Nieuwe VW T6

Auteur Topic: Nieuwe VW T6  (gelezen 63664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #20 Gepost op: 29 mei 2016, 21:29:08
Zijn er al meer foto's van het voertuig te vinden?


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #21 Gepost op: 29 mei 2016, 22:10:38
Citaat van: CopVR3 link=msg=1426360 date=1464483219
Neuh... politie Nederland in een VW is al reclame he... VW is lang slecht in het nieuws gekomen met alle uitstootschandalen. dus pakt men elke kans om gratis reclame te maken, aan. Achterop staat vast ook weer "Transporter."
En met wat voor reden gaat de politie hierin mee?

Citaat van: CopVR3 link=msg=1426360 date=1464483219
Dus monteren ze achter de voorruit een bord van dezelfde grote...?
Ik weet niet of het dezelfde grootte is. Punt is dat het (uitgeschakeld) minder opvalt.

Citaat van: silque link=msg=1426420 date=1464523228
Ja klopt! Maar ervaarde altijd meer problemen met het stopbord achter de ruit in een Transporter dan op het dak van een Touran.
Die volg ik niet helemaal. Eerst zeg je dat je bang bent dat achter de ruit te hoog is. En dan zeg je dat je minder problemen ervaart bij de touran, waar de transparant juist nóg hoger zit.

Edit: zit er soms een grootteverschil tussen die twee?


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #22 Gepost op: 29 mei 2016, 22:54:32


Dit is in ieder geval het standaard interieur als ik goed gezocht heb... (www.dago.nl)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #23 Gepost op: 29 mei 2016, 23:48:40


Edit: zit er soms een grootteverschil tussen die twee?
Ja, zowel als in grootte als in felheid zit er een zeer groot verschil tussen de losse stopborden van de bus en de geïntegreerde van de Touran.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #24 Gepost op: 30 mei 2016, 04:24:54


Dit is in ieder geval het standaard interieur als ik goed gezocht heb... (www.dago.nl)
Ja maar niet die van de politie haha.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #25 Gepost op: 30 mei 2016, 04:51:49
Citaat van: CopVR3 link=msg=1426496 date=1464575094
Ja maar niet die van de politie haha.

I know, maar om een idee te schetsen ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #26 Gepost op: 30 mei 2016, 10:22:14
Citaat van: LSPD link=msg=1426467 date=1464552638
Die volg ik niet helemaal. Eerst zeg je dat je bang bent dat achter de ruit te hoog is. En dan zeg je dat je minder problemen ervaart bij de touran, waar de transparant juist nóg hoger zit.

Edit: zit er soms een grootteverschil tussen die twee?

Heb het idee van wel, maar weet het niet zeker. Ik kan het zelf ook niet helemaal onderbouwen, maar met de stoptransparant achter de voorruit in de bus duurde het gewoon echt langer voordat mensen het door hadden.
Kan ook puur toeval zijn, maar......
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #27 Gepost op: 31 mei 2016, 00:59:38
Citaat van: silque link=msg=1426420 date=1464523228
Ja klopt! Maar ervaarde altijd meer problemen met het stopbord achter de ruit in een Transporter dan op het dak van een Touran.
Ik denk dat dit niet door de hoogte van de transparant komt maar door het voorruit. Het voorruit staat schuin naar achter. Mogelijk dat door de plaatsing van de transparant en zijn spiegeling in het raam er voor zorgt dat "de voorganger" de tekst kan lezen als je op een bepaalde positie achter het voertuig zit.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #28 Gepost op: 31 mei 2016, 08:06:31
@silque, is er nog verschil in je ervaring tussen overdag en 's nachts?

Bij slechte waarneming overdag ga ik denken aan de spiegeling van de omgeving (heldere hemel, zon) in de (gehele) voorruit (inderdaad door de schuine stand van de voorruit) die het contrast met de daarachter geplaatste transparant behoorlijk kan verminderen en de tekst dus veel minder laat opvallen tegen de spiegelende voorruit.

Wat leert ons dit (indien waar)?
- Stoptransparanten niet achter voorruit plaatsen
- Zo mogelijk afdekruitjes ervoor ook verticaal plaatsen, of beter: afdekruitjes met grotere oppervlakken weglaten (moet bij goede montage van LEDs mogelijk zijn en dit zou ik sowieso doen indien het ruitje niet verticaal kan staan maar schuin, om de contour van bijvoorbeeld een motorkap van een T6 te volgen).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #29 Gepost op: 31 mei 2016, 13:34:26
Nou vind het maar onzin. Werk altijd met stopborden achter de ruit.
Geen problemen mee. Werkt prima en hopelijk blijven deze in de T6 dan ook langer goed, want beschermd.

Als iemand het toch niet goed ziet toeter je ff of zet je even de sirene aan, of je haalt gewoon even in. Klaar.

Ga er maar van uit dat dit alleen maar meer komt.
Men wil een vollere balk met meer blauw maar dat kan niet omdat dat stomme bord er middenin zit. Stopbord aan de zonneklep!
Probleem opgelost.