Zeer grote brand (woning, twee doden) Gruttostraat - Hellevoetsluis 20-05-2016

Auteur Topic: Zeer grote brand (woning, twee doden) Gruttostraat - Hellevoetsluis 20-05-2016  (gelezen 61440 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Ik begrijp niet dat een politiewoordvoerder het NOS journaal vertelt wat er aan de hand is. Ze hebben daar toch die groene autootjes voor?  :-*


guest12562

  • Gast
Citaat van: honderd link=msg=1424906 date=1463704292
Als ik de beelden op twitter bekijk, dan hoop ik van harte dat er niemand meer in het pand aanwezig was. Het lijkt wel een schoorsteen, van boven tot onder in lichterlaaie.

Las net op mijn AD app dat er waarschijnlijk 2 ouderen wonen van in de 80, er schijnt nog geschreeuw te zijn gehoord. Dat klinkt niet goed, zal de link even opzoeken.

Update: http://www.ad.nl/ad/nl/37304/Voorne-Putten/article/detail/4304293/2016/05/20/Buren-hoorden-hulpgeroep-uit-brandend-huis-Hellevoetsluis.dhtml


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


Johan 818

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 191
Heeft Hellevoetsluis maar 1 TS in dienst? Kan me herinneren dat er minimaal 2 stonden?


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Zelfs met een 4e TS was hier geen redden meer aan. Ik ben zeer benieuwd naar de feiten en omstandigheden. Zonder speculaas: ik ben geschrokken van de enorme vuurlast van een normaal rijtjeshuis.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: Johan 818 link=msg=1424926 date=1463726977
Heeft Hellevoetsluis maar 1 TS in dienst? Kan me herinneren dat er minimaal 2 stonden?
De TS622 is al een aardige tijd weg. Er is wel een SIV.
greetz,  Enrique


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Citaat
Ik ben zeer benieuwd naar de feiten en omstandigheden. Zonder speculaas: ik ben geschrokken van de enorme vuurlast van een normaal rijtjeshuis.
Mag toch verwachten dat iemand van uw kaliber en met de voeten in het bluswater bekend is met de moderne woninginrichting, snelle branduitbreiding en vuurbelasting.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: Breathe link=msg=1424917 date=1463723194
Las net op mijn AD app dat er waarschijnlijk 2 ouderen wonen van in de 80, er schijnt nog geschreeuw te zijn gehoord. Dat klinkt niet goed, zal de link even opzoeken.

Update: http://www.ad.nl/ad/nl/37304/Voorne-Putten/article/detail/4304293/2016/05/20/Buren-hoorden-hulpgeroep-uit-brandend-huis-Hellevoetsluis.dhtml

Woningbrand in Hellevoetsluis, lot bewoners onbekend

In Hellevoetsluis is een woning in amper een uur tijd uitgebrand. Volgens de politie werd het huis bewoond door een ouder echtpaar. Volgens een verslaggever van RTV Rijnmond is het echtpaar bij de brand omgekomen. De politie kan daar nog niets over zeggen. Als het licht is gaan politie en brandweer het huis in.

Bewoners van vier omliggende huizen zijn geëvacueerd. De oorzaak van de brand is nog niet bekend. De politie sluit brandstichting niet uit.

De brand brak rond 01.30 uur uit in een huis aan de Gruttostraat, aan de rand van de Zuid-Hollandse plaats. Heel snel stond de woning in lichterlaaie. Van het interieur is niets meer over en het dak is gedeeltelijk ingestort.

De brand was rond rond 02.50 uur onder controle. Uit voorzorg zijn meerdere ambulances en een traumahelikopter naar de woning gestuurd. De politie is bij het rijtjeshuis een onderzoek begonnen.

Politie Rotterdam eo ‎@Politie_Rdam
In woning #Gruttostraat #Hellevoetsluis woont ouder echtpaar. Mogelijk zijn zij slachtoffer geworden van de uitslaande brand.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Gezien die vuurlast valt het me nog mee dat ze het aangrenzende huis hebben weten te behouden, het moet daar enorm heet zijn geweest.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: André Welten link=msg=1424939 date=1463731441
Gezien die vuurlast valt het me nog mee dat ze het aangrenzende huis hebben weten te behouden, het moet daar enorm heet zijn geweest.

Stenen zijmuren doorlopende tot het dak kunnen een hoop doen.
In oudbouw met deugdelijke stenen zijmuren, vaak nog een dubbelmuurs gaat de brand snel omhoog en niet in de breedte in tegenstelling tot de modernere bouwsels.