Nieuwe VW T6

Auteur Topic: Nieuwe VW T6  (gelezen 63669 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Gepost op: 28 mei 2016, 19:12:17
De nieuwe Touran's stromen nu in hoog tempo in, ca. 9 stuks per week op dit moment. Ook voor de nieuwe T6 zal dit niet lang meer duren, bijgaand alvast de neus met als belangrijkste wijziging verplaatsing stopbord van grill naar dashboard en nieuw huis voor de speaker. Zal nog wel ff wennen zijn maar voor als nog vindt ik de T5gp een stuk stoerder ogen.





silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2016, 19:40:41
Ben benieuwd! Waar heb je deze foto gemaakt? Weet je wat er nog meer verschilt t.o.v. zijn voorganger? Bijv qua optische signalen op het dak.

Het stopbord achter de voorruit heb ik gemengde gevoelens over, in de grille zit hij te laag maar ik weet uit ervaring dat hij achter de voorruit weer te hoog zit. De Transporters die in Haaglanden werden gebruikt hadden dit ook en gebeurde regelmatig dat men het pas erg laat zag.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2016, 19:43:30
Citaat van: silque link=msg=1426321 date=1464457241
Ben benieuwd! Waar heb je deze foto gemaakt? Weet je wat er nog meer verschilt t.o.v. zijn voorganger? Bijv qua optische signalen op het dak.

Het stopbord achter de voorruit heb ik gemengde gevoelens over, in de grille zit hij te laag maar ik weet uit ervaring dat hij achter de voorruit weer te hoog zit. De Transporters die in Haaglanden werden gebruikt hadden dit ook en gebeurde regelmatig dat men het pas erg laat zag.

Of heeft het mede te maken dat je te dicht achter de voorganger gaat rijden? Zodat het stopbord dus niet zichtbaar is in de spiegels? Ik heb dat namelijk eens gehad met een Touran, pas na 4km zag ik het stopbord (agent zei dat het 4km was, en kon best wel kloppen). Ik zei tegen de agent van misschien niet zo dicht achter mij rijden, dan zie ik het tenminste, kreeg ik geen reactie op...
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2016, 20:10:51
Citaat van: silque link=msg=1426321 date=1464457241
Het stopbord achter de voorruit heb ik gemengde gevoelens over, in de grille zit hij te laag maar ik weet uit ervaring dat hij achter de voorruit weer te hoog zit. De Transporters die in Haaglanden werden gebruikt hadden dit ook en gebeurde regelmatig dat men het pas erg laat zag.

Bij de touran zit hij in het midden op het dak, dus nog hoger. Ik heb altijd het gevoel dat ik met de transporter meer afstand moet nemen van de voorganger bij een stopteken in de grill dan met een touran op het dak.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2016, 21:26:46
Citaat van: silque link=msg=1426321 date=1464457241
Weet je wat er nog meer verschilt t.o.v. zijn voorganger? Bijv qua optische signalen op het dak.

zoeklicht, L31's en de Freedom dakset zijn ongewijzigd. Met de loopt der tijd zal de huidige Freedom wel vervangen worden door de Freedom IV.

Citaat van: koenb link=msg=1426329 date=1464459051
Bij de Touran zit hij in het midden op het dak, dus nog hoger. Ik heb altijd het gevoel dat ik met de Transporter meer afstand moet nemen van de voorganger bij een stopteken in de grill dan met een Touran op het dak.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1426323 date=1464457410
Of heeft het mede te maken dat je te dicht achter de voorganger gaat rijden? Zodat het stopbord dus niet zichtbaar is in de spiegels? Ik heb dat namelijk eens gehad met een Touran, pas na 4km zag ik het stopbord (agent zei dat het 4km was, en kon best wel kloppen). Ik zei tegen de agent van misschien niet zo dicht achter mij rijden, dan zie ik het tenminste, kreeg ik geen reactie op...

Nee dit heeft er allemaal niets mee te maken, de enigste reden voor verplaatsing van het stopbord is een commerciële reden, het VW logo moet zichtbaar zijn!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2016, 21:38:03
Wordt de sirene zo geplaatst zodat deze bij mankementen makkelijker te bereiken is?


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2016, 22:36:51
Citaat van: blauwblauw link=msg=1426336 date=1464463606
een commerciële reden, het VW logo moet zichtbaar zijn!
In de zin van makkelijkere doorverkoop?

Ik vind het ook wel een cosmetische upgrade als dienstdoend voertuig. Logo is gewoon mooier. Plus huidige stoptransparant oogt erg klein, al helemaal in verhouding tot de grootte van de TS.

Daarnaast is uiterste voorzijde een erg kwetsbare plek.. Bij een aanrijding is een van de eerste dingen die kapot gaan je stoptransparant. Die dingen zijn vast niet goedkoop.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2016, 02:53:39


In de zin van makkelijkere doorverkoop?
Neuh... politie Nederland in een VW is al reclame he... VW is lang slecht in het nieuws gekomen met alle uitstootschandalen. dus pakt men elke kans om gratis reclame te maken, aan. Achterop staat vast ook weer "Transporter."

Plus huidige stoptransparant oogt erg klein,
Dus monteren ze achter de voorruit een bord van dezelfde grote...?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #8 Gepost op: 29 mei 2016, 11:24:40
Grill te laag en achter de voorruit te hoog? Waarom dan niet zo als bij de buren?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2016, 11:32:21
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1426387 date=1464513880
Grill te laag en achter de voorruit te hoog? Waarom dan niet zo als bij de buren?
Ik meen mij te herinneren dat dit niet meer mag voor het geval een voetganger wordt aangereden, want 'vroeger' reden ze in Nederland ook zo ;)