GRIP 1 (lekkage diesel) Wilgendijk - Lage Zwaluwe 09-06-2016

Auteur Topic: GRIP 1 (lekkage diesel) Wilgendijk - Lage Zwaluwe 09-06-2016  (gelezen 7136 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #60 Gepost op: 10 juni 2016, 19:43:36
Citaat van: oma link=msg=1429174 date=1465565460
Politiemensen zijn toch ook ambtenaren die gaan over de openbare orde en veiligheid.

Als de inspecteur van politie de openbare orde wil handhaven met zijn politiemensen moet hij eerst vragen of de scenariodenkenden AOV het eens is met zijn politionele afweging?

Oma, veel van je bijdrage ben ik het mee eens (grip 1 voor dieselvervuiling pfff) maar de gemeente en politie hebben samen een taak maar geen aansturing van de een naar de ander


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #61 Gepost op: 11 juni 2016, 08:43:29
Citaat van: Bollie link=msg=1429238 date=1465580616
Oma, veel van je bijdrage ben ik het mee eens (grip 1 voor dieselvervuiling pfff) maar de gemeente en politie hebben samen een taak maar geen aansturing van de een naar de ander

Dank je wel, ik wilde dit even weten. Het is dus niet zo dat als er in crisissituaties door de politie een besluit wordt genomen om door te tasten de inspecteur van politie het moet overleggen, consensus moet bereiken of akkoord nodig heeft van/met wie dan ook.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #62 Gepost op: 11 juni 2016, 10:52:15
Citaat van: oma link=msg=1429300 date=1465627409
Dank je wel, ik wilde dit even weten. Het is dus niet zo dat als er in crisissituaties door de politie een besluit wordt genomen om door te tasten de inspecteur van politie het moet overleggen, consensus moet bereiken of akkoord nodig heeft van/met wie dan ook.

Nee, klopt. De burgemeester kan noodbevelen geven en is bestuurlijk verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid. De AOV / OVD-BZ adviseert hem daarin tijdens een incident, ramp etc. Tevens kan de gemeente in de dagelijkse praktijk qua beleid prioriteiten stellen richting politie wat ze doen binnen de beschikbare capaciteit, zoals accent op zakkenrollers, snelheidscontroles, winkeldiefstallen etc...