Hoeveel bonnen agent of boa?

Auteur Topic: Hoeveel bonnen agent of boa?  (gelezen 16087 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #80 Gepost op: 11 januari 2017, 23:12:46
Ik bedoel:
Waar nu een overtreding nog wel eens afgedaan wordt met een waarschuwing, zal straks waarschijnlijk sneller een boete volgen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #81 Gepost op: 12 januari 2017, 10:17:02
Ja, mooi toch. Raken we eens af van dat gedoog cultuurtje. Mensen hebben zelf een verantwoordelijkheid, die hoeven ze niet bij iemand anders neer te leggen door te zeggen "oh dat wist ik niet; had ik niet gezien; maar dat doe ik altijd zo; het was maar voor eventjes". Natuurlijk zijn er grenzen, maar over het algemeen denk ik dat het prima is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #82 Gepost op: 12 januari 2017, 20:56:00
Ja, mooi toch. Raken we eens af van dat gedoog cultuurtje. Mensen hebben zelf een verantwoordelijkheid, die hoeven ze niet bij iemand anders neer te leggen door te zeggen "oh dat wist ik niet; had ik niet gezien; maar dat doe ik altijd zo; het was maar voor eventjes". Natuurlijk zijn er grenzen, maar over het algemeen denk ik dat het prima is.
Klopt. Mensen zijn in staat om altijd maar te wijzen naar anderen ipv naar zichzelf te kijken. "Ja maar..."

Boetes zijn duur. Heel duur. Maar als ik zie hoeveel overtredingen/(en hufterigheid) er nog gepleegd worden... niet normaal meer.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #83 Gepost op: 12 januari 2017, 21:09:59
Citaat van: CopVR3 link=msg=1473461 date=1484250960
Klopt. Mensen zijn in staat om altijd maar te wijzen naar anderen ipv naar zichzelf te kijken. "Ja maar..."

Boetes zijn duur. Heel duur. Maar als ik zie hoeveel overtredingen/(en hufterigheid) er nog gepleegd worden... niet normaal meer.

Maar is dat ook niet omdat de pakkans gewoon heel klein is?  Ik weet dat jullie krap in personeel zitten, maar stel:Je zet op een kruising een mannetje verdekt opgesteld, die schrijft iederren die geen richting aan geeft. Als dat een paar keer gebeurd, gaan mensen dat wel weer doen. Om maar eens wat te noemen.
Ja ik weet het, utopie.  98uiye


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #84 Gepost op: 12 januari 2017, 21:46:49
Klopt. Mensen zijn in staat om altijd maar te wijzen naar anderen ipv naar zichzelf te kijken. "Ja maar..."

Boetes zijn duur. Heel duur. Maar als ik zie hoeveel overtredingen/(en hufterigheid) er nog gepleegd worden... niet normaal meer.
Het gaat mij niet om de hoogte van de boete maar om het feit dat het inzetten van meerdere BOA's een stroom aan inkomsten oplevert voor een gemeente. Als een agent een Mulder schrijft komt deze in de staatskas. De BOA zal dus aan een prestatiecontract gebonden zijn, een quotum. Een quotum wat de agent niet opgedragen wil krijgen. Straks wordt het nog een wedstrijd wie het snelst de foutparkeerder op de bon slingert. De eerste fout is al met Cition in Amsterdam gemaakt. Die schrijven, na het scannen van een kenteken, een naheffing uit zonder te controleren of het voertuig daadwerkelijk geparkeerd staat.