GRIP 2 Vliegtuigcrash (F-5 Patrouille Suisse) Vliegbasis Leeuwarden De Bodde - Bitgum 09-06-2016

Auteur Topic: GRIP 2 Vliegtuigcrash (F-5 Patrouille Suisse) Vliegbasis Leeuwarden De Bodde - Bitgum 09-06-2016  (gelezen 25583 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: Highfield link=msg=1429407 date=1465667822
Ik weet het niet, maar ik vermoed ...

Overigens is DBBO niet ingericht voor inzet "buiten de poort".

O nee?
Dat is nieuw voor mij ook al is het al een heel oud bericht.
Ik had wel eens ergens gelezen dat DBBO buiten de poort ingezet werd maar dat zijn zeker indianen verhalen
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Feitenonderzoek naar vliegtuigcrash Leeuwarden afgerond; er komt geen strafrechtelijk onderzoek

2 november 2016 - Arrondissementsparket Oost-Nederland

Het feitenonderzoek door de Koninklijke Marechaussee en de luchtvaartpolitie onder leiding van het Openbaar Ministerie Oost-Nederland naar de vliegtuigcrash bij vliegbasis Leeuwarden is afgerond. Er zijn geen aanwijzingen voor strafbare feiten, dus er komt geen strafrechtelijk onderzoek.

Donderdag 9 juni 2016 stortte in de buurt van vliegbasis Leeuwarden, bij het dorp Beetgum een straaljager neer. Een piloot raakte daarbij gewond. De crash was het gevolg van een botsing in de lucht met een ander toestel. De vliegtuigen waren aan het oefenen voor de Luchtmachtdagen die op 10 en 11 juni 2016 plaats hebben gevonden op vliegbasis Leeuwarden. Het neergestorte toestel is een Zwitserse F-5 van Patrouille Suisse, het demonstratieteam van de Zwitserse luchtmacht.

Na afronding van het onderzoek door het OM is het toestel overgedragen aan de Zwitserse autoriteiten. Alle bevindingen uit het onderzoek zullen ook aan de Zwitsers worden overgedragen.
Samen sterk in de hulpverlening!