Defect FS Viper S2

Auteur Topic: Defect FS Viper S2  (gelezen 5596 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

x-fader

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Gepost op: 19 mei 2016, 10:31:26
Hallo iedereen

Eerst en vooral weet ik niet of mijn post hier op de juiste plaats staat. Indien niet, mijn excuses hiervoor!

Ik heb in mijn wagen een Federal Signal Viper S2.  Deze week heb ik gemerkt dat deze defect is. De unit bestaat uit een wit en een oranje kleur, maar bij oranje kleur ontbreken er een paar leds die niet branden. Weet iemand of dit nog hersteld kan worden? Volgens de firma Rauwers niet. Voor hen zou ik een nieuw toestel moeten kopen.

Eventueel kan ik een foto en filmpje doorsturen.

Alvast bedankt

Groetjes
Yves




cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2016, 11:05:59
Citaat van: x-fader link=msg=1424773 date=1463646686
Hallo iedereen

Eerst en vooral weet ik niet of mijn post hier op de juiste plaats staat. Indien niet, mijn excuses hiervoor!

Ik heb in mijn wagen een Federal Signal Viper S2.  Deze week heb ik gemerkt dat deze defect is. De unit bestaat uit een wit en een oranje kleur, maar bij oranje kleur ontbreken er een paar leds die niet branden. Weet iemand of dit nog hersteld kan worden? Volgens de firma Rauwers niet. Voor hen zou ik een nieuw toestel moeten kopen.

Eventueel kan ik een foto en filmpje doorsturen.

Alvast bedankt

Groetjes
Yves

Als je wat fotos kan plaatsen?
Zijn er een paar leds naast elkaar defect of random? Is er iets aan de leds te zien?
Is het een originele of een kopie die je nu veel ziet?

Kijk ook even naar je aankoopsbewijs. Vaak zitten er op led units 5jaar op de leds zelf. Vaak is het echter iets in de print/aansturing welke defect raakt.


x-fader

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2016, 12:32:32
Hallo

Hieronder vindt je een foto en een filmpje. Ik heb het toestel gekocht van een kennis, maar die is overleden dus het aankoopbewijs heb ik zelf niet.
Zoals je kan zien op de foto en het filmpje is er deel van de oranje leds defect aan de rechterkant, dus in het midden.

http://tinypic.com/player.php?v=15oci10&s=9


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2016, 14:15:37
Op aliexpress.com voor nog geen 30 dollar ala 25 euro nieuwe FS Viper S2


x-fader

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2016, 14:34:16
Citaat van: Bernt link=msg=1424810 date=1463660137
Op aliexpress.com voor nog geen 30 dollar ala 25 euro nieuwe FS Viper S2

Ben je hier wel zeker dat het geen Chinese makelij is? En wat met de douanekosten? Want heb nog niet echt positieve reacties gehoord over Aliexpress


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2016, 15:37:23
Er zit best wel een flink verschil tussen een originele Federal Signal Viper S2 en de chinese speelgoedkopie van Alibaba.com

Leg hem maar eens een dagje in de zon, achter je voorruit, dan zul je het verschil al zien.
Zet je hem aan, en houdt hem naast een origineel, is tevens een wereld van verscil qua lichtopbrengst.

Om terug te keren naar de originele vraagstelling: Normaal zit er een garantiesticker op en zou jouw leverancier dit voor je moeten kunnen oplossen. Tenminste als hij max 5 jaar oud is. Repareren weet ik bij een Viper S2 niet uit mijn hoofd. Ligt eraan of de module geheel open kan en je bij de printplaat kan komen. Als je bij de printplaat kan komen, is het daarna zaak om te kijken of hij geseald is met hars of lak.


Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2016, 01:15:44
Ik heb hier exact dezelfde liggen. En dat is geen echte  ;)
Mocht je interesse hebben.... 50  euro ex. verzendkosten (pm'en mag)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


x-fader

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2016, 15:06:57
Citaat van: Jerommeke link=msg=1424896 date=1463699744
Ik heb hier exact dezelfde liggen. En dat is geen echte  ;)
Mocht je interesse hebben.... 50  euro ex. verzendkosten (pm'en mag)

Ik weet het niet, ik heb toch liever de voorkeur om een origineel toestel te gebruiken, zeker naar lichtkwaliteit toe maar ik zal er eens over nadenken


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2016, 23:53:13
Citaat van: x-fader link=msg=1425001 date=1463749617
Ik weet het niet, ik heb toch liever de voorkeur om een origineel toestel te gebruiken, zeker naar lichtkwaliteit toe maar ik zal er eens over nadenken

Weeg je zeker dat het de originele is? Er zijn heel veel namaak in omloop met originele fs logos enzo erop. Het blijkt dat je het aan het type nummer zou kunnen zien. Verder zie je er uiterlijk weinig verschil van.
Dit probleem is wel een bekend probleem van de namaak versie...


guest16808

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2016, 19:17:39
Citaat van: Jerommeke link=msg=1424896 date=1463699744
Ik heb hier exact dezelfde liggen. En dat is geen echte  ;)
Mocht je interesse hebben.... 50  euro ex. verzendkosten (pm'en mag)

Afzetter  O0