Chemische zelfmoord

Auteur Topic: Chemische zelfmoord  (gelezen 14108 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Gepost op: 6 mei 2016, 07:56:43
Citaat van: DiNozzo link=msg=1419018 date=1460656343
De laatste jaren zien we steeds vaker zelfdodingen met allerlei chemische mengseltjes. Een een aantal is zelfs geur en kleurloos en daardoor moeilijk te herkennen tot je er eenmaal aan bloot gesteld bent. Een zorgelijke ontwikkeling waar helaas weinig tegen te beginnen is. Gelukkig plakken de meesten wel een briefje op het raam of de deur waarin ze de vinder en hulpverleners waarschuwen.

Citaat
The recent resurgence in this method of suicide has put emergency responders at a significant increase of serious injury and death.

This podcast discussed the current most frequent methods of attempted and successful inhalational suicide  – keep safe.

There are a multitude of professional and advisory websites out there.

We are keen not to raise awareness of specific combinations of chemicals / products.

Podcast: https://phemcast.co.uk/2016/04/19/episode-8-chemical-suicide/



Hydrogen Sulphide = Waterstofsulfide. Molecuulformule: H2S. Verouderde benaming: Zwavelwaterstof




grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2016, 08:12:15
Ben nu al een aantal keren Helium tegen gekomen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2016, 08:25:10
Citaat van: grizz link=msg=1422458 date=1462515135
Ben nu al een aantal keren Helium tegen gekomen.

Helium veroorzaakt een prachtige dood voor de persoon in kwestie.

Hulpverleners hebben niet zo veel te vrezen van dit gas. Het is een edelgas (inert). De 'dader' zal meestal een plastic zak gebruiken om het hoofd en het vullen met Helium. Helium is niet giftig maar verdringt de zuurstof . De hoeveelheid gas in de zak om het hoofd is ruimschoots onvoldoende om problemen te veroorzaken voor onbeschermde hulpverleners.

Helium is ook makkelijk verkrijgbaar, het ligt bij de Blokker in het schap (navulling slagroomspuit).

Ik zou persoonlijk niemand aanraden te gaan reanimeren, zeker niet als je niet weet om welk gas het gaat.

Je weet ook dat er niets meer over is van de hersenen van het slachtoffer. Het gas zorgt voor verstikking. Het hart gaat pas stil staan als het laatste beetje zuurstof in het bloed verbuikt is. Succesvolle reanimatie kan alleen door mede te zorgen dat het zuurstofpercentage in het bloed fors omhoog gaat. Het is in deze situatie alleen te bereiken door toedienen van 100% zuurstof. Als het hart door zuurstofgebrek stil is gaan staan heeft het slachtoffer al de hersenfunctie van een aardappel.


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2016, 08:42:25
Citaat van: oma link=msg=1422461 date=1462515910
Helium is ook makkelijk verkrijgbaar, het ligt bij de Blokker in het schap (navulling slagroomspuit).

Is het niet lachgas (N2O) wat in de navulling van slagroomspuiten zit?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2016, 08:47:58
Citaat van: EM physician link=msg=1422465 date=1462516945
Is het niet lachgas (N2O) wat in de navulling van slagroomspuiten zit?

Nope. gasflessen bestemd voor het vullen van ballonnen. Echt Helium.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2016, 08:52:32
Heb nog even gezocht op de Einder. Ik heb de link hieronder toegevoegd. Lees maar even door. Wordt dus door deze site vermeldt.

https://www.deeinder.nl/methoden/heliummethode/
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2016, 09:05:49
Citaat van: EM physician link=msg=1422465 date=1462516945
Is het niet lachgas (N2O) wat in de navulling van slagroomspuiten zit?

Inderdaad zit in de navulling van slagroomspuiten lachgas. Dat wordt gebruikt om te 'huffen' (high te worden).
Helium zit in gasflessen, en koop je bij ballonwinkels. Ik heb gebruikte flessen in mijn instructieverzameling, in een kleurige feestdoos mét ballonnen.
De heliummethode tref je regelmatig aan. Zie op youtube onder de namen  'suicide bag' of 'exit bag'.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2016, 09:12:41
Citaat van: Tijgernest link=msg=1422469 date=1462518349
Inderdaad zit in de navulling van slagroomspuiten lachgas. Dat wordt gebruikt om te 'huffen' (high te worden).
Helium zit in gasflessen, en koop je bij ballonwinkels. Ik heb gebruikte flessen in mijn instructieverzameling, in een kleurige feestdoos mét ballonnen.
De heliummethode tref je regelmatig aan. Zie op youtube onder de namen  'suicide bag' of 'exit bag'.
Er is toch nog een gas wat wel eens gebruikt wordt? Ik meen dat je het er al eens over hebt gehad bij een instructieavond bij ons. Maar dat dat gas weldegelijk kwaad kan voor omstanders.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2016, 09:25:18
Citaat van: EM physician link=msg=1422465 date=1462516945
Is het niet lachgas (N2O) wat in de navulling van slagroomspuiten zit?

Ik had het voor de zekerheid nog even opgezocht of de situatie in Nederland vergelijkbaar is met Qatar.

Conclusie: Volgens leden van hulpverleningsforum gaat het uitsluitend om lachgaspatronen in de slagroomspuiten.

Volgens leden van Nederlandse fora over recreatief drugsgebruik kan het allebei. Ze geven daar de andere leden de tip om bij aankoop van de patronen eerst op verpakking te kijken of de patronen inderdaad lachgas bevatten (N2O).


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2016, 09:31:00
Citaat van: Peter71 link=msg=1422471 date=1462518761
Er is toch nog een gas wat wel eens gebruikt wordt? Ik meen dat je het er al eens over hebt gehad bij een instructieavond bij ons. Maar dat dat gas weldegelijk kwaad kan voor omstanders.

Ja, daarom schreef ik ook al dat als je niet zeker weet om welk gas het gaat je als hulpverleners niets moet doen.

In Nederland heb je de brandweer nodig, in andere landen waar de ambulancedienst HART heeft de brandweer of HART (hazardous area response team).

Simpel te bereiden gassen voor zelfmoord met producten uit de supermarkt zijn o.a. chloorgas en waterstofsulfide.