Zwarte lijst beveiliging

Auteur Topic: Zwarte lijst beveiliging  (gelezen 7629 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Gepost op: 28 september 2005, 16:21:47
Werkgevers willen een zwarte lijst opstellen met foute werknemers. Op deze lijst komen de namen van die beveiligers die een aangifte aan de broek hebben. Zo willen ze voorkomen dat deze bij andere bedrijven aan het werk gaan.

Typisch een geval van het wiel opnieuw uitvinden. Als de politie de screning goed doet dat vallen deze "collega's"wel door de mand.

Het geld kunnen ze beter gebruiken om de lonen te verhogen.




Target77

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 september 2005, 16:27:37
Werkgevers willen een zwarte lijst opstellen met foute werknemers. Op deze lijst komen de namen van die beveiligers die een aangifte aan de broek hebben. Zo willen ze voorkomen dat deze bij andere bedrijven aan het werk gaan.

Typisch een geval van het wiel opnieuw uitvinden. Als de politie de screning goed doet dat vallen deze "collega's"wel door de mand.

Het geld kunnen ze beter gebruiken om de lonen te verhogen.

Op zich geen verkeerde investering van de werkgevers. Zo weet je tenminste wat je binnen haalt in je bedrijf. De screening van politie is een lachertje want daar worden bepaalde feiten en omstandigheden over het functioneren van een beveiligingsbeambte binnen een bedrijf niet in meegenomen. Dus op zich is het geen weggegooid geld maar een investering die zichzelf terug betaalt. Want met verkeerde c.q. foute medewerkers heb je alleen maar te verliezen. Gaat anders wederom niet ten goede komen van de werkgelegenheid. Stel je voor: Opdrachtgever kwijt door foute medewerker. Ontslagvergunningen aanvragen voor de overige collega's omdat er geen werk meer is. Dan heb je er niks aan om tijdelijk je loon te verhogen he.  ;) ;D ;D


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #2 Gepost op: 28 september 2005, 16:30:28
Hoe een beveiligingsbeambte functioneerd heeft niks met een screening te maken. Daarvoor heb je functioneringsgesprekken. Een slecht functioneerende medewerker ben je liever kwijt dan rijk.


Target77

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 september 2005, 16:33:24
Hoe een beveiligingsbeambte functioneerd heeft niks met een screening te maken. Daarvoor heb je functioneringsgesprekken. Een slecht functioneerende medewerker ben je liever kwijt dan rijk.

Dat heb je helemaal juist Thijs....en die medewerker die een ander liever kwijt is dan rijk wil ik ook niet als rotte appel binnen mijn bedrijf. Je weet het he: een rotte appel besmet ook de rest van de appels in de kist. Dus enige voorkennis over de persoon is dan meer dan welkom om een juiste beslissing te nemen over het wel of niet aannemen.  ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #4 Gepost op: 28 september 2005, 16:41:09
Als jij als wergever de zwarte lijst wilt gaat gebruiken voor rotte appels dan is de lijst bij voorbaat al mislukt.


Target77

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 september 2005, 16:44:08
Als jij als wergever de zwarte lijst wilt gaat gebruiken voor rotte appels dan is de lijst bij voorbaat al mislukt.

Wie zegt dat ik het ga gebruiken?? Soms is een telefoontje naar de oude werkgevers naar aanleiding van een CV al voldoende om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt.  ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #6 Gepost op: 28 september 2005, 16:46:28
9 van de 10 zegt toch dat het een goede jongen of meisje is.

Op de zwarte lijst komt alleen maar te staan dat men fout is en niet wat men fout heeft gedaan. Ook moet de betrokken werknemer ingelicht worden dat men op de zwartelijst komt of staat.


Target77

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 september 2005, 16:50:25
9 van de 10 zegt toch dat het een goede jongen of meisje is.

Op de zwarte lijst komt alleen maar te staan dat men fout is en niet wat men fout heeft gedaan. Ook moet de betrokken werknemer ingelicht worden dat men op de zwartelijst komt of staat.

Lijkt me logisch dat de betreffende medewerker ingelicht dient te worden i.v.m. regelgeving omtrent persoonsregistraties.

En geloof me Thijs. Het beveiligingswereldje is heel klein. Heb genoeg bekenden of vrienden binnen diverse beveiligingsorganisaties zitten die me haarfijn kunnen vertellen hoe "Pietje Puk" het deed (of nog steeds doet) in hun bedrijf. Die hebben echt geen reden om mij een hak te zetten. Het "old boys network".  ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #8 Gepost op: 28 september 2005, 16:55:16
met ruim 28000 beveiligers vindt ik het wereld niet klein. Maar netwerken kan inderdaad geen kwaad. Vaak ontbreekt het aan tijd om een en ander uit te zoeken. Men is allang blij dat men een werknemer kan vinden.


Target77

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 28 september 2005, 17:00:26
met ruim 28000 beveiligers vindt ik het wereld niet klein. Maar netwerken kan inderdaad geen kwaad. Vaak ontbreekt het aan tijd om een en ander uit te zoeken. Men is allang blij dat men een werknemer kan vinden.

Kan me voorstellen dat het voor hele grote beveiligingsbedrijven zo wel werkt ja. "Yes een grote order binnen gehaald en beloofd dat we de steren van de hemel zullen leveren en ja hoor we hebben genoeg mensen." En dan vervolgens zo van shit he waar halen we die 300 man met het liefst nog een diploma vandaan. Sorry, maar ik kies liever een andere marktstrategie. Komt de kwaliteit van de dienstverlening alleen maar ten goede. Noem de werkwijze hierboven beschreven "kort termijn scoren". Ik, persoonlijk, kijk liever naar de lange termijn. ;)