United Kingdom: Home Secretary sets out radical fire and rescue reform programme

Auteur Topic: United Kingdom: Home Secretary sets out radical fire and rescue reform programme  (gelezen 7699 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat
The Home Secretary today unveiled a programme of reform for fire and rescue services that promises to be as radical and ambitious as that delivered in policing since 2010.

Speaking at an event hosted by Reform, Theresa May praised the achievements of fire and rescue services, whose fire prevention work has contributed to a fall in the number of fires in England of two-thirds in the last 15 years, while the number of fire deaths has almost halved during the same period.

https://www.gov.uk/government/news/home-secretary-sets-out-radical-fire-and-rescue-reform-programme




guest12562

  • Gast
Als ik het goed begrijp ook in Engeland minder brand en slachtoffers, maar kosten brandweer gelijk, dus moeten deze naar beneden.
En ook hier net als in Nederland gezamenlijke aanbesteding, om geld te besparen.

Het verhaal komt in grote lijnen overeen met de Nederlandse brandweer als ik het zo lees.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
In Nederland, minder brand, meer doden, minder reddingen en verdubbeling kosten brandweer




Het is in Nederland ook hoog tijd dat de overheid de bezem door de brandweerorganisatie haalt. Het is niet meer dan normaal dat je maximale rekenschap en verantwoording eist van iedere organisatie die met belastinggeld omgaat.

Je mag als burger ook verwachten dat de brandweer een efficiente en effectieve organisatie is.

Je hoeft als burger ook geen genoegen te nemen met een veiligheidsregio die na een brand met twee doden en ophef in de media een persberichtje laat uitgaan dat ze een onderzoek gaan instellen. Intern onderzoek=slager keurt zijn eigen vlees. In praktijk zorg je er voor dat alle hoge dames en heren buiten schot blijven, als het volk een kop wil zien rollen schuif je een onderknuppel, bijv. een bevelvoerder naar voren.

De Inspectie Veiligheid en Justitie of het Openbaar Ministerie hoort dit soort fatale incidenten te onderzoeken. Deze week konden we in de media lezen dat er in Italie door een lekkende waterleiding een weg is ingezakt. Het Italiaanse Openbaar Ministerie onderzoekt of er mensen zijn die verwijtbare fouten hebben gemaakt.

Citaat
legislating to give Police and Crime Commissioners the ability to take on responsibility for fire and rescue services where a local case is made to bring greater accountability to the work of local fire and rescue services
is ook geen goede zaak.

Ik vind dat het nog een stapje verder mag gaan. In de UK is de brandweer bij grote incidenten en rampen de baas. Ik vind dat de politie altijd de baas op straat moet zijn. In huidige tijden is terreur een zeer realistisch gevaar, bij mass casualty attacks (zeker als er schutters/terroristen op de vlucht zijn cq dynamische hot zone(s) is het zelfs onmogelijk als de brandweer de lead heeft.