Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 103640 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #80 Gepost op: 14 juni 2016, 01:02:53
Citaat van: Achillius link=msg=1429790 date=1465847172
Hoelang duurt het gemiddeld vanaf het moment dat de vacatures gesloten zijn en je een mailtje krijgt. Is dat maximaal twee weken of duurt het vaak langer.


Vaak duurt dat een stuk langer ja!
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #81 Gepost op: 14 juni 2016, 01:04:09
Citaat van: Achillius link=msg=1429791 date=1465847225
Besef wel dat er heel wat vmbo'ers solliciteren met een slechte motivatie.

Oah, er zijn ook zat havisten en vwo'ers die met een slechte motivatie solliciteren  ;)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #82 Gepost op: 14 juni 2016, 01:05:07
Citaat van: liees link=msg=1429812 date=1465850611
oh kijk! Dussss je bent er bijna helemaal doorheen? spannend joh, laatste loodjes maar je kan het!!

Jaa bijna haha! Ben nu al een tijdje bezig met nachtlenzen en mijn ogen zijn nu gelukkig helemaal goed, dus laat die medische test maar komen! 8)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #83 Gepost op: 14 juni 2016, 01:08:22
Citaat van: Achillius link=msg=1429817 date=1465852639
Toelatingseisen zijn laag, maar je kunt het vmbo ook weghalen en het op slechte motivaties gooien :p. Soms zie ik mensen hier op het forum posten, die totaal geen idee hebben waarom zij op een bepaalde functie gesolliciteerd hebben :).

Wat ik zelf het meest hilarische vindt, zijn de mensen (op dit forum en bij de voorlichtingen) die zeggen: "Oah ik wil alleen bij de Politie voor het AT" of "Kan ik ook zonder Politie opleiding bij het AT?" (Ja, helaas is die vraag voorbijgekomen op een voorlichting  ???)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Reckimo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #84 Gepost op: 14 juni 2016, 10:04:22
Citaat van: Carlos link=msg=1429788 date=1465846753
Helaas niet nee. Gemiddeld haalt maar 25% de briefselectie (Bron: vrouwtje van W&S  ;) )

Zal inderdaad een hoop mensen tussen zitten die niet 100% serieus zijn en het wel even denken te halen.

Zit momenteel zelf in mijn 4e leerjaar van een HBO opleiding, maar ik rond de studie nog niet af door alleen 1 tentamen niet te maken. Mocht de politie niet door gaan, kan ik voor relatief goedkoop een 2e studie doen. De overheid betaald namelijk 1 opleiding, dus als ik die niet afrond kan ik tegelijkertijd een 2e doen. Maar door dit geintje kan ik alleen mijn HAVO diploma laten zien. Hoop dat ze de opmerking van scholing & werk waarin ik de situatie voorleg doornemen, zou toch weer een extra zetje zijn in de goede richting. Mocht de politie doorgaan kan ik in maart 2017 namelijk het tentamen maken en m'n diploma in ontvangst nemen.
Sollicitatie Hoofdagent Regio Midden-Nederland  


daniquevh

  • Sollicitant agent feb 2022
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #85 Gepost op: 14 juni 2016, 11:12:56
Het gaat niet eens zo zeer persé om je motivatie. Ik ken ook wel enkele personen die door de briefing zijn gekomen, waarvan de motivatie ook niet echt opperbest zijn. Ze zijn gewoon opzoek naar een bepaald persoon, om een goeie mix te maken qua agenten. In de tijd waarin mijn moeder bij de politie kwam, was er een grote vraag naar vrouwen. Haar vriend toen der tijd, die dezelde opleiding enzo had gedaan werd hierdoor afgewezen. Zeker niets persoonlijks, maar ze zijn ook gewoon opzoek naar mensen met een verschillende achtergrond om een mooie mix te maken.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #86 Gepost op: 14 juni 2016, 11:39:33
Ja idd! 4000 is veel te veel om even door te lezen. De vorige keer mocht je 80 woorden motivatie en culturele kennis. Even omgerekend dus 640.000 woordjes maximaal om te lezen haha. Ik zet mijn geld in op een computer  O0


Nou bijna. Ik had samen met jou gesolliciteerd en zit nu te wachten op mijn medische keuring (aangenomen ovb van medisch en veiligheidond. dus)  ;D
Als ik zo even Google is een gemiddelde leessnelheid meer dan 200 woorden per minuut. Dan kan één persoon 2 motivaties per minuut lezen (en dan heb je nog marge). Dat zijn 120 motivaties per uur en 960 motivaties op een werkdag van 8 uur. Dit is wat één persoon kan lezen en dan is dit getal nog aan de lage kant (aangezien je er eigen 2,5 kan lezen per minuut ipv de 2 die ik nu in de berekening heb gebruikt). Met vier medewerkers kun je dus alle 4000 sollicitaties in 1 dag lezen.

Heb je dus geen computer voor nodig hoor ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Rik1986

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #87 Gepost op: 14 juni 2016, 13:09:24
ik ben er van overtuigd dat echt wel elke motivatie door ene medewerker gelezen word..
lijkt me vreemd als dat door een automatisch systeem word gedaan. hoe willen ze dat doen dan door op steekwoorden te filteren?


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #88 Gepost op: 14 juni 2016, 13:29:49
Citaat van: Rik1986 link=msg=1429893 date=1465902564
ik ben er van overtuigd dat echt wel elke motivatie door ene medewerker gelezen word..
lijkt me vreemd als dat door een automatisch systeem word gedaan. hoe willen ze dat doen dan door op steekwoorden te filteren?

Ooh daar zijn zat technische snufjes voor  ;)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #89 Gepost op: 14 juni 2016, 14:08:54
Citaat van: Carlos link=msg=1429894 date=1465903789
Ooh daar zijn zat technische snufjes voor  ;)

Gebeurt niet via computers