Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 103144 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Green Arrow

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Sollicitant Hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2016, 23:19:19
Er is natuurlijk een lange tijd een vacaturestop geweest(en als er vacatures waren, dan liep de website vast en sloot de vacature binnen een uur al). Die stapel heeft zich natuurlijk opgehoopt en een groot deel daarvan zal aangenomen zijn, afgewezen bij de psychologische test en mag nog niet solliciteren of afgewezen en wilt niet meer solliciteren.

Ik hoop ook dat het meevalt!
Sollicitatie Hoofdagent Midden-Nederland  


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #21 Gepost op: 7 juni 2016, 11:01:56
Citaat van: Green Arrow link=msg=1428281 date=1465247959
Er is natuurlijk een lange tijd een vacaturestop geweest(en als er vacatures waren, dan liep de website vast en sloot de vacature binnen een uur al). Die stapel heeft zich natuurlijk opgehoopt en een groot deel daarvan zal aangenomen zijn, afgewezen bij de psychologische test en mag nog niet solliciteren of afgewezen en wilt niet meer solliciteren.

Ik hoop ook dat het meevalt!

Ga er maar vanuit dan een heel klein gedeelte is aangenomen. Er zijn steeds maar weinig opleidingsplekken. Je moet niet eens gaan denken aan hoeveel er solliciteren. Ben overtuigd van je eigen kunnen en zie hun als toekomstige collega's en niet als concurrenten voor jou plek. Daarmee kom je het verste.  ;)


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #22 Gepost op: 7 juni 2016, 11:46:56
helemaal waar wat jullie allemaal zeggen Joris, Green Arrow en Sheppard.

Ondanks de weinig opleidingsplaatsen van de laatste tijd heb je natuurlijk wel velen mensen die door de briefselectie gekomen zijn en half jaar of jaar lang niet meer mogen solliciteren. Daarnaast de mensen inderdaad die wél aangenomen zijn maar er is nu ook nog een groot deel die nog in het traject zit en ook niet kunnen solliciteren. Plus de mensen die voor politiekundige solliciteren want die vacature staat ook nog open én destijds surveillant waar een aantal mensen voor gesolliciteerd hebben.

Uiteindelijk moet je vertrouwen op je eigen kunnen en krachten wat jou verder kan brengen in de rondes alleen bij de briefselectie is dat altijd lastig. Als er minder sollicitanten zijn is de kans groter dat je hiermee verder kunt want betreft je briefselectie kan je jezelf niet optimaal
bewijzen zoals in de andere rondes..

Ook veel van geleerd trouwens dat ik de eerste keer gesolliciteerd had in januari. Ben nu stuk minder gespannen en maak me er niet zo druk om haha. Laat het op me af komen en mocht ik er weer niet doorheen zijn dan is er altijd nog een volgende keer. Iedereen veel succes!


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #23 Gepost op: 7 juni 2016, 17:15:02
Uiteindelijk gaat het om doorzettingsvermogen, de mensen die meteen afhaken na een afwijzing komen nooit bij de Politie terecht. Het niveau dat gevraagd wordt is vmbo gltl. Niet om over naar huis te schrijven dus. Maar juist met deze selectierondes zorgt men ervoor dat het kaft van het koren gescheiden wordt, juist om te voorkomen dat je tijdens de opleiding ermee stopt (dure investering namelijk). Men wilt alleen doorzetters hebben, die lang in dienst blijven. Of je nu 1,2,3,4 keer bij de Politie solliciteert, als je het echt wilt (met de juiste motivatie) dan lukt het je wel.


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #24 Gepost op: 7 juni 2016, 20:38:01
Gewoon net als wat de rest zegt blijven volhouden jongens! (en meisjes  0098)

Vertrouwen hebben in jezelf en het voor de rest maar gewoon op je af laten komen. Gaan speculeren over het aantal plaatsen en hoeveel er steeds doorgaan heeft toch geen zin. Daar maak je jezelf alleen nog maar meer zenuwachtig mee  ;)



Succes iedereen die wacht voor de briefselectie (of andere stappen)  :D
Aspirant Hoofdagent Limburg  


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #25 Gepost op: 7 juni 2016, 21:23:33
alles wat hierboven staat, mee eens!
Ken iemand die voor de 4e keer gaat solliciteren.
Ik zelf voor de 2e keer en al moet ik nog 5 keer solliciteren, ik moet en zal er komen vroeg of laat


Simone

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #26 Gepost op: 8 juni 2016, 15:18:06
Citaat van: liees link=msg=1428477 date=1465327413
alles wat hierboven staat, mee eens!
Ken iemand die voor de 4e keer gaat solliciteren.
Ik zelf voor de 2e keer en al moet ik nog 5 keer solliciteren, ik moet en zal er komen vroeg of laat

Dat is de juiste instelling! Zelf 2 jaar geleden voor het eerst gesolliciteerd en afgewezen, maar over zo'n 2 jaar (als ik klaar ben met mijn huidige studie) ga ik het weer proberen, en ik ben niet van plan om op te gaan geven.


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #27 Gepost op: 11 juni 2016, 11:29:08
Volgens mij valt het dit kwartaal mee qua aanmeldingen.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #28 Gepost op: 11 juni 2016, 11:40:58
Citaat van: Achillius link=msg=1429322 date=1465637348
Volgens mij valt het dit kwartaal mee qua aanmeldingen.

Ik hoop het!
Had zelf om heel eerlijk te zijn ook al zo'n gevoel maar kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
Hoezo denk jij het als ik vragen mag? Of ook puur op basis van je gevoel


Boogie1990

  • Sollicitant Hoofdagent Oost Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #29 Gepost op: 11 juni 2016, 11:59:04
Ik sta nu op de reservelijst voor korpsgesprek in Oktober, beetje hard hoofd erin dat ik door mag, maar had redelijk rapport en ik mag meteen weer solliciteren. Enige nadeel is dat ik pas uiterlijk 1 Juli te horen krijg ja of nee. Hopelijk weet ik het vlug zodat ik nog kan solliciteren op deze functies, wel jammer.