Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 104155 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #290 Gepost op: 4 augustus 2016, 12:21:43
Citaat van: Sheppard link=msg=1440619 date=1470304698
Dat zeg jij, ik heb nergens gezegd dat zij niet geschikt zijn. Succes  :)
Citaat van: Sheppard link=msg=1440589 date=1470295504
Het heeft zeker te maken met of je geschikt bent of niet. Iemand die niet kan rekenen, zal normaliter ook nooit mbo niveau 4 halen, terwijl de opleiding niveau 4 is.
Je zegt het wel degelijk.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #291 Gepost op: 4 augustus 2016, 12:23:49
Citaat van: Achillius link=msg=1440626 date=1470306103

Je zegt het wel degelijk.

Dus heb ik het nergens gezegd. Jij hebt mensen gesproken die mbo niveau 4 hebben afgerond en dus ook op dat niveau kunnen rekenen of wiskunde kunnen.

We kunnen blijven 'bek vechten' over dit gedeelte of beiden accepteren dat jij en ik zinnen anders interpreteren of bedoelen :)

Nogmaals, succes met je selectie deel B.


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #292 Gepost op: 4 augustus 2016, 12:29:15
Citaat van: Sheppard link=msg=1440625 date=1470306073
Als je de verbanden kunt leggen, hoef je niet te rekenen. Kun je niet rekenen zonder rekenmachine heb je een blaadje waarmee het kan. Ik heb ook ongeveer 5 blaadjes gebruikt voor het rekenen. Daarnaast krijg je een uitslag van de 3 samen. Als je door 1 van deze onderdelen zo slecht te scoren dat je onder het gemiddelde zit, helaas niks aan te doen en mee nemen naar de volgende keer.

Daarnaast zeg ik het nogmaals, de norm ligt laag. er zijn 20 balkjes en je moet de 7 halen.
Nogmaals, cijferreeksen zijn sommen. Je kunt de stappen wel noteren maar om op het uiteindelijke antwoord te kunnen komen moet je rekenen. Dit is een feit. Overigens ging de discussie niet over de norm. Maar om er achter te komen of iemand voor een bepaalde functie wel of niet geschikt is. En dat doe je niet door cijferreeksen toe te passen. En lezen, er wordt gekeken naar je slechtste score. Dus ook al zit je boven de norm met 2 van de 3 onderdelen, als je minder sterk bent in eentje dan wordt dat uiteindelijk gebruikt als puntentelling. Van wat ik gehoord heb van anderen (die uitleg kregen in persoonlijk gesprek) is dit niet te middelen.


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #293 Gepost op: 4 augustus 2016, 12:30:27
Citaat van: Sheppard link=msg=1440627 date=1470306229
Dus heb ik het nergens gezegd. Jij hebt mensen gesproken die mbo niveau 4 hebben afgerond en dus ook op dat niveau kunnen rekenen of wiskunde kunnen.

We kunnen blijven 'bek vechten' over dit gedeelte of beiden accepteren dat jij en ik zinnen anders interpreteren of bedoelen :)

Nogmaals, succes met je selectie deel B.
Ik geef alleen aan dat je dit indirect dus wel zegt.  Maar laten we inderdaad maar over ophouden met hier verder over te discussiėren. Jij ook succes.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #294 Gepost op: 4 augustus 2016, 12:38:13
Citaat van: Achillius link=msg=1440633 date=1470306555
Nogmaals, cijferreeksen zijn sommen. Je kunt de stappen wel noteren maar om op het uiteindelijke antwoord te kunnen komen moet je rekenen. Dit is een feit. Overigens ging de discussie niet over de norm. Maar om er achter te komen of iemand voor een bepaalde functie wel of niet geschikt is. En dat doe je niet door cijferreeksen toe te passen. En lezen, er wordt gekeken naar je slechtste scoren. Dus ook al zit je boven de norm met 2 van de 3 onderdelen, als je minder sterk bent in eentje dan wordt dat uiteindelijk gebruikt als puntentelling.

Dat klopt dus niet. Het lezen hoort niet bij 2 van de 3 onderdelen. Dat is weer een totaal ander gedeelte van de selectie. Just saying.
Ze kijken naar het gehele plaatje, niet naar je slechtste onderdeel. Op het moment dat je je rapport krijgt na selectie dag deel B snap je wat ik bedoel. Daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd.
Sorry, maar het rekenen zijn geen grote rekensommen. Het is niet dat je een hoog niveau moet hebben gehaald om de verbanden te zien. Ik heb veelal niet hoeven te rekenen alleen op papier verbanden te zoeken. Ik heb maar een enkele keer moeten delen of keer elkaar moeten doen.
Discussie gaat dus om de norm, je moet de norm halen om geschikt te zijn voor de functie. Het gaat om het leggen van verbanden en patronen en je algemene kennis. Het gaat niet erom of je kunt rekenen, of je het alfabet kent en of je woordenschat heel groot is. 90% van de woorden kende ik niet en veel had ik ook 'fout'. Ze kijken ook dan naar het verband wat je legt.

Je hebt waarschijnlijk gelijk dat je weinig tot geen wiskunde krijgt op de politie opleiding, maar dat is het punt niet van de cognitieve capaciteitentest.

Citaat van: Achillius link=msg=1440634 date=1470306627
Ik geef alleen aan dat je dit indirect dus wel zegt.  Maar laten we inderdaad maar over ophouden met hier verder over te discussiėren. Jij ook succes.

Haha xD


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #295 Gepost op: 4 augustus 2016, 12:45:18
Citaat van: Sheppard link=msg=1440635 date=1470307093
Dat klopt dus niet. Het lezen hoort niet bij 2 van de 3 onderdelen. Dat is weer een totaal ander gedeelte van de selectie. Just saying.
Ze kijken naar het gehele plaatje, niet naar je slechtste onderdeel. Op het moment dat je je rapport krijgt na selectie dag deel B snap je wat ik bedoel. Daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd.
Sorry, maar het rekenen zijn geen grote rekensommen. Het is niet dat je een hoog niveau moet hebben gehaald om de verbanden te zien. Ik heb veelal niet hoeven te rekenen alleen op papier verbanden te zoeken. Ik heb maar een enkele keer moeten delen of keer elkaar moeten doen.
Discussie gaat dus om de norm, je moet de norm halen om geschikt te zijn voor de functie. Het gaat om het leggen van verbanden en patronen en je algemene kennis. Het gaat niet erom of je kunt rekenen, of je het alfabet kent en of je woordenschat heel groot is. 90% van de woorden kende ik niet en veel had ik ook 'fout'. Ze kijken ook dan naar het verband wat je legt.

Je hebt waarschijnlijk gelijk dat je weinig tot geen wiskunde krijgt op de politie opleiding, maar dat is het punt niet van de cognitieve capaciteitentest.

Haha xD
Ik heb het puur over het cognitieve, dus geen leesvaardigheid en taal. Je krijgt voor beide apart een beoordeling. Dat klopt dus wel. Het cognitieve bestaat daarentegen wel uit drie onderdelen. Cijferpatronen, letterpatronen en woordrelaties. Op alle drie moet je dus boven de gestelde norm zitten. Aan gemiddeldes wordt niks gedaan. Dat is tenminste van wat ik gehoord heb van anderen. Maar goed, ik ben het gewoon oneens met de gedachtegang er achter. Ik heb het dus wel gehaald, maar wel lullig voor de anderen. Nu naar het rollenspel  ::).


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #296 Gepost op: 4 augustus 2016, 12:48:44
Citaat van: Achillius link=msg=1440638 date=1470307518
Ik heb het puur over het cognitieve, dus geen leesvaardigheid en taal. Je krijgt voor beide apart een beoordeling. Dat klopt dus wel. Het cognitieve bestaat daarentegen wel uit drie onderdelen. Cijferpatronen, letterpatronen en woordrelaties. Op alle drie moet je dus boven de gestelde norm zitten. Aan gemiddeldes wordt niks gedaan. Dat is tenminste van wat ik gehoord heb van anderen. Maar goed, ik ben het gewoon oneens met de gedachtegang er achter. Ik heb het dus wel gehaald, maar wel lullig voor de anderen. Nu naar het rollenspel  ::).

Ik weet het, maar jij begon kort over het lezen ;). Waarschijnlijk een verkeerd voorbeeld bedoelt, begrijp wel wat jij bedoeld.
Zover ik weet en naar aanleiding van mij rapport wordt met deze 3 samen gekeken, maar als je door een onder de norm valt, tsja dan ben je niet goed genoeg op dat specifieke moment ;)

Thanks voor deze discussie. Dit zijn de leuke en interessante gesprekken.
Ik hoop je ergens tegen te komen als collega, kunnen we weer 'bekvechten'  :P


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #297 Gepost op: 4 augustus 2016, 13:03:00
Citaat van: Sheppard link=msg=1440640 date=1470307724
Ik weet het, maar jij begon kort over het lezen ;). Waarschijnlijk een verkeerd voorbeeld bedoelt, begrijp wel wat jij bedoeld.
Zover ik weet en naar aanleiding van mij rapport wordt met deze 3 samen gekeken, maar als je door een onder de norm valt, tsja dan ben je niet goed genoeg op dat specifieke moment ;)

Thanks voor deze discussie. Dit zijn de leuke en interessante gesprekken.
Ik hoop je ergens tegen te komen als collega, kunnen we weer 'bekvechten'  :P
Jij zit in Limburg hč en ik een Noord-Holland.Tenzij er iets zoals in Engeland gebeurt (waardoor er eenheden uit het hele land naar een aantal locaties toe werden toegestuurd) zie ik dat discussiėren enkel online plaatsvinden :P. Maar wie weet ;).


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #298 Gepost op: 4 augustus 2016, 14:57:10
Had ik nu maar een zakje popcorn bij de hand  ;D
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #299 Gepost op: 5 augustus 2016, 19:54:47
Ik ben in ieder geval door naar de volgende ronde. Het kan me dan ook vrij weinig schelen of die cognitieve test relevant is voor de politie of niet. Haha.