Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 103663 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #90 Gepost op: 14 juni 2016, 15:43:12
Citaat van: Carlos link=msg=1429894 date=1465903789
Ooh daar zijn zat technische snufjes voor  ;)

Pre-selectie zal waarschijnlijk geautomatiseerd gaan (ingangseisen qua opleiding e.d.).
Het lezen van de brieven gebeurt handmatig (vandaar ook de beperking qua karakters).
Simpelweg omdat computersystemen nog lang niet intelligent genoeg zijn om context in taal te kunnen begrijpen. :)


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #91 Gepost op: 14 juni 2016, 15:51:05
Citaat van: Sheppard link=msg=1429903 date=1465906134
Gebeurt niet via computers

Hoe weet je dat?
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #92 Gepost op: 14 juni 2016, 15:52:25
Citaat van: Swaghetti link=msg=1429927 date=1465911792
Pre-selectie zal waarschijnlijk geautomatiseerd gaan (ingangseisen qua opleiding e.d.).
Het lezen van de brieven gebeurt handmatig (vandaar ook de beperking qua karakters).
Simpelweg omdat computersystemen nog lang niet intelligent genoeg zijn om context in taal te kunnen begrijpen. :)

Hmm, dat klinkt ook weer een stuk logischer haha  :D
Aspirant Hoofdagent Limburg  


daniquevh

  • Sollicitant agent feb 2022
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #93 Gepost op: 14 juni 2016, 17:33:49
ik ben echter wel benieuwd naar jullie motivatie :o


Sherman

  • Sollicitant Hoofdagent Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #94 Gepost op: 14 juni 2016, 18:13:04
Citaat van: Reckimo link=msg=1429865 date=1465891462
Zal inderdaad een hoop mensen tussen zitten die niet 100% serieus zijn en het wel even denken te halen.

Zit momenteel zelf in mijn 4e leerjaar van een HBO opleiding, maar ik rond de studie nog niet af door alleen 1 tentamen niet te maken. Mocht de politie niet door gaan, kan ik voor relatief goedkoop een 2e studie doen. De overheid betaald namelijk 1 opleiding, dus als ik die niet afrond kan ik tegelijkertijd een 2e doen. Maar door dit geintje kan ik alleen mijn HAVO diploma laten zien. Hoop dat ze de opmerking van scholing & werk waarin ik de situatie voorleg doornemen, zou toch weer een extra zetje zijn in de goede richting. Mocht de politie doorgaan kan ik in maart 2017 namelijk het tentamen maken en m'n diploma in ontvangst nemen.

Ben je voor hoofdagent of politiekundige gegaan? Ik heb namelijk een hbo-diploma en ben voor hoofdagent gegaan. Vraag ik uit nieuwsgierigheid :) Ik sprak met een agent en die geeft aan dat het solliciteren met een hbo-diploma op deze functie getuigt van best veel motivatie, mits je precies kunt aantonen waarom je voor de specifieke functie solliciteert.
Sollicitant Hoofdagent regio Den Haag  


Reckimo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #95 Gepost op: 14 juni 2016, 21:50:04
Citaat van: Sherman link=msg=1429967 date=1465920784
Ben je voor hoofdagent of politiekundige gegaan? Ik heb namelijk een hbo-diploma en ben voor hoofdagent gegaan. Vraag ik uit nieuwsgierigheid :) Ik sprak met een agent en die geeft aan dat het solliciteren met een hbo-diploma op deze functie getuigt van best veel motivatie, mits je precies kunt aantonen waarom je voor de specifieke functie solliciteert.

Ik heb gesolliciteerd op de functie hoofdagent Midden-Nederland! Mijn opleiding heeft niks met de politie te maken, maar wil graag een andere richting op dan mijn huidige opleiding. Maar omdat ik al zo ver was heb ik besloten om het af te ronden! Alleen jammer dat ik door dit trucje niet mijn diploma kan tonen, puur vanwege het express openlaten van één tentamen. Wil mijn geld namelijk niet op 1 ding zetten. Terwijl ik zeker voor de politie ga!
Sollicitatie Hoofdagent Regio Midden-Nederland  


zwollywood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #96 Gepost op: 14 juni 2016, 21:50:41
Citaat van: Green Arrow link=msg=1429821 date=1465855373
Ik heb ook wel het idee dat een deel afvalt door een slechte motivatie, maar ik heb werkelijk geen idee of dat 1 procent is of 20 procent. Met 4000 sollicitaties zal er vast een computer zijn die scores geeft aan de sollicitatie, maar ik hoop en verwacht dat er nog steeds menselijke selectie op zit.

Ik heb vertrouwen in mijn eigen motivatie!

Ze kijken naast je motivatie ook naar je achtergrond en leeftijd.
Ik ben 4 weken geleden gestart met de opleiding hoofdagent en in mijn studiegroep zitten over het algemeen
wat oudere studenten. De meeste zijn de 25 jaar wel gepasseerd op een enkele na.

Het is veel wachten tijdens de selectie! Een pittig traject maar dat is het zeker waard als je het positief afsluit!
Succes allemaal!


Green Arrow

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Sollicitant Hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #97 Gepost op: 14 juni 2016, 22:12:46
Citaat van: zwollywood link=msg=1430025 date=1465933841
Ze kijken naast je motivatie ook naar je achtergrond en leeftijd.
Ik ben 4 weken geleden gestart met de opleiding hoofdagent en in mijn studiegroep zitten over het algemeen
wat oudere studenten. De meeste zijn de 25 jaar wel gepasseerd op een enkele na.

Het is veel wachten tijdens de selectie! Een pittig traject maar dat is het zeker waard als je het positief afsluit!
Succes allemaal!
Begrijpelijk! Hopelijk pas ik in het plaatje van wat ze bij deze selectie naar op zoek zijn!
Sollicitatie Hoofdagent Midden-Nederland  


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #98 Gepost op: 15 juni 2016, 01:14:07
Ik lees een hoop aannames en speculaties. De situatie zal daardoor niet veranderen. Kwestie van geduld. We zullen het zien. Binnen 2 weken krijgen we een terugkoppeling. Tot die tijd, relax!

Zoals velen aangeven: blijf positief, ook als je er niet doorheen komt. Je word niet afgeschreven, later proberen kan nog altijd.

Ik hoop het beste voor ieder een!


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #99 Gepost op: 15 juni 2016, 03:23:24
Binnen twee weken lijkt mij iets te positief. Trek er maar gerust een week of twee bij.