Werkwijze/procedures bij gaslek

Auteur Topic: Werkwijze/procedures bij gaslek  (gelezen 17396 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #20 Gepost op: 7 juni 2016, 13:45:48
Mooi verhaal Oma maar beter dat we dit niet introduceren. Waarom niet? Moet je iedereen die fouten maakt direct straffen? Een ober die iets verkeerds uitserveert en daarmee het restaurant opzadelt met eten of drinken dat over is, dat maar van z'n loon afhalen? Daarom kan je het een monteur toch ook niet kwalijk nemen die voor een liftbedrijf, nutsbedrijf, ANWB of wat dan ook werkt. Ik neem aan dat vrijwel elke monteur goed z'n werk zal doen, en ook wel eens piketdiensten heeft (ook 's nachts). Kan dan best zijn dat in een groot gebied maar één monteur standby staat, omdat je de piketdiensten met 6 man moet rouleren. Als je dan ook nog eens per week 1 melding buiten kantooruren om krijgt. Zo'n monteur krijgt via-via een melding, moet zich gereed maken en zonder OGS naar een incident toe, ja dan kan het wel eens langer duren omdat van bijvoorbeeld een nutsbedrijf niet in elke gemeente een monteur standby staat.

Hoe vaak vind er een incident plaats & wat zijn de kosten om zo'n team te hebben. Ja inderdaad, de risico's en financiën moet je soms tegen elkaar afwegen. Ik heb het idee dat jij niet altijd aan het kostenplaatje denkt.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #21 Gepost op: 7 juni 2016, 14:44:36
Citaat van: Fletwed link=msg=1428341 date=1465299948
Mooi verhaal Oma maar beter dat we dit niet introduceren. Waarom niet? Moet je iedereen die fouten maakt direct straffen? Een ober die iets verkeerds uitserveert en daarmee het restaurant opzadelt met eten of drinken dat over is, dat maar van z'n loon afhalen? Daarom kan je het een monteur toch ook niet kwalijk nemen die voor een liftbedrijf, nutsbedrijf, ANWB of wat dan ook werkt. Ik neem aan dat vrijwel elke monteur goed z'n werk zal doen, en ook wel eens piketdiensten heeft (ook 's nachts). Kan dan best zijn dat in een groot gebied maar één monteur standby staat, omdat je de piketdiensten met 6 man moet rouleren. Als je dan ook nog eens per week 1 melding buiten kantooruren om krijgt. Zo'n monteur krijgt via-via een melding, moet zich gereed maken en zonder OGS naar een incident toe, ja dan kan het wel eens langer duren omdat van bijvoorbeeld een nutsbedrijf niet in elke gemeente een monteur standby staat.

 Hoe vaak komt er iemand in zo'n windmolen, hoe vaak vind er een incident plaats & wat zijn de kosten om zo'n team te hebben. Ja inderdaad, de risico's en financiën moet je soms tegen elkaar afwegen. Ik heb het idee dat jij niet altijd aan het kostenplaatje denkt.

Leg het mij dan eens uit waarom de politie een vrachtwagenchauffeur wel mag aanhouden en een paar dagen in de politiecel mag stoppen omdat men een mogelijke fout of eventueel dood door schuld kan onderzoeken zodra je een motoragent van de sokken rijdt en je het niet mag doen als politie en brandweer ter plaatse met spoed vragen om een monteur van gasbedrijf om het gas af te sluiten.

De politie en brandweer zijn namelijk de diensten die de burgers moeten beschermen, zij kunnen niet zelf het gas afsluiten maar het bedrijf waar het gasnetwerk en gas van is kunnen het wel.

Waarom is het in Nederland normaal dat een cardioloog voor hij mag gaan dotteren zeker moet weten dat hartchirurgische interventie gewaarborgd is ondanks dat het zelden voorkomt dat er de borstkas van een dotterpatient met spoed open moet worden gemaakt door de hartchirurg door complicaties tijdens dotteren.

Niemand vraagt wat deze waarborg kost, als je denkt dat hartchirurgen gratis beschikbaar zijn voor deze spoedzorg omdat ze een groot zorghart hebben kan ik je uit de droom helpen.

Door deze verplichte waarborgen kunnen we eventueel 1 ziek leven redden.

Probeer mij eens uit te leggen waarom een privaat gasbedrijf niets hoeft, de brandweer en politie het prima mogen vinden als deze man niet snel ter plaatse is in een situatie waar meerdere levens in gevaar kunnen zijn van gezonde mensen en de schade aan gebouwen en bezittingen van burgers enorm kunnen zijn.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #22 Gepost op: 7 juni 2016, 19:50:29
Welkom terug allemaal.

De offtopic discussie is even verwijderd, het moderator team gaat even overleggen of we de inhoud elders op het forum terug zetten voor een aparte discussie.

Het verzoek aan iedereen om zich in dit topic te beperken tot de procedures / repressie bij een gaslek. Vanzelfsprekend hoort de samenwerking met netbeheerders hier bij.
Offtopic zaken worden vanzelfsprekend verwijderd.

ir. Auditor.