Zwarte lijst beveiliging

Auteur Topic: Zwarte lijst beveiliging  (gelezen 7558 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #10 Gepost op: 28 september 2005, 19:02:25
Let wel dat een aangifte nog lang geen veroordeling inhoud! Zou wel lekker zijn als je buurman (valselijk aangifte tegen jou doet omdat je het niet met elkaar kunt vinden. En vervolgens zijn daarmee direct jouw carrièrekansen vervlogen...

Ik denk zelfs dat dit wettelijk gezien niet eens (officieel) kan, zo'n zwarte lijst aanleggen. Daar word m.i. de werknemer tegen beschermd. Vraag me niet naar regels hier voor, misschien dat iemand anders hier daar meer van weet...

Ik zou er geen voorstander van zijn. Laat de politie de screening en afgifte van legitimatiebewijzen maar regelen. Die kunnen met de tot hun ter beschikking staande  systemen echt wel een goed oordeel geven over iemands (on)berispelijke staat van dienst, zonder daarover in detail te hoeven treden.

De meerwaarde van een dergelijke "blacklist" ontgaan mij dan ook volledig.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Target77

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 september 2005, 21:31:32
Let wel dat een aangifte nog lang geen veroordeling inhoud! Zou wel lekker zijn als je buurman (valselijk aangifte tegen jou doet omdat je het niet met elkaar kunt vinden. En vervolgens zijn daarmee direct jouw carrièrekansen vervlogen...

Ik denk zelfs dat dit wettelijk gezien niet eens (officieel) kan, zo'n zwarte lijst aanleggen. Daar word m.i. de werknemer tegen beschermd. Vraag me niet naar regels hier voor, misschien dat iemand anders hier daar meer van weet...

Ik zou er geen voorstander van zijn. Laat de politie de screening en afgifte van legitimatiebewijzen maar regelen. Die kunnen met de tot hun ter beschikking staande  systemen echt wel een goed oordeel geven over iemands (on)berispelijke staat van dienst, zonder daarover in detail te hoeven treden.

De meerwaarde van een dergelijke "blacklist" ontgaan mij dan ook volledig.

Er gaan al jaren geruchten over zo'n blacklist..enkel bestaat die "nog "niet. Dus wees gerust. Er wordt wel de cv van de desbetreffende medewerker nageplozen. En dan is het makkelijk als je een goeie vriend of oud-collega kan bellen op het kantoor van een ander beveiligingsbedrijf om wat nadere info over een kandidaat te krijgen.

Maar even over de screening van de politie. Daaruit komt alleen naar voren of de persoon geen strafbare feiten heeft gepleegd en daar eventueel voor veroordeeld is. Huidige criminele activiteiten staan daar niet in (tenzij er een politieonderzoek op de persoon zit). Dus de politiescreening zegt mijns inziens niks over zijn/haar functioneren als beveiligingsbeambte. Dus ik screen liever nog even verder. Ervaring heeft uitgewezen dat de politiescreening niet voldoende is. En geloof me...die details komen we heus wel te weten hoor.  ;)


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #12 Gepost op: 28 september 2005, 21:59:52
En geloof me...die details komen we heus wel te weten hoor.  ;)

Hoef je mij niet te vertellen. Ik was eens collega van Thijs, en heb de overstap naar de politie gemaakt. Ik ken beide culturen inmiddels door en door.... ;D
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Target77

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 28 september 2005, 22:24:48
Hoef je mij niet te vertellen. Ik was eens collega van Thijs, en heb de overstap naar de politie gemaakt. Ik ken beide culturen inmiddels door en door.... ;D

Aha..dan behoor jij tot het Old Boys Network van Thijs  ;D ;D ;D


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #14 Gepost op: 28 september 2005, 22:27:32
Ja, netwerken zijn van onschatbare waarde. En idd. blijkt het "wereldje" toch telkens weer klein te zijn.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Target77

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 28 september 2005, 22:31:32
Ja, netwerken zijn van onschatbare waarde. En idd. blijkt het "wereldje" toch telkens weer klein te zijn.

Is maar goed ook...beveiliging en politie hebben immers gezamelijke belangen (de commerciele kant ff buiten beschouwing gelaten  ;D ) .


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #16 Gepost op: 28 september 2005, 22:51:59
Iemand het AD van vandaag gelezen?


Target77

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 28 september 2005, 22:55:43
Iemand het AD van vandaag gelezen?

Heb geen AD...dus heb hem ook niet gelezen  ;D

Maar wees ff to the point  ;) Hoezo??  ???


Racoon

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 28 september 2005, 22:57:37
Iemand het AD van vandaag gelezen?

Waarom dan toch?


Target77

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 28 september 2005, 23:09:05
Citaat
Foute bewakers geweerd
Door Tonny van der Mee


ROTTERDAM - Beveiligers die tijdens hun werk over de schreef gaan, moeten op een zwarte lijst komen, aldus een voorstel vanuit de beveiligingsbranche zelf.

Daarmee moet worden voorkomen dat ze bij een ander bedrijf aan de slag kunnen, zoals nu nog mogelijk is. Met de zwarte lijst en de invoering van een kwaliteitskeurmerk (januari 2006) probeert de Vereniging van Particuliere Beveiligingsorganisaties (VPB) de gelederen te zuiveren van kleine, louche bedrijven. Leden moeten volgend jaar voldoen aan de eisen van het keurmerk.

Met de toename van het aantal beveiligingsbedrijven in de afgelopen jaren is de markt vervuild geraakt, concludeert de VPB. Sommige bedrijven houden zich niet aan de CAO, ontduiken de wettelijke regels en tolereren geweld.

De invoering van het keurmerk is ook bedoeld om excessen te voorkomen, zoals onlangs bij een AH-winkel in Amsterdam waar een bewaker een onschuldige klant een gebroken kaak sloeg.

Ondernemers gaan soms bewust in zee met bedrijven die hardhandig optreden tegen vermoedelijke winkeldieven. Vooral winkeliers die kampen met veel overlast en criminaliteit en een dalende omzet huren bedrijven in ’om de stoep schoon te vegen’. ,,Ze zijn vaak ten einde raad,’’ zegt H. Duijst, VPB-bestuurslid en directeur van beveiligingsbedrijf Parco Securicor. ,,Ik kan me dat best voorstellen, maar het is niet de goede weg.’’

Met het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) zijn goede afspraken gemaakt over de invoering van het registratiesysteem.

bron: AD

Moet ik het nog zelf gaan opzoeken en hier plaatsen ook...moet niet gekker worden  ;D ;D