Sollicitatie Kenar95 (politiekundige Oost Nederland)

Auteur Topic: Sollicitatie Kenar95 (politiekundige Oost Nederland)  (gelezen 7530 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Gepost op: 1 juni 2016, 08:26:54
En hier is nummer 2  ;)

Gesolliciteerd op politiekundige regio Oost Nederland.
Al paar keer eerder gesolliciteerd op zowel hoofdagent als politiekundige, alleen was dat toen tegen beter weten in: ik zat in jaar 1, 2 en 3 van mijn Hbo-opleiding Integrale Veiligheid.
Nu hoop ik meer kans te maken omdat ik deze maand afstudeer en in juli mijn diploma kan laten zien!

Ik ben benieuwd en houdt jullie op de hoogte! Iedereen heeeeel veeeel succes!  O0


Sollicitant Politiekundige


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2016, 20:48:31
Ik voor politiekundige Amsterdam :) Succes alvast!

Ik twijfel achteraf een beetje over de door mij geschreven motivatie. De recherche aspecten van de politie trekt mij heel erg, zowel het operationele als conceptuele, zoals onderzoek/speurwerk uitvoeren en daar overnadenken etc. Nu ben ik bang dat ze denken van oh hij wilt de recherchekundige kant op (wat dus niet mijn intentie is met die woorden; ik heb nl. een WO-diploma). Hoe denken jullie dat dit zal vallen? Hoop niet dat het en nadelig effect zal hebben :<


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2016, 21:45:08
Citaat van: nickd link=msg=1427224 date=1464806911
Ik voor politiekundige Amsterdam :) Succes alvast!

Ik twijfel achteraf een beetje over de door mij geschreven motivatie. De recherche aspecten van de politie trekt mij heel erg, zowel het operationele als conceptuele, zoals onderzoek/speurwerk uitvoeren en daar overnadenken etc. Nu ben ik bang dat ze denken van oh hij wilt de recherchekundige kant op (wat dus niet mijn intentie is met die woorden; ik heb nl. een WO-diploma). Hoe denken jullie dat dit zal vallen? Hoop niet dat het en nadelig effect zal hebben :<

Bij deel B zal je motivatie nog uitgebreid aan bod komen. Ben je door, zal dit bij het eindgesprek nogmaals gebeuren.  ;)


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2016, 22:29:21
Citaat van: Sheppard link=msg=1427245 date=1464810308
Bij deel B zal je motivatie nog uitgebreid aan bod komen. Ben je door, zal dit bij het eindgesprek nogmaals gebeuren.  ;)

Ik ben ook niet bang dat ik het niet goed onder worden kan brengen tijdens deel B of het eindgesprek, het gaat mij meer om de initiële selectie. Ik hoop niet dat, door over de recherche te praten, de mensen bij W&S zoiets hebben van waarom solliciteer je voor Poku en niet Reku.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2016, 22:36:29
Citaat van: nickd link=msg=1427272 date=1464812961
Ik ben ook niet bang dat ik het niet goed onder worden kan brengen tijdens deel B of het eindgesprek, het gaat mij meer om de initiële selectie. Ik hoop niet dat, door over de recherche te praten, de mensen bij W&S zoiets hebben van waarom solliciteer je voor Poku en niet Reku.

Nee, dat denken ze niet. Ik heb ook dingen in mijn motivatie genoemd, waarbij ik later dacht whyyyyy. Toch erdoor gekomen. Positief denken!


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2016, 23:04:30
Citaat van: Sheppard link=msg=1427275 date=1464813389
Nee, dat denken ze niet. Ik heb ook dingen in mijn motivatie genoemd, waarbij ik later dacht whyyyyy. Toch erdoor gekomen. Positief denken!

Thanks :) Ga ik doen!


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2016, 09:14:52
Citaat van: nickd link=msg=1427224 date=1464806911
Ik voor politiekundige Amsterdam :) Succes alvast!

Ik twijfel achteraf een beetje over de door mij geschreven motivatie. De recherche aspecten van de politie trekt mij heel erg, zowel het operationele als conceptuele, zoals onderzoek/speurwerk uitvoeren en daar overnadenken etc. Nu ben ik bang dat ze denken van oh hij wilt de recherchekundige kant op (wat dus niet mijn intentie is met die woorden; ik heb nl. een WO-diploma). Hoe denken jullie dat dit zal vallen? Hoop niet dat het en nadelig effect zal hebben :<

Thanks, jij ook!

Ik heb precies hetzelfde hoor, op het moment dat de sollicitatie verstuurd is slaat de twijfel toe over je motivatie ;-)
Maar er zijn meer zaken waar ze op selecteren, en je kunt je Recherche wens ook interpreteren als dat je weet wat je wilt en al over je toekomst bij de politie hebt nagedacht! :)
Sollicitant Politiekundige


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #7 Gepost op: 3 juni 2016, 17:13:46
Citaat van: Kenar95 link=msg=1427318 date=1464851692
Thanks, jij ook!

Ik heb precies hetzelfde hoor, op het moment dat de sollicitatie verstuurd is slaat de twijfel toe over je motivatie ;-)
Maar er zijn meer zaken waar ze op selecteren, en je kunt je Recherche wens ook interpreteren als dat je weet wat je wilt en al over je toekomst bij de politie hebt nagedacht! :)

Ja precies. Om heel eerlijk te zijn probeer ik gewoon binnen het politie 'systeem' te raken. Ik wil heel graag een opleiding tot recherchepsycholoog doen, maar tegelijkertijd zie ik dit als een soort ultieme end goal/droom. Ik wil eerst bij de politie werken en kijken, misschien ga ik uiteindelijk wel een hele andere kant op. Voor de recherchepsychologie opleiding zijn 2 voorwaarden: 1) master in psychologie; die heb ik :) 2) relevante plek binnen de politie; hier werk ik dus nu aan :P


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2016, 17:56:28
Zojuist een mail gehad voor een voorlichting in Apeldoorn voor de verkorte Politiekundige opleiding! Hierna moet ik aangeven of ik mee wil in de selectie voor het 2 jarige opleidingstraject of de normale 4 jaar. Zijn er meer mensen die deze mail gehad hebben?
Sollicitant Politiekundige


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2016, 09:17:31
UPDATE SOLLICITATIE:

Vorige week maandag naar de voorlichting voor het intensieve (2 jarige) traject geweest. Na wat wikken en wegen vorige week besloten door te gaan voor het 2 jarig traject! Dit met name omdat ik net afgestudeerd ben van het Hbo en het 4 jarige traject dan erg veel dubbelingen bevat waar het 2 jarige traject specifiek bedoeld is voor mensen die al een Hbo papier op zak hebben.

Wel betekent mijn keus dat ik nog tot eind juli moet wachten voor ik hoor of ik door de briefselectie ben waar dit voor het 4 jarig traject medio juli is. Nog even duimen dus  ::)
Sollicitant Politiekundige