Hoeveel bonnen agent of boa?

Auteur Topic: Hoeveel bonnen agent of boa?  (gelezen 16088 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #50 Gepost op: 9 juni 2016, 23:10:16
Citaat van: scorpio link=msg=1429032 date=1465505258


Als je als overheid wilt dat daar rustiger gereden wordt, dan moet je de weg anders inrichten, een 1 baans weg in plaats van 2 baans, rotondes en andere obstakels aanleggen etc.
En hier heb ik dus wat moeite mee, de lokale overheid steunen en zelfs "instemmen met "de fouten" van de lokale overheid :
De (lokale) overheid legt een weg aan die qua inrichtingseisen niet voldoet aan de gestelde eisen. Nu wordt dus de burger beboet voor een fout van de lokale overheid.

In mijn woonplaats kampte men dus ook met zo'n probleem:
Hier waren autowegen aangelegd met een maximum snelheid van 100 km/u. Op en nabij kruispunten was de maximum snelheid teruggebracht naar 70 km/u. Op de kruispunten negeerde men de rode verkeerslichten met grote regelmaat en ontstonden ongevallen. Om de ongevallen terug te dringen, werd de maximum snelheid op de hele weg 80 km/u. Op de kruispunten gebeuren nog regelmatig ongevallen (terwijl men dit terug wil dringen)  terwijl men nu legaal 10 km/u harder over het kruisingsvlak mag rijden. Nu wordt er vaak op snelheid gecontroleerd; niet op de kruispunten maar op de delen die hier tussenin liggen.
Formeel klopt de controle maar er is geen agent die een kritische vraag bij de lokale overheid neerlegt over de lokale situatie.
Ik haal een autoweg aan maar zo zijn ook veel 30 km-zones niet juist ingericht of andere verkeerssituaties verkeerd aangelegd maar geen agent die aan de bel trekt bij de gemeente.
Kijk naar Almere bijvoorbeeld; bij het kruisen van de busbanen kom je, buiten de VRI, een B6 tegen met een onderbord "busbaan". Het fietspad wat naast de busbaan zou liggen heeft dus geen voorrang...
Jammer maar helaas;  de gemeente wil alleen waarschuwen voor de busbaan maar het fietspad doet op sommige plaatsen (lekker veilig, sommige plaatsen) ook mee aan de voorrang.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #51 Gepost op: 9 juni 2016, 23:39:46
Citaat van: Bert65 link=msg=1429035 date=1465506616
Formeel klopt de controle maar er is geen agent die een kritische vraag bij de lokale overheid neerlegt over de lokale situatie.

Hoe weet jij dat?

Verder is het allemaal heel herkenbaar wat jij schrijft...


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #52 Gepost op: 10 juni 2016, 14:50:48
Citaat van: scorpio link=msg=1429032 date=1465505258
Als je als overheid wilt dat daar rustiger gereden wordt, dan moet je de weg anders inrichten, een 1 baans weg in plaats van 2 baans, rotondes en andere obstakels aanleggen etc.

Ik weet uiteraard niet hoe het elders geregeld is, maar in mijn district/basisteam worden geen controles uitgevoerd door het verkeershandhavingsteam of ons eigen team op wegen waar de max snelheid niet overeenkomt met de weginrichting. Deze boodschap is in het verleden ook duidelijk naar de wegbeheerder uitgedragen.

(Ik heb het over gerichte controles op snelheid dmv lasergun, radar e.d.)
Senior GGP / Oost-Brabant


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #53 Gepost op: 11 juni 2016, 16:08:19
Laat ik eens een praktisch voorbeeld noemen van een plek waar ik (tijdens de spits) nog nooit politie heb zien staan.

Kruising N206 (Voorschoterweg) met de Rooseveltstraat en Delfts Jaagpad.

Situatie ter plaatse is dat de rechterrijstrook bestemd is voor verkeer richting A4 en de linkerrijstrook voor verkeer wat Leiden in wil. Aangezien er links meestal niet veel verkeer is en rechts helemaal vol staat, rijd men de rij voorbij en schiet zo laat mogelijk tussen de rechter rij in. Hierdoor staat het kruisingsvlak altijd vol met auto's zodat verkeer wat Het Delfts Jaagpad op of af wil, er niet door kan. En dit ondanks het (weggesleten) kruis op de rechter strook.
Als er in de wijk een keer noodhulp nodig is, gaat men een heel groot probleem krijgen om erdoor te komen!

 https://www.google.nl/maps/@52.1411242,4.4831693,74m/data=!3m1!1e3


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #54 Gepost op: 6 januari 2017, 10:00:49
Nieuw plan bon-quotum gestrand
DEN HAAG - Politiechefs hebben geprobeerd weer een bonnenquotum voor agenten in te voeren.

Bij de dienst Infra, waar de voormalige water-, spoor- en snelwegpolitie onder vallen, bestonden vergevorderde plannen om medewerkers jaarlijks zo’n zestig bekeuringen te laten uitschrijven.

Allerijl
Het plan is in allerijl de ijskast ingegaan toen de Nederlandse Politiebond en de Ondernemingsraad van de politie er lucht van kregen en zich hevig verzetten tegen het idee.

[...]

Volgens Struijs waren de afspraken al in een vergevorderd stadium. „Nu krijg ik te horen dat het ineens is ingetrokken en er definitief een streep door is gehaald. Het spreekt voor zich dat wij daar blij mee zijn.”
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #55 Gepost op: 6 januari 2017, 10:23:04
Citaat van: DiNozzo link=msg=1471735 date=1483693249
Nieuw plan bon-quotum gestrand
Wauw. Zestig hele bekeuringen. Mag toch hopen dat elke executief, beroeps, medewerker daar aan komt. Zelfs ik red dit makkelijk.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #56 Gepost op: 6 januari 2017, 10:30:49


Zelfs ik red dit makkelijk.
Dat idee had ik al...  ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #57 Gepost op: 6 januari 2017, 10:33:01
Citaat van: CopVR3 link=msg=1471749 date=1483695049
Dat idee had ik al...  ;)
Hahahahaha, kom ik zo over als een pennenlikker? Valt best mee hoor, maar als je met een paar controles mee doet dan kom je er al snel aan.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #58 Gepost op: 6 januari 2017, 10:48:31
Citaat van: DiNozzo link=msg=1471735 date=1483693249
Nieuw plan bon-quotum gestrand

Hoog tijd om vakbonden en ondernemingsraden eens af te schieten. Het gaat hier om de dienst infra van de politie, de handhavers van de openbare orde op de snelwegen, vaarwegen en in de trein.

Het is niet onredelijk als de politiechefs verwachten dat hun agenten per jaar minimaal 60 bekeuringen uitdelen. Het is namelijk niets te veel gevraagd van deze agenten om eens te gaan werken. 60 bonnen uitdelen gaat je namelijk met 2 vingers in de neus lukken als je er 2 uitdeelt per werkweek, inclusief je vakantieweken zit je dan nog steeds aan ongeveer 100 uitgeschreven bekeuringen per jaar.

Als agenten werkzaam op de snelwegen of in/om treinen niet dergelijke aantallen halen zegt het dat het luie donders zijn omdat iedere burger weet dat spoorwegpersoneel steen en been klaagt over onveiligheid en wantoestanden en het op de snelweg ook niet al te ingewikkeld is om wegmisbruikers te pakken. Het lijkt me niet meer dan terecht dat politiechefs van deze afdelingen willen dat er iets gaat veranderen als er een te groot deel van de agenten minder dan 60 bekeuringen per jaar uitdeelt en een paar duizend kopjes koffie op kosten van de belastingbetaler wegslobberen onder werktijd.

Het lijkt mij sterk dat een politiechef bedenkt dat een quotum noodzakelijk is voor bijv. spoorwegpolitiemensen als er een handjevol agenten minder dan 60 bekeuringen per jaar uitdeelt.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #59 Gepost op: 6 januari 2017, 10:59:49
Ik denk dat dit vooral op lokaal niveau geregeld moet worden. Nee wij hebben geen quotum. Maar we krijgen bij aanvang van een horeca dienst bijvoorbeeld wel te horen wat van ons verwacht wordt door de projectleider. Zijn er veel ongevallen met fietsers of fietst vrijwel iedereen zonder licht? Dan komen we allemaal terug met minstens 2 verlichting bonnen.
Zijn er veel aanrijdingen op 80km/h wegen? Dan komt iedere dienst terug met minstens twee bonnen voor snelheid of mobiel bellen. Ook wordt van iedere eenheid in de nacht verwacht dat deze minstens 15 blaastesten afneemt, niets geks lijkt me?

Ik denk dat je dan een verschil kan maken op de punten waar het nodig is, in plaats van puur kijken naar een aantal PV's. Ik kan best 15 man per uur opschrijven voor allerlei zaken, maar wordt het veiliger door te schrijven voor mistverlichting en een kapotte koplamp?

En ja, ik schrijf ook wel eens voor verlichting. Maar nog vaker wijs ik iemand op de gevaren die het met zich meebrengt en blijft het bij een waarschuwing.