Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 93859 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #70 Gepost op: 17 juni 2016, 11:52:00
Bedankt Nicky. Waarom ben je overtuigd van het verkorte traject? Wat zijn je beweegredenen? Twijfel zelf nog
Aspirant


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #71 Gepost op: 17 juni 2016, 12:04:16
Wat ik op de website niet meer terug kan vinden (maar er eerder wel op stond) was dat je geen scriptie hoefde te schrijven.
Nu lees ik echter op de website "Je studeert af met dezelfde eindkwalificaties voor politiekundige bachelor en bent toegerust voor inzet in de basispolitiezorg."
Daaruit maak ik op dat er toch een soort eindproduct ingeleverd moet worden. ???
Klopt dat of is het nog steeds zo dat je geen afstudeeronderzoek of iets dergelijks hoeft te doen?


Nicky88

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #72 Gepost op: 17 juni 2016, 12:26:57
Er is gisteren inderdaad verteld dat bij het compacte traject wordt uitgegaan van HBO vaardigheden die je al hebt ontwikkeld tijdens je voorgaande opleiding. Er worden daarom geen vakken als 'methodisch denken/schrijven' meer gegeven. Een scriptie wordt vervangen door een 3tal opdrachten waarbij er wel gewerkt wordt vanuit een probleemstelling en onderzoek, maar niet in scriptie vorm. Tenminste dat is hoe ik het heb begrepen.

De reden waarom de compacte versie mij aanspreekt is sowieso de kortere duur van de opleiding (en bij het reguliere traject 4 jaar op laag inkomen niet haalbaar is) maar daarnaast intensief studeren me erg aanspreekt. De behaalde titel is ongeacht het traject hetzelfde. Daarnaast denk ik dat het per eenheid verschilt hoe je uiteindelijk als politiekundige wordt ingezet en je jezelf soort van zal moeten bewijzen en je eigen rollen moet kiezen.

Tijdens de voorlichting gaven ze voornamelijk aan dat de compacte route veronderstelt dat je volwassener/zekerder in het leven staat (ipv net 18 jaar en VWO/HAVO hebt afgerond) situaties kan oplossen door opgedane studie kennis en levenservaring. Daardoor wordt daar tijdens de opleiding minder intensief aandacht aan besteed. Wel moet je tijdens de opleiding je HBO kwaliteiten kunnen laten zien.

Al met al blijft het denk ik een afweging die heel persoonlijk is..

(Voor de geïnteresseerden in recherchekundige, W&S vertelde dat zeer binnenkort weer vacatures voor zeeland, oost nederland en Limburg komen)


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #73 Gepost op: 17 juni 2016, 12:28:42
Bedankt Nicky, duidelijk verhaal.
Aspirant


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #74 Gepost op: 17 juni 2016, 13:18:17
Citaat van: Nicky88 link=msg=1430611 date=1466159217
(Voor de geïnteresseerden in recherchekundige, W&S vertelde dat zeer binnenkort weer vacatures voor zeeland, oost nederland en Limburg komen)
Ja kut, ik ben net een maand geleden afgewezen op m'n rapport  ::)


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #75 Gepost op: 17 juni 2016, 13:24:32
Citaat van: Bananensplit link=msg=1430644 date=1466162297
Ja kut, ik ben net een maand geleden afgewezen op m'n rapport  ::)

Kom op, niet zo negatief!

Nu weet je in iedergeval hoe de procedure er ongeveer uitziet. Solliciteer opnieuw en nu ben je beter voorbereid en kom je er hopelijk doorheen!  O0
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #76 Gepost op: 17 juni 2016, 13:32:48
Citaat van: Carlos link=msg=1430647 date=1466162672
Kom op, niet zo negatief!

Nu weet je in iedergeval hoe de procedure er ongeveer uitziet. Solliciteer opnieuw en nu ben je beter voorbereid en kom je er hopelijk doorheen!  O0
Ik bedoelde te zeggen dat ik pas over 365 dagen weer opnieuw mag solliciteren. Die vacatures die over een paar weken opengaan voelen als een gemiste kans. Tergend, hehe  :(


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #77 Gepost op: 17 juni 2016, 13:35:39
Citaat van: Bananensplit link=msg=1430652 date=1466163168
Ik bedoelde te zeggen dat ik pas over 365 dagen weer opnieuw mag solliciteren. Die vacatures die over een paar weken opengaan voelen als een gemiste kans. Tergend, hehe  :(

Ooh zo, dat is dan inderdaad minder ja..  :(
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #78 Gepost op: 17 juni 2016, 13:36:44
Maar thanks voor the support Carlos!
Nog succes gewenst met de laatste loodjes (medische keuring en antecedenten) en dan lekker beginnen.


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #79 Gepost op: 17 juni 2016, 14:11:05
Citaat van: Bananensplit link=msg=1430657 date=1466163404
Maar thanks voor the support Carlos!
Nog succes gewenst met de laatste loodjes (medische keuring en antecedenten) en dan lekker beginnen.

No problemo! Vooral niet opgeven! Ga nu lekker studeren of werken en als je weer kan solliciteren zou ik het gewoon weer opnieuw proberen!


Ja dankje! 15 Juli heb ik de medische keuring  :D
Aspirant Hoofdagent Limburg