GRIP 2 Vliegtuigcrash (F-5 Patrouille Suisse) Vliegbasis Leeuwarden De Bodde - Bitgum 09-06-2016

Auteur Topic: GRIP 2 Vliegtuigcrash (F-5 Patrouille Suisse) Vliegbasis Leeuwarden De Bodde - Bitgum 09-06-2016  (gelezen 25590 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Thor link=msg=1428882 date=1465485351
Onder water lekkende kerosine tanks zijn toch niet gevaarlijk en schuim op dat meertje is niet verstandig uit milieutechnisch oogpunt.

En hoe weet je als je ter plaatse bent of de kerosinetanks onderwater lekken? En de omvang van de lekkage? En waarom zijn onder water lekkende kerosine tanks volgens jou niet gevaarlijk? En is het vanuit milieutechnisch oogpunt dan wél verstandig om het vliegtuig uit te laten branden? Ik zeg afschuimen, ook omdat het wrak deels op het land deels in het water ligt.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Vliegen straaljagers alleen op JetA1 volgens mij zitten er nog chemicaliën bij dus lijkt me wel degelijk handing om de kero er uit te pompen.


FFrank

  • techneut / brandweerman /
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Citaat van: honderd link=msg=1428877 date=1465484402
Schuimblussing, zal de luchtvaartpolitie met betrekking tot het (mogelijk) onderzoek ook prettiger vinden. Het vliegtuig uit laten branden gaat te lang duren, en levert onnodig gevaar op met kerosinetanks.
In het filmpje van Periscope lijkt het al aardig uitgebrand na 5 minuten. Brandweer stond toen nog op de Sanwei....is hooguit nog een beetje nablussen geweest, vermoed ik :-X
If everything seems under control, your just not going fast enough


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Volgens de NOS is de piloot met de schietstoel door het dak van een kas gevallen.

De piloot van de straaljager heeft zichzelf met zijn schietstoel bevrijd. Bij zijn val is hij door het glas van een kassencomplex gevallen. De vlieger is naar een ziekenhuis gebracht en maakt het "naar omstandigheden goed".


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: koenb link=msg=1428890 date=1465486164
Volgens de NOS is de piloot met de schietstoel door het dak van een kas gevallen.
Wat ik lees in de LC is dat de schietstoel in de tuin lag en de piloot kwam aangestrompeld. Dan is bovenstaande niet helemaal waar  998765
Lijkt me ook logisch dat piloot met parachute, los van de stoel naar beneden komt.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Noordernieuws ‏@noordernieuws  13 minuten geleden
We krijgen door dat alle telefoons van politie en pers uit moeten. Er ligt iets wat kan ontploffen door een telefoon.
#BITGUM

GemeenteMenameradiel ‏@Menameradiel  8 minuten geleden
GemeenteMenameradiel heeft geretweet Noordernieuws
Deze tweet is onwaar. De informatie klopt niet!
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Onderzoeksraad ‏@Onderzoeksraad  2 minuten geleden
#Onderzoeksraad richting Bitgum voor verkennend onderzoek naar neergestorte straaljager.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
GemeenteMenameradiel ‏@Menameradiel  6 minuten geleden
Op dit moment hebben wij nog niet meer informatie over het ongeluk met de straaljager. Zodra er meer bekend is zullen we dit melden. #Bitgum
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: bart007 link=msg=1428892 date=1465486484
Wat ik lees in de LC is dat de schietstoel in de tuin lag en de piloot kwam aangestrompeld. Dan is bovenstaande niet helemaal waar  998765
Lijkt me ook logisch dat piloot met parachute, los van de stoel naar beneden komt.

In de LC zegt beiden, de tijd zal het leren denk ik.

De piloot van de F-5 zou zich in veiligheid hebben gebracht met de schietstoel. Hij is aangetroffen en maakt het naar omstandigheden goed. Tijdens de landing is hij door het dak van een tuinbouwkas gegaan en terechtgekomen tussen de groenten.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
GemeenteMenameradiel ‏@Menameradiel  10 minuten geleden
Op dit moment is Burgemeester @tomvanmourik live op @OmropFryslan http://www.omropfryslan.nl/radio/live#7755  over het neerstorten van de straaljager #Bitgum
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet