Cognitieve capaciteitentest

Auteur Topic: Cognitieve capaciteitentest  (gelezen 28968 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 6 juni 2016, 11:52:38
Citaat van: nickd link=msg=1428010 date=1465154316
Een goede voorbereiding leid er vooral toe dat je wat meer zelfverzekerd bent tijdens de test én zorgt ook voor herkenbaarheid van de testjes. Je moet niet denken dat je door veel testjes te oefenen je cognitieve capaciteit enorm vergroot, dit ligt gewoon min of meer al vast. Door te oefenen ervaar je wat minder stress tijdens de echte testjes, hierdoor scoor je wellicht wat beter. Helemaal stressloos zal het niet worden ;) Geloof in jezelf en zet je voor 100% in, meer dan dat kan je niet doen :)

echter door dit soort oefeningen veel te herhalen, en dus te oefenen, zie je sneller patronen en kun je dus relatief makkelijker deze testen maken...


Succes met je testen ! Geloof in jezelf !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #11 Gepost op: 7 juni 2016, 01:11:24
Citaat van: grizz link=msg=1428095 date=1465206758
echter door dit soort oefeningen veel te herhalen, en dus te oefenen, zie je sneller patronen en kun je dus relatief makkelijker deze testen maken...


Succes met je testen ! Geloof in jezelf !

Yep daar heb je zeker gelijk mee :) Ik probeerde alleen aan te geven dat je niet daadwerkelijk je capaciteiten significant kan vergroten door middel van eventjes een middagje de testjes te oefenen, maar het kan zeker helpen met die specifieke testjes op dat moment. Later kan blijken dat je capaciteiten toch niet op het vereiste niveau zitten (want je hebt puur alleen jezelf eventjes getraind voor die specifiek testjes én alleen voor dat ene testmoment), maar dat is dan weer een ander verhaal :P


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #12 Gepost op: 9 juni 2016, 01:11:14
Ik ben benieuwd. Ik ga het wel vanzelf zien. Ik neem aan dat het gewoon te doen is.
Voor zover jullie weten;is er weleens iemand hierop gezakt?


Simone

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #13 Gepost op: 9 juni 2016, 12:01:10
Citaat van: regaz link=msg=1428712 date=1465427474
Ik ben benieuwd. Ik ga het wel vanzelf zien. Ik neem aan dat het gewoon te doen is.
Voor zover jullie weten;is er weleens iemand hierop gezakt?

Natuurlijk zijn er wel eens mensen op gezakt, bij elk onderdeel vallen mensen af.
Toen ik solliciteerde (2 jaar geleden), zat ik op selectiedag A in een groep van 8, en er zijn er toen 2 afgevallen op de capaciteitentest, 2 op de sporttest (waaronder ik) en de andere vier gingen door.


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #14 Gepost op: 9 juni 2016, 16:16:34
Hmm!

Ik ga oefenen.


BOA-VP

  • BOA Handhaving & Aspirant VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2016, 11:23:47
https://www.123test.nl/ is een goede site om je voor te bereiden.
Om tot alle oefenopgaves toegang te krijgen kan je eenmalig betalen. Je hebt dan toegang voor een aantal weken.


MelvinD87

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #16 Gepost op: 2 juli 2016, 15:24:53
Als toevoeging van de hierbovengenoemde site zou je ook kunnen kijken op http://www.assessment-online.nl/politie-test.aspx , daar staan een aantal links naar testen (gratis en betaald).
Zoals al eerder genoemd is voorbereiding het halve werk, kijk bijvoorbeeld eens op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sFSoksEiP-o (cijferreeksen),
https://www.youtube.com/watch?v=2Bm0TL5ZbSk (analogieën).

Zorg ervoor dat je geoefend bent in lees en schrijfvaardigheid. Investeer daar nu in zodat je goed scoort op tijdens de selectieprocedure. Haal je B2 niveau dan heb je recht op een vrijstelling voor Taalperfect.

Succes met de voorbereiding!
Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland  


ffatih

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #17 Gepost op: 2 juli 2016, 21:46:55
Beste mensen op dit forum,

Donderdag 7 juli ben ik uitgenodigd op politie academie Amsterdam voor selectie onderdeel A, voor de surveillant opleiding!
Hebben jullie tips voor mij die ik Donderdag kan gebruiken? :)

PS: sinds net nieuw op zo'n forum

Groetjes,

fatih


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 2 juli 2016, 21:53:05
Niet te snel opgeven en goed kijken. Je kan beter minder vragen beantwoorden maar deze goed hebben als dat je te snel doorklikt omdat je het niet direct ziet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


BOA-VP

  • BOA Handhaving & Aspirant VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #19 Gepost op: 5 juli 2016, 15:13:35
"Zorg ervoor dat je geoefend bent in lees en schrijfvaardigheid. Investeer daar nu in zodat je goed scoort op tijdens de selectieprocedure. Haal je B2 niveau dan heb je recht op een vrijstelling voor Taalperfect."

Is dat voor een onderdeel of moet het beide B2 niveau zijn?