dan het traject voor het station (de dichte tunnel)?
    De trein is, na uitrijden van de tunnel, gestopt bij Station Nijverdal en weer verder vertrokken. Dit lijkt mij toch zichtbaar voor de verkeersleiding (waardoor het duidelijk zou moeten zijn dat de trein niet meer in een overdekte tunnel staat)? Of wordt het verlaagde gedeelte bij en na station Nijverdal ook gezien als een tunnel?

    Traject van de trein: ! No longer available (vanaf 24:16 inrijden tunnel). User: Meesterpaul2

    Was er nog contact met de machinist?
          Zo ja, was de situatie dan zo onduidelijk dat alles opgestart moest worden?
          Zo niet, waarom niet? Naast een storing ook geen contact met machinist van een dieseltrein? Er is was immers achteraf geen sprake van onwelwording

    Waar kwam de onwelwording vandaan? Verontruste reizigers op twitter? 112 Melding?

    De rest van de voertuigen kwam niet ter plaatse, kwam dit door een sitrap van de eerste eenheid ter plaatse of had het een andere reden (bijv. contact met machinist)?[/list]


    RemRoof

    • docent Zorg & Welzijn
    • Senior gebruiker
    • ****
    • Berichten: 2,074
    • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
    Citaat van: k.schluter link=msg=1422941 date=1462730381
    ...

    Ik zal kort er krachtig zijn... er is procedure TIS2.4 gevolgd een landelijk protocol.

    ...

    Het is een landelijk protocol van ProRail, niet van de veiligheidsregio's heb ik nu al een aantal keer kunnen lezen.
    Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


    Heijnsbergen

    • Forum gebruiker
    • ***
    • Berichten: 388


    Thor

    • Senior gebruiker
    • ****
    • Berichten: 7,221
    • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
    Citaat van: Thor link=msg=1422948 date=1462734241
    Tja, beeldmateriaal is geduldig.

    Op het overigens schaarse beeldmateriaal zie ik o.a. wel ambulance personeel maar geen brandweer personeel.