Staande houding of op kenteken bekeuren bij handheld bellen

Auteur Topic: Staande houding of op kenteken bekeuren bij handheld bellen  (gelezen 9413 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #40 Gepost op: 15 juni 2016, 18:40:34
Citaat van: CopVR3 link=msg=1430049 date=1465937338
Die opmerking van mij was algemeen bedoeld en geen sneer naar jou toe hoor...  ;)

Zeker niet zo ervaren

Citaat van: Bert65 link=msg=1430048 date=1465937231
In jouw optiek inderdaad. Dat is 1 van de redenen waarom het allemaal eerder stilstaat dan nodig zou zijn. Dit zie je helemaal duidelijk zodra er een pijl op een matrix staat. Een kilometer voor de pijl gaan ze verplaatsen en loopt het vast. Waarom rijdt men niet verder over die strook?

Er staat ruim van te voren (op de vaste plaatsen) dat er ingevoegd dient te worden. Het laatste stuk is gok ik zo'n 300 meter lang, waarom vinden mensen het dan nog noodzakelijk om met 2 wielen over het verdrijvingsvlak in te moeten voegen. Ik laat niet voor niets ruimte open, zodat men kan invoegen. En zoals ik eerder al aangaf, als men rustig met gering snelheidsverschil op zoek is naar een gaatje, is er niets mis mee. De problemen ontstaan wanneer er dus ingevoegd moet worden, omdat men alle andere kansen heeft laten liggen en men dan vind dat men er tussen moet.
Persoonlijk vind ik het niet gek dat er dan mensen zijn (incl. mijzelf) die daar dan wat moeite mee hebben.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #41 Gepost op: 15 juni 2016, 20:57:27
Ik ga toch even schoppen tegen de stelling waar het om gaat in dit topic.

Mini alleen met staandehouding
Echter kan ik volgens mij wel een tikpv maken zonder staande houding.
Mits mijn bevindingen sluitend zijn.

Niet dat enige agent hiervoor de tijd neemt overigens.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #42 Gepost op: 15 juni 2016, 22:02:11
Ingevolge de Wet Administratieve Afhandeling Verkeersovertredingen worden alle feiten genoemd in het feitenboekje tot een bedrag van 405 euro afgedaan door het CJIB aan de hand van een ingediend duplo (mini-proces verbaal).

artikel 61a van het Reglement Verkeerstekens en Verkeersregels staat duidelijk dat een bestuurder van een motorvoertuig (auto, motor, fiets met hulpmotor< bromfiets en snorfiets> eveneens een invalidevoertuig met een hulpmotor zowel brandstof als electrisch geen mobiel communicatie apparaat in zijn handen mag houden tijdens het in beweging zijn van het voornoemde voertuig.

Indien het motorvoertuig in een file stilstaat, mag er gebruik van het mobiele communicatie-apparaat worden gemaakt, door vasthouden met de hand, even als wanneer het motorvoertuig stilstaat als zijnde geparkeerd.
Ook mag het mobiele communicatie-apparaat niet worden geklemd tussen schouder en oor.
Bij instappen begint de inzet.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #43 Gepost op: 16 juni 2016, 08:18:31
Voor de volledigheid: er wordt niet gesproken over een mobiel communicatie-apparaat, maar over een mobiele telefoon. In de toelichting wordt aangegeven dat daaronder dus geen portofoon ed worden verstaan.
Senior GGP / Oost-Brabant


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #44 Gepost op: 16 juni 2016, 09:26:18
Correcte aanvulling, dank!
Bij instappen begint de inzet.


guest15549

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 16 juni 2016, 22:17:44
Citaat van: Infinity123 link=msg=1429685 date=1465812641
Ik heb zojuist justitie gemaild omdat ik het toch graag wilde weten. Het antwoord was dat ze wel degelijk mogen bekeuren op kenteken:-(
Een agent is immers beëdigd.

Nou maar hopen dat het goed afloopt:-)

Als iemand die zo nu en dan in bezwaar/beroep gaat voor zichzelf en vrienden: Justitie is nou niet bepaald de beste bron om je kansen in te schatten als betrokkene ;-)