Twee nominaties voor Hulpverlener van het Jaar

Auteur Topic: Twee nominaties voor Hulpverlener van het Jaar  (gelezen 11216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2016, 10:47:25
Citaat van: Marlies link=msg=1426062 date=1464297457
De stichting hvh waar ik zelf werk als ervaringsdeskundige ( in elkaar geslagen op mijn werk) krijgt tussen de 700 en 1000 hulpaanvragen per jaar.

Uit het jaarverslag:
Citaat
Ondanks dat wij zelf altijd uitdragen dat er meer aandacht zou moeten zijn voor een deugedelijke registratie, ontbreekt het bij onszelf ook aan een goede registratie. Dit komt voornamelijk door een gebrek aan financiële middelen.


helm

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 27 mei 2016, 11:00:59
Dat is bijzonder; mogelijk (is geen registratie van) tussen de 700 en 1000 aanvragen per jaar voor hulp, en de kosten/begroting voor "Opvang en time-out" is al een paar jaar nul euro. De meeste kosten zitten in het Award Gala, kennisdeling en gezinsuitjes.


Marlies

  • staflid en ervaringsdeskundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #22 Gepost op: 27 mei 2016, 11:45:24
als je meer duidelijkheid wil over het butget kun je het beste mailen naar info@hulpvoorhulpverleners.nl. Ik ben niet degene die over de cijfers gaat dus het is lastig om daarop te antwoorden.

Natuurlijk zijn wij ook niet perfect maar we doen ons best.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2016, 22:50:56
Het is heel erg jammer dat er kennelijk veel hulpverleners zijn die door zaken die ze meemaken gedwongen zijn om elders hulp te zoeken omdat ze het bij hun eigen werkgever niet kunnen vinden.
Ieder mens heeft zijn eigen breekpunt, sommige van ons kunnen meer incasseren dan andere. Natuurlijk mag je van een politieagent verwachten dat hij er tegen kan om voor rotte vis uitgescholden te worden en moet hij/zij zich er van bewust zijn dat er wel eens een verdachte geweld tegen hem/haar kan gebruiken. Dat hoort bij het vak en er zal geen agent zijn die zet "maar hier heb ik helemaal niet voor getekend."

Het zelfde voor een brandweerman, natuurlijk weet hij dat hij wel eens een overleden slachtoffer uit een afgebrand huis zal moeten halen.

Dat wil toch echter niet zeggen dat het op een bepaald moment voor hen niet ook te veel kan worden?

Natuurlijk is het primair de taak van de werkgever om te zorgen voor goede opvang en nazorg, maar kennelijk schiet het daarbij tekort op sommige vlakken. Of misschien schiet het helemaal niet te kort maar zijn  er sommige hulpverleners die liever geen gebruik maken van de hulp die ze via hun werkgever kunnen gebruiken. Wellicht vanwege een macho cultuur die er soms hangt? Kan me zomaar voorstellen dat dat in sommige korpsen een probleem kan zijn. Het is dan toch niet erg dat er een alternatief is waar ze ook hulp kunnen krijgen, naast de hulp die ze van hun werkgever kunnen krijgen. Het feit dat het er is wil niet zeggen dat je er gebruik van moet maken.

Dat heeft niets met betutteling te maken, ieder mens heeft zijn eigen mentale breekpunt, natuurlijk mag je van hulpverleners verwachten dat dat wat hoger ligt dan bij de groenteboer. Dat wil alleen niet zeggen dat het volledig afwezig is.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2016, 22:53:00
http://www.kijk.nl/video/4DSroqo0KBcI

Citaat
Wie mag zich hulpverlener van het jaar noemen?
Gepubliceerd: 10 mei 23:13
Wie mag zich hulpverlener van het jaar noemen? De Award voor beste hulpverlener wordt over een maand uitgereikt. Dinsdag maakte Stichting Hulp voor Hulpverleners samen met Hart van Nederland de genomineerden bekend.
Een van hen is het brandweerkorps van IJmuiden/Velsen-Zuid. Vorig jaar december kwam een visser urenlang vast te zitten in het zand bij IJmuiden. Na anderhalf uur graven wisten de brandweerlieden, met gevaar voor hun eigen leven, de man te redden.
http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2016/wie-mag-zich-hulpverlener-van-het-jaar-noemen-2/


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #25 Gepost op: 27 mei 2016, 22:55:37
Citaat
Weertse agent genomineerd voor 'hulpverlener van het jaar'
De Weertse politieagent Stan Schoenmaekers en zijn collega Jeroen Pisters zijn genomineerd voor de titel 'Hulpverlener van het jaar'.
De twee agenten kregen in november vorig jaar wereldwijde bekendheid vanwege een foto op Facebook.


meer in de bron: http://www.1limburg.nl/weertse-agent-genomineerd-voor-hulpverlener-van-het-jaar


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2016, 08:54:08
Citaat van: René van der Helm link=msg=1426100 date=1464339659
Dat is bijzonder; mogelijk (is geen registratie van) tussen de 700 en 1000 aanvragen per jaar voor hulp, en de kosten/begroting voor "Opvang en time-out" is al een paar jaar nul euro. De meeste kosten zitten in het Award Gala, kennisdeling en gezinsuitjes.

Precies, ik geloof er helemaal geen bal van dat de Nederlandse politie, brandweer en ambulance diensten de zaken zo slecht op orde hebben dat er iedere dag, het hele jaar door 1,9 - 2,7 brandweer-, politie- of ambulancemedewerkers verstoken blijven van hulp binnen de eigen dienst en ze hard naar deze stichting moeten rennen om er hulp aan te vragen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2016, 09:04:04
Citaat van: Breathe link=msg=1426064 date=1464299082
Ben zelf hulpverlener en ben dankbaar als er na een klus een burger naar mijn ploeg komt om hun dank/waardering te uiten.
Maar dan nog zeg ik altijd dat het gewoon mijn werk is, ondanks het feit dan men echt heel blij is wat wij op dat moment konden doen en dat we/ik wss trots ben dat we goed werk konden doen.

Dat er daarna een soort competitie achterna komt voelt voor mij niet echt lekker, want wie is er beter, maar vooral nog wie vergeten we allemaal?
Hoe kunnen we überhaupt een meetlat hier langs leggen?

Ik bedoel dit zeker niet negatief, maar het blijft gewoon mijn werk.
Zo sta ik er ook in. Dat briefje na een inzet waar in een dankwoord van de betrokkenen staat, en men verteld dat het weer goed gaat met hun. Dat doet veel meer, daar haal je veel meer waardering uit. Net zoals die doos gebak of een kratje bier na een kleine hulpverlening waar we een paard uit de sloot hebben gevist. Dat soort bedankjes doen veel meer. Het hoeft allemaal niet, want het is inderdaad ons werk. Maar dat soort kleine bedankjes doen veel meer dan dit soort initiatieven. En men wordt bedankt voor de klus die is geleverd, daar hoeft geen nominatie voor bedacht te worden.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2016, 11:37:12
Citaat van: Peter71 link=msg=1426245 date=1464419044
Het hoeft allemaal niet, want het is inderdaad ons werk.
De eerste de beste die om foto's vraagt krijgt dat in het vervolg te horen ;-) ;-)

Maar alle gekheid op een stokje, ik vind zo'n award, en zeker ook de publiciteit er omheen, toch wel de moeite waard. Het is een positieve manier om hulpverleners in het zonnetje te zetten. En niet alleen de winnaars, maar in wezen álle hulpverleners.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #29 Gepost op: 28 mei 2016, 11:39:56
precies, het is gewoon even wat leuke publiciteit voor een paar hulpverleners, net zoals dat kratje bier leuk is.