Tussenjaar of opleiding?!

Auteur Topic: Tussenjaar of opleiding?!  (gelezen 10016 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daantjee

  • Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #30 Gepost op: 23 mei 2016, 11:22:13
Citaat van: Kenar95 link=msg=1425455 date=1463988590
@daantje ik zat in bijna dezelfde situatie als jou. Havo diploma op zak en maar één droom: bij de politie. Alleen nog te jong en met te weinig levenservaring. Heb 2 diensten meegelopen met agenten en die gaven mij ook allemaal mee dat ik een Hbo opleiding moest doen, redenen hiervoor: als je het ooit zat raakt bij de politie/ontslagen wordt ( :o ) sta je op straat zonder echte diploma's, na de Havo heb je nog weinig levenservaring en dat het goed is om je blik te verbreden naar andere interessante beroepen.
Hun raad gevolgd en op zoek gegaan naar een Hbo opleiding die enigszins aansluit op het politiewerk maar mij met name meer inzicht gaf in de veiligheidsbranche die ik in z'n geheel ook wel erg interessant vind. Ik kwam uit bij Integrale Veiligheid. Nu, 4 jaar later en binnen een maand afgestudeerd, heb ik mijn blikveld aardig verbreed met inkijkjes bij de politiemeldkamer, de gemeente, (sport)evenementenbeveiliging, commerciële bedrijven (SHEQ afdeling) etc.

En ik kan je zeggen:.... ik wil nog steeds bij de politie ;)

Maar ik ben blij dat ik nu een diploma heb waar ik meerdere kanten mee opkan, 4 jaar meer aan levenservaring heb (wat je op het Hbo in de 'grote stad' snel opdoet ten opzichte van de middelbare school in het veilige dorp) en een baan aangeboden heb gekregen waar ik een tijd mee vooruit kan totdat ik bij de politie aangenomen wordt.

Of je nu wel of niet voor IV(K) gaat, ga in ieder geval een Hbo opleiding doen. Je hebt er de brains voor en een jaar gaan zitten wachten of een 'tussenjaar' doen met de kans dat je alsnog niet aangenomen wordt is echt zonde van je geld, tijd en CV.

Ik ben er achter gekomen dat IV(K) niks voor mij is. Buiten de politie om wil ik geen beveiligingsstudie of iets in die richting doen. Dat lijkt me niet leuk om te doen als de politie niks wordt.
Ik ben nu echt wel van plan een hbo-opleiding te volgen  :) Levenservaring in een grote stad heb ik alleen al, ik woon in Amsterdam  ;)
Maar ik snap wat je bedoelt.

Geheel tussendoor: hoe heb je die diensten mogen meelopen?! :D

En, jij bent nu aan het solliciteren bij de politie?


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #31 Gepost op: 23 mei 2016, 11:50:48
Citaat van: Daantjee link=msg=1425464 date=1463995333
Ik ben er achter gekomen dat IV(K) niks voor mij is. Buiten de politie om wil ik geen beveiligingsstudie of iets in die richting doen. Dat lijkt me niet leuk om te doen als de politie niks wordt.
Ik ben nu echt wel van plan een hbo-opleiding te volgen  :) Levenservaring in een grote stad heb ik alleen al, ik woon in Amsterdam  ;)
Maar ik snap wat je bedoelt.

Geheel tussendoor: hoe heb je die diensten mogen meelopen?! :D

En, jij bent nu aan het solliciteren bij de politie?

Ah dan moet je het ook zeker niet gaan doen! Maar wat ik al zei inderdaad: dan een andere hbo-opleiding!
En dat van die grote stad wist ik niet ;) Neemt niet weg dat levenservaring ook met de jaren komt.

Heb 2x een weekend nachtdienst mee mogen lopen, eerste keer was met familielid, tweede keer was gewoon op ze afstappen met de vraag of ik een keer mee mocht.
Zie in m'n profiel dat ik sollicitant ben, die info is alweer een jaar verouderd :) Zou nu ik een hbo opleiding heb ook niet meer voor hoofdagent gaan, maar ga het de eerstvolgende keer op politiekundige proberen!
Sollicitant Politiekundige


Daantjee

  • Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #32 Gepost op: 23 mei 2016, 11:57:14
@Kenar95 Leuk hoor! Succes met solliciteren!