Nieuwe kans Sollicitatie Hoofdagent

Auteur Topic: Nieuwe kans Sollicitatie Hoofdagent  (gelezen 6036 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2016, 15:45:28
Citaat van: Charly1 link=msg=1428303 date=1465285460
Mijn ervaring is dat ze je sollicitatie brief niet eens in behandeling nemen. Volgens mij sta je in een systeem geregistreerd waarin ze precies kunnen zien wanneer je weer mag solliciteren. (zit momenteel in hetzelfde schuitje, helaas)
Hey Charly, ik heb niks meer van je gehoord na de sporttest/CCT. Hoe is het je vergaan?
Waar ben je op afgewezen voor ReKu?


Charly1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #11 Gepost op: 8 juni 2016, 09:18:20
op de iq test  :|  hoe loopt het bij jou?
baal nu dat politiekunde vrij is gekomen... aangzien ik de iq test van politiekunde vorig jaar wel dik had gehaald (maar toen de sporttest niet haha en nu wel). Misschien is het een teken van boven dat ik het niet meer moet proberen ;)


Mitchell

  • Aspirant hoofdagent regio midden-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #12 Gepost op: 8 juni 2016, 11:06:36
Beste allemaal,  ik zal me eerst even kort voorstellen.  ik heb vorig jaar gesolliciteerd op de functie van hoofdagent bij het korps midden Nederland.  Oorspronkelijk had ik gesolliciteerd op de lichting die in mei zou beginnen maar door capaciteitsproblemen bij de politie werd er medegedeeld dat de betreffende lichting vol zat en dat ze mijbin portefeuille zouden houden voor de lichting van oktober.  Op dit punt had ik deel A en deel B al achter de rug met een positief resultaat. Het wachten wss dus op het korpsgesprek.  Op het moment van schrijven heb ik het gesprek net 20 minuten geleden afgerond en heb ik te horen gekregen dat in een intentie tot aanstelling krijg!  Super blij dus! Ik heb dit forum vaak afgestruind naar informatie over de keuring en het korpsgesprek en heb hier veel aan gehad.  Het leek mij dan ook gepast om mijn eigen ervaring met het korpsgesprek hier te delen in de hoop dat andere mensen er net zo veel aan zullen hebben als ik heb gehad aan de ervaringen van andere mensen.

Allereerst moet ik toegeven dat ik het een fijn gesprek vind en me niet kan vinden in de verhalen van mensen die vonden dat het een kruisverhoor was.  Het is zeker zo dat je goed moet letten op wat je precies zegt omdat ze op elk antwoord wat jij geeft dieper willen graven.  De recruiters zullen ook geen kans onbenut laten om 'moeilijke' *of confronterende vragen te stellen.  In de wetenschap dat dit nou eenmaal bij zo'n gesprek hoort zou ik je hier niet al te druk om maken.  Neem goed de tijd om rustig over je antwoord na te denken en ga geen sociaal wenselijke antwoorden geven als je er eigenlijk niet helemaal achter staat.  Voor hen die specifiek aan het zoeken zijn naar info over dit gesprek en in elke ervaring lezen dat het gaat om zo dicht mogelijk bij jezelf blijven,  dat is inderdaad de rode draad van dit gesprek.

Zorg dat je de thuiswerk opdracht goed heb voorbereid.  Let op,  de dingen die hij hierbij verteld zullen constant bevraagd worden door het hele gesprek heen.  Als je iets verteld moet je er dus voor zorgen dat je er ook dieper op in kan gaan. Hou er dus altijd rekening mee dat je kan uitweiden over wat je antwoord nou eigenlijk inhoud.

Verder zullen ze vragen wat je drijft. De vragenlijst over drijfveren zal hier dan ook besproken worden en hier zullen ze vragen over stellen.  Niet dat ze specifieke vragen uitlegde maar ze zoeken meer een beetje naar de kern van wat je drijft.  Je motivatie om te solliciteren bij de politie en het punt waar je energie denkt uit te kunnen halen bij de politie is iets wat veel terug komt in dit gesprek. Steeds weer in een ander jasje maar de vraag blijft het zelfde.  


Ook werd er mij gevraagd wat in Integriteit verstaat en wat voor cijfer je jezelf hierop geeft.  Uiteraard komt daarna de onvermijdelijke vraag; 'waarom Vind je dat?'

Mochten iemand nog specifieke vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,.


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #13 Gepost op: 8 juni 2016, 13:57:48
Beste allemaal,  ik zal me eerst even kort voorstellen.  Mijn naam is mitchell en ik heb vorig jaar gesolliciteerd op de functie van hoofdagent bij het korps midden Nederland.  Oorspronkelijk had ik gesolliciteerd op de lichting die in mei zou beginnen maar door capaciteitsproblemen bij de politie werd er medegedeeld dat de betreffende lichting vol zat en dat ze mijbin portefeuille zouden houden voor de lichting van oktober.  Op dit punt had ik deel A en deel B al achter de rug met een positief resultaat. Het wachten wss dus op het korpsgesprek.  Op het moment van schrijven heb ik het gesprek net 20 minuten geleden afgerond en heb ik te horen gekregen dat in een intentie tot aanstelling krijg!  Super blij dus! Ik heb dit forum vaak afgestruind naar informatie over de keuring en het korpsgesprek en heb hier veel aan gehad.  Het leek mij dan ook gepast om mijn eigen ervaring met het korpsgesprek hier te delen in de hoop dat andere mensen er net zo veel aan zullen hebben als ik heb gehad aan de ervaringen van andere mensen.

Allereerst moet ik toegeven dat ik het een fijn gesprek vind en me niet kan vinden in de verhalen van mensen die vonden dat het een kruisverhoor was.  Het is zeker zo dat je goed moet letten op wat je precies zegt omdat ze op elk antwoord wat jij geeft dieper willen graven.  De recruiters zullen ook geen kans onbenut laten om 'moeilijke' *of confronterende vragen te stellen.  In de wetenschap dat dit nou eenmaal bij zo'n gesprek hoort zou ik je hier niet al te druk om maken.  Neem goed de tijd om rustig over je antwoord na te denken en ga geen sociaal wenselijke antwoorden geven als je er eigenlijk niet helemaal achter staat.  Voor hen die specifiek aan het zoeken zijn naar info over dit gesprek en in elke ervaring lezen dat het gaat om zo dicht mogelijk bij jezelf blijven,  dat is inderdaad de rode draad van dit gesprek.

Zorg dat je de thuiswerk opdracht goed heb voorbereid.  Let op,  de dingen die hij hierbij verteld zullen constant bevraagd worden door het hele gesprek heen.  Als je iets verteld moet je er dus voor zorgen dat je er ook dieper op in kan gaan. Hou er dus altijd rekening mee dat je kan uitweiden over wat je antwoord nou eigenlijk inhoud.

Verder zullen ze vragen wat je drijft. De vragenlijst over drijfveren zal hier dan ook besproken worden en hier zullen ze vragen over stellen.  Niet dat ze specifieke vragen uitlegde maar ze zoeken meer een beetje naar de kern van wat je drijft.  Je motivatie om te solliciteren bij de politie en het punt waar je energie denkt uit te kunnen halen bij de politie is iets wat veel terug komt in dit gesprek. Steeds weer in een ander jasje maar de vraag blijft het zelfde.  


Ook werd er mij gevraagd wat in Integriteit verstaat en wat voor cijfer je jezelf hierop geeft.  Uiteraard komt daarna de onvermijdelijke vraag; 'waarom Vind je dat?'

Mochten iemand nog specifieke vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,.

Allereerst gefeliciteerd met je voorlopige aanstelling. En ten tweede helder en duidelijk verhaal. Denk dat de meeste waaronder ikzelf hier wel wat mee kunnen.
Zit in het zelfde schuitje als jij dat zat. Ook gesolliciteerd vorig jaar voor de lichting van week 21. Doorgeschoven worden ivm betere kandidaten of opleiding vol etc. Over 2 weken moet het voor mij gaan gebeuren en ben mezelf al enige tijd aan het voorbereiden. Dank nogmaals voor het delen van je verhaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hoofdagent Oost-Nederland


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #14 Gepost op: 8 juni 2016, 15:21:09
Citaat van: Charly1 link=msg=1428518 date=1465370300
op de iq test  :|  hoe loopt het bij jou?
baal nu dat politiekunde vrij is gekomen... aangzien ik de iq test van politiekunde vorig jaar wel dik had gehaald (maar toen de sporttest niet haha en nu wel). Misschien is het een teken van boven dat ik het niet meer moet proberen ;)
Dat is kut. Wat voor score had je dan gehaald op de IQ test?
Ik ben afgewezen op deel B (gesprek met psycholoog + rollenspel), omdat ik 1 punt te weinig had om de somscore van 34 punten te halen.
Volgens de psycholoog bracht ik "te weinig flair" in de gesprekken met de acteur van het rollenspel. Ik was te gericht op het behalen van de doelstellingen (informatie over de zaak inwinnen), die ik voor mezelf had geformuleerd op papier. De politie is een "doe organisatie" volgens de psycholoog. Ik zat te veel in mijn hoofd.

Als militair heb ik natuurlijk helemaal geen ervaring in een "doe organisatie"  :D

Maareh, volgend jaar maar weer. Ik dacht dat als je op de IQ test gezakt was, dat je dan wel gewoon meteen weer mocht solliciteren. Maar ik haal uit je verhaal dat je, ook dan, 365 dagen moet wachten?


Charly1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #15 Gepost op: 9 juni 2016, 08:43:49
oei dat is balen..  Had je wel een goed gevoel over je gesprek met de psycholoog?
ik had 5 uit 20.. snapte er ook echt niks van hoor.. Vorig jaar bij politiekunde had ik 16 uit 20.. dus flink niveau verschilletje.
(alhoewel ik ook heb vernomen dat ze bij een hoog aanbod aan sollicitanten het niveau van de IQ test omhoog schroeven)
Ik mag een half jaar vanaf mijn negatieve uitslag niet solliciteren, daarna maar weer proberen ( onder het motto "3 keer is scheepsrecht) O0


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2016, 09:37:10
Ah, roger.
Apart dat je zo hoog scoorde bij de test voor politiekundige en laag voor recherchekundige.
Politiekundige is toch niv 5 en recherchekundige niv 6? Je zou denken dat met 1 niveau verschil het niet zo'n vaart zou lopen.

Van wie heb je vernomen dat de moeilijkheidsgraad van de test aangepast wordt op het aantal sollicitanten dan?