GRIP 2 Vliegtuigcrash (F-5 Patrouille Suisse) Vliegbasis Leeuwarden De Bodde - Bitgum 09-06-2016

Auteur Topic: GRIP 2 Vliegtuigcrash (F-5 Patrouille Suisse) Vliegbasis Leeuwarden De Bodde - Bitgum 09-06-2016  (gelezen 25589 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Citaat van: KJS link=msg=1428979 date=1465496544
Wat is deze EOD'er?/militair aan het doen?
Met zijn handen omhoog staan....... Waarschijnlijk beweegt hij ze ook nog, misschien roept hij er ook nog wel iets bij....

Ik heb in elk geval niet de indruk dat hij moet plassen.


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Citaat van: Vuurbaas link=msg=1428978 date=1465496383
Kan het zijn dat dit apparaat hydrazine aan boord heeft, net als een F16. Ik denk het niet, omdat het een demo toestel is, maar anders bedoelen ze dat misschien wat kan ontploffen.......
Hydrazine is overigens zeer giftig, dus als ( ALS ) dit geval hydrazine aan boord is dan is benaderen zonder ademlucht uit den boze
Zo'n jet heeft dus een hydrazine gevoedde EPU. Weliswaar een beperkte hoeveelheid, maar de stof zelf is erg giftig. Daarom alleen al moet je uit de buurt blijven, en ook niet met standaard uitrukkleding. Normaal = gaspakbenadering. Dat wordt met brand lastig, maar ik neem aan ( ohoh ) dat de LHB wel weet wat ze er mee aan moeten
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


pasbeer

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Citaat van: Panigale link=msg=1428982 date=1465496791
Met zijn handen omhoog staan....... Waarschijnlijk beweegt hij ze ook nog, misschien roept hij er ook nog wel iets bij....

Ik heb in elk geval niet de indruk dat hij moet plassen.

binnen loodsen traumahelikopter.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: pasbeer link=msg=1428988 date=1465497377
binnen loodsen traumahelikopter.

Als je de filmpjes bekijkt krijg je het idee dat de helikopter echt ergens anders is geland.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Panigale link=msg=1428982 date=1465496791
Met zijn handen omhoog staan....... Waarschijnlijk beweegt hij ze ook nog, misschien roept hij er ook nog wel iets bij....

Ik heb in elk geval niet de indruk dat hij moet plassen.

Ik zag hem op Omroep Friesland ook al. Hij commandeerde de traumahelikopter hoe en waar te landen en hoe weer op te stijgen. Geen idee waarom trouwens. Voor zover ik weet kiest de heli z'n eigen landingsplekken wel uit. Dat bleek ook, gezien de heli niet echt in de buurt landde.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1428990 date=1465498242
Ik zag hem op Omroep Friesland ook al. Hij commandeerde de traumahelikopter hoe en waar te landen en hoe weer op te stijgen. Geen idee waarom trouwens. Voor zover ik weet kiest de heli z'n eigen landingsplekken wel uit. Dat bleek ook, gezien de heli niet echt in de buurt landde.
Wellicht dat hij in zijn routine terugvalt en heeft hij als militair regelmatig de taak militaire helikopters binnen te loodsen.


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1428990 date=1465498242
Geen idee waarom trouwens.

Je ziet de twee mensen voorin de heli wel eens met de deur open landen om recht naar beneden te kunnen kijken of ze vrij zijn obstakels e.d.
Daar hebben ze dan precies zo'n marshaller voor om dat gedeelte over te nemen  :)
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: Anne link=msg=1428912 date=1465491484
De schietstoel is in de kassen gekomen met de piloot. Zojuist heb ik een filmpje ontvangen waarop te zien is dat de schietstoel in de kassen ligt met de parachute nog op het glas.

Operatie Luchtsteun ‏@luchtmachtdagen  3 minuten geleden
Kolonel Traas: toestel in vijver terecht gekomen, niet al te veel schade. Vlieger is door kas gegaan, net als schietstoel
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Citaat van: Vuurbaas link=msg=1428987 date=1465497301
Zo'n jet heeft dus een hydrazine gevoedde EPU. Weliswaar een beperkte hoeveelheid, maar de stof zelf is erg giftig. Daarom alleen al moet je uit de buurt blijven, en ook niet met standaard uitrukkleding. Normaal = gaspakbenadering. Dat wordt met brand lastig, maar ik neem aan ( ohoh ) dat de LHB wel weet wat ze er mee aan moeten

Aanvulling : toch geen hydrazine !, F-16 wel
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Citaat van: bart007 link=msg=1428996 date=1465498693
Operatie Luchtsteun ‏@luchtmachtdagen  3 minuten geleden
Kolonel Traas: toestel in vijver terecht gekomen, niet al te veel schade. Vlieger is door kas gegaan, net als schietstoel

Filmpje is inmiddels online:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6797861/4bb7e91c/eject_stoel_land_in_tuinkas.html
Groet Anne