Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 103157 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #50 Gepost op: 12 juni 2016, 21:01:40
Citaat van: daniquevh link=msg=1429589 date=1465757598
super tof! Ik ben echt al langer dan een jaar bezig idd.... Hoe gingen je testen? waren ze erg zwaar?

Thanks!  ;D

Nou het ging, de intelligentie test, taal test en psycho gingen erg goed vond ik. Wat (leek) minder te gaan was de sporttest. Tijdens het oefenen vloog ik letterlijk over de kast, waarbij ik bijna mijn arm brak (bleek dat hij "gelukkig" zwaar gekneusd was). Maar al met al heb ik de sport test nog gehaald met een tijd van 2:44,60 (mocht 3:08).  ;D


Als tip: Alles is eigenlijk goed te doen. Het aller belangrijkste wat je nodig hebt is DOORZETTINGSVERMOGEN!  ;)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #51 Gepost op: 12 juni 2016, 21:10:30
Citaat van: Carlos link=msg=1429588 date=1465757453
Mij is verteld door een medewerker van W&S dat de briefselectie door een computer wordt gedaan. Of dit ook daadwerkelijk klopt weet ik niet. Maar inderdaad zoals je zegt, hoef je je echt geen zorgen te maken als je geen dubbele culturele achtergrond hebt. Kijk naar mij zou ik zeggen. Ik ben een blanke ras echte Limburger haha  ;D en zit nu te wachten op mijn medische keuring. Ik had toen samen met jou gesolliciteerd in Januari  :)

interessant een computer haha.. Ik weet dat alle sollicitaties sowieso eerst op basis van diploma wordt gesorteerd of je die hebt ja/nee dus zou goed kunnen
Maar neem aan dat ze zelf toch echt de motivaties wel moeten lezen of?


Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #52 Gepost op: 12 juni 2016, 21:52:38
Citaat van: daniquevh link=msg=1429580 date=1465755368
Ja.... ik voel je echt zo onwijs. Dit is zo graag wat ik wil, ik zie geen andere opleidingen. Opgegroeid in een politiegezin, zo frustrerend..en al helemaal als dit jouw 5e keer wordt. Geen enkele keren door de briefing gekomen?

Ja helaas geen één keer door de briefselectie.. maarja nieuwe ronde nieuwe kansen en we zullen het gaan zien.
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


Sherman

  • Sollicitant Hoofdagent Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #53 Gepost op: 12 juni 2016, 22:01:00
Het valt mij ook op dat dit (alsook andere) topic(s) erg rustig is/zijn. Misschien inderdaad weinig sollicitanten en dat zou, als je het me op de man af vraagt, toch ook wel wat voordelen kunnen opleveren. Na morgen beginnen de twee spannende weken. Zijn we met onze brieven erdoorheen, of niet?  8)
Sollicitant Hoofdagent regio Den Haag  


daniquevh

  • Sollicitant agent feb 2022
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #54 Gepost op: 12 juni 2016, 22:13:58
Citaat van: Sherman link=msg=1429603 date=1465761660
Het valt mij ook op dat dit (alsook andere) topic(s) erg rustig is/zijn. Misschien inderdaad weinig sollicitanten en dat zou, als je het me op de man af vraagt, toch ook wel wat voordelen kunnen opleveren. Na morgen beginnen de twee spannende weken. Zijn we met onze brieven erdoorheen, of niet?  8)

Ik hou nu standaard rekening met +/- 6 weken haha


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #55 Gepost op: 12 juni 2016, 22:41:53
Citaat van: daniquevh link=msg=1429607 date=1465762438
Citaat van: Sherman link=msg=1429603 date=1465761660
Het valt mij ook op dat dit (alsook andere) topic(s) erg rustig is/zijn. Misschien inderdaad weinig sollicitanten en dat zou, als je het me op de man af vraagt, toch ook wel wat voordelen kunnen opleveren. Na morgen beginnen de twee spannende weken. Zijn we met onze brieven erdoorheen, of niet?  8)
[/quote

Ik hou nu standaard rekening met +/- 6 weken haha

haha denk inderdaad dat het langer duurt alleen ben toch nieuwsgierig naar de aantallen.. Niet om berekening te maken maar gewoon interesse of het beetje hetzelfde is of extreem verhoogd/verlaagd


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #56 Gepost op: 12 juni 2016, 22:59:27
Citaat van: liees link=msg=1429592 date=1465758630
interessant een computer haha.. Ik weet dat alle sollicitaties sowieso eerst op basis van diploma wordt gesorteerd of je die hebt ja/nee dus zou goed kunnen
Maar neem aan dat ze zelf toch echt de motivaties wel moeten lezen of?

Dat zou ik dus ook denken, maar zelf heb ik het gevoel dat sollicitaties worden gescreend op bepaalde woorden die terug komen in je motivatie. Het kan zijn dat ik hier te ver bij doordenk en dit allemaal onzin is, maar in mijn ogen is het volkomen logisch..


Ik had namelijk zelf achteraf mijn sollicitatie nog eens doorgelezen en gezien dat ik bij mijn motivatie vrijwel letterlijk heb gezegd wat het Politie werk inhoudt en dit mijn "motivatie" is. Achteraf gezien niet echt een motivatie, maar meer een bevestiging van dat ik weet wat het Politie werk inhoudt. Vandaar dat ik ook erg veel woorden had gebruikt, die onder de "trigger woorden" zouden kunnen vallen..


Nogmaals misschien allemaal ver gezocht, maar who knows  :o

*X-files theme song playing*
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #57 Gepost op: 12 juni 2016, 23:02:24
Citaat van: Sherman link=msg=1429603 date=1465761660
Het valt mij ook op dat dit (alsook andere) topic(s) erg rustig is/zijn. Misschien inderdaad weinig sollicitanten en dat zou, als je het me op de man af vraagt, toch ook wel wat voordelen kunnen opleveren. Na morgen beginnen de twee spannende weken. Zijn we met onze brieven erdoorheen, of niet?  8)

Nou vergis je niet! dat dacht ik dus ook bij mijn sollicitatie in Januari. Toen waren er met mij erbij, maar 2 sollicitanten uit Limburg. Inmiddels verder in de selectieprocedure kwamen er steeds meer bij en nu zijn het er al ong. 5 (en ook van andere regio's komen er achteraf steeds meer bij)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #58 Gepost op: 12 juni 2016, 23:05:42
Citaat van: Carlos link=msg=1429613 date=1465765167
Dat zou ik dus ook denken, maar zelf heb ik het gevoel dat sollicitaties worden gescreend op bepaalde woorden die terug komen in je motivatie. Het kan zijn dat ik hier te ver bij doordenk en dit allemaal onzin is, maar in mijn ogen is het volkomen logisch..


Ik had namelijk zelf achteraf mijn sollicitatie nog eens doorgelezen en gezien dat ik bij mijn motivatie vrijwel letterlijk heb gezegd wat het Politie werk inhoudt en dit mijn "motivatie" is. Achteraf gezien niet echt een motivatie, maar meer een bevestiging van dat ik weet wat het Politie werk inhoudt. Vandaar dat ik ook erg veel woorden had gebruikt, die onder de "trigger woorden" zouden kunnen vallen..


Nogmaals misschien allemaal ver gezocht, maar who knows  :o

*X-files theme song playing*

nouuu.. om heel eerlijk te zijn vind ik dit niet gek klinken en denk ik dat je weleens gelijk zou kunnen hebben... we zullen zien ben heel benieuwd!


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #59 Gepost op: 13 juni 2016, 09:55:10
Komt goed jongens en meisjes. In ieder geval zijn wij er serieus mee bezig. Dat scheelt een hoop  ;). Je hebt er ook een grote groep tussen zitten die het na een keer proberen (bij een afwijzing) opgeven.