Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 104334 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #240 Gepost op: 25 juli 2016, 13:14:31
Komende jaren zal er elke ronde wel vacatures geplaatst worden. Maar in sommige gebieden (zoals de Noord-Holland, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam) zal er meer gekeken worden naar diversiteit ten opzichte van andere regio's zoals Oost-Nederland of Brabant. Wat ook vrij logisch is. Aangezien de diversiteit in deze regio's groter is ten opzichte van andere gebieden. Maar uiteindelijk gaat het ook om je eigen doorzettingsvermogen. Soms lukt het in een keer en soms heb je er meerdere keren voor nodig om de hele procedure te bewandelen. Maar waar een wil is is een weg.


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #241 Gepost op: 25 juli 2016, 13:21:04
Genoeg agenten die er 2 of 3 keer over hebben gedaan vanaf het moment van selecteren (ken er een aantal).


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #242 Gepost op: 25 juli 2016, 19:32:39
Bedankt voor de reacties!
Alles rondom vacaturestop etc blijft nog vreemd aangezien er nu een tekort is aan agenten in de praktijk.
Ben zeker niet van plan om op te geven dus komt hopelijk op een dag goed


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #243 Gepost op: 25 juli 2016, 19:51:09
Dat komt ook door het verschil met de papieren werkelijkheid en de praktische werkelijkheid binnen de politiek.

Mijn robuuste basiseenheid heeft ruim voldoende mensen. Als je de langdurig zieken er af haalt wordt het rap minder. Als je vervolgens alles wat op papier executief (uitvoerend) is, maar in werkelijkheid niet of beperkt noodhulp-inzetbaar is (balie, recherche, wijkagenten, studenten) is het al aardig krap. Vervolgens heb je te maken met neventaken en detacheringen die enorm op de sterkte drukken (ME, motorpoule) hou je bijna geen mensen over om het rooster rond te krijgen. Zeker in de zomermaanden is het een drama.

Tegelijk drukt ook de vergrijzing op de politie. Er zijn weinig agenten die met 60 nog op straat lopen. Voor deze mensen wordt een geschikte plek binnen de organisatie gevonden maar ze drukken wel op de operationele sterkte. Officieel is de politie overtallig terwijl de hoofdtaak ernstig onderbezet is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #244 Gepost op: 25 juli 2016, 22:34:10
Citaat van: DiNozzo link=msg=1438743 date=1469469069
Dat komt ook door het verschil met de papieren werkelijkheid en de praktische werkelijkheid binnen de politiek.

Mijn robuuste basiseenheid heeft ruim voldoende mensen. Als je de langdurig zieken er af haalt wordt het rap minder. Als je vervolgens alles wat op papier executief (uitvoerend) is, maar in werkelijkheid niet of beperkt noodhulp-inzetbaar is (balie, recherche, wijkagenten, studenten) is het al aardig krap. Vervolgens heb je te maken met neventaken en detacheringen die enorm op de sterkte drukken (ME, motorpoule) hou je bijna geen mensen over om het rooster rond te krijgen. Zeker in de zomermaanden is het een drama.

Tegelijk drukt ook de vergrijzing op de politie. Er zijn weinig agenten die met 60 nog op straat lopen. Voor deze mensen wordt een geschikte plek binnen de organisatie gevonden maar ze drukken wel op de operationele sterkte. Officieel is de politie overtallig terwijl de hoofdtaak ernstig onderbezet is.

Hoe bedoel je studenten die beperkt noodhulp inzetbaar zijn? Is dat alleen in het 1e stagejaar of beide? Neem aan dat je op een gegeven moment gewoon 100% inzetbaar moet zijn.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #245 Gepost op: 25 juli 2016, 22:46:23
Pas na het laatste examen is een student 100% inzetbaar. Tot die tijd zijn ze elke tweede tertiel vier maanden naar de opleiding terwijl ze wel volledig op de operationele sterkte van de basiseenheid staan. Bovendien hebben ze ook na het eerste leerjaar nog het nodige aan cursussen en studiedagen nodig. Je mag blij mag zijn als je een student voor 25% van zijn tijd op de noodhulp mag inzetten, en dan moet je ook opletten dat je ze koppelt aan begeleiders met de juiste ervaring.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #246 Gepost op: 26 juli 2016, 12:18:55
Citaat van: Wolfs link=msg=1438429 date=1469300441
En nog zakt men voor de rijopleiding als je wel het rijbewijs binnen de gestelde termijn haalt. Puur het gebrek aan rijervaring!

Oja?
Het kan ook een enorm voordeel zijn. Als je net je rijbewijs hebt ben je nog 'kneedbaar' en zitten alle standaard handelingen zoals handen aan het stuur en schakelen er nog goed in. Als je al 10 jaar auto rijd dan ben je jezelf dingen gaan aanleren die vaak minder veilig/goed zijn.
Ik ging de opleiding in toen ik nog 1 maand 17 was, en ik haalde mijn rijbewijs na 1.5 jaar en leerde echt rijden bij de politie.


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #247 Gepost op: 26 juli 2016, 14:57:06


Citaat van: Jim1 link=msg=1438826 date=1469528335
Oja?
Het kan ook een enorm voordeel zijn. Als je net je rijbewijs hebt ben je nog 'kneedbaar' en zitten alle standaard handelingen zoals handen aan het stuur en schakelen er nog goed in. Als je al 10 jaar auto rijd dan ben je jezelf dingen gaan aanleren die vaak minder veilig/goed zijn.
Ik ging de opleiding in toen ik nog 1 maand 17 was, en ik haalde mijn rijbewijs na 1.5 jaar en leerde echt rijden bij de politie.


Citaat van: Wolfs link=msg=1438429 date=1469300441
En nog zakt men voor de rijopleiding als je wel het rijbewijs binnen de gestelde termijn haalt. Puur het gebrek aan rijervaring!



Het licht er gewoon heel simpel aan of je kan autorijden of niet. Er zijn mensen die pas auto rijden, en het heel goed kunnen en mensen die al wat langer rijden die het ook goed kunnen.

Gewoon goed je best doen en 2 handjes aan het stuur  O0
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Sinasappelsab

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #248 Gepost op: 28 juli 2016, 11:12:42
Hoi, heb niet alles gelezen maar ik heb in augustus de tweede selectiedag in Apeldoorn. Nu staat er in de.mail dat ze afwijken van de 1ste selectiedag dus mijn vraag is wat ik nu precies kan verwachten... Toch een beetje spannend.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #249 Gepost op: 28 juli 2016, 11:22:14
Citaat van: Sinasappelsab link=msg=1439166 date=1469697162
Hoi, heb niet alles gelezen maar ik heb in augustus de tweede selectiedag in Apeldoorn. Nu staat er in de.mail dat ze afwijken van de 1ste selectiedag dus mijn vraag is wat ik nu precies kan verwachten... Toch een beetje spannend.

Denk dat ze bewust blauw overslaan en je meteen sporttest en cognitieve capaciteiten test krijgt.  Mag ik vragen wat je achtergronden zijn  en leeftijd?

Op de site van kombijde politie kun je tevens meer vinden over de selectie dagen