Staande houding of op kenteken bekeuren bij handheld bellen

Auteur Topic: Staande houding of op kenteken bekeuren bij handheld bellen  (gelezen 9360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #20 Gepost op: 14 juni 2016, 10:21:06
Daarnaast ben ik van mening dat we het wel iets kunnen oprekken. Vandaag de dag zie je meer tablets en ook worden er complete jaarverslagen doorgenomen achter het stuur, net zo gevaarlijk als telefoons.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #21 Gepost op: 14 juni 2016, 10:32:47
Citaat van: koenb link=msg=1429870 date=1465892466
Daarnaast ben ik van mening dat we het wel iets kunnen oprekken. Vandaag de dag zie je meer tablets en ook worden er complete jaarverslagen doorgenomen achter het stuur, net zo gevaarlijk als telefoons.
Klopt, maar het vasthouden van de telefoon is in de wet genoemd. De rest is aan te pakken via artikel 5...


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #22 Gepost op: 14 juni 2016, 10:42:07
Dan zal deze KOE het laatste gedeelte niet hebben geschreven, leuk om zo elkaar zo aan te vullen.
Bij instappen begint de inzet.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2016, 12:08:49
Redenatie van een koe. Leuk geprobeerd slaat nergens op.

Heel simpel, de wet spreekt over een mobiele telefoon. Van een afstand is het echter niet goed vast te stellen of het een mobiele telefoon, mp3 speler, I-pad, portofoon, afstandsbediening of krultang is. Omdat dat dit dus eindeloos veel gedoe zou geven bij bezwaar procedures is de staandehouding nodig.

Uhm Kaasje, dat openbare telecommunatienetwerk wordt ergens genoemd in een toelichting/bijlage/uitspraak/jurisprudentie en is dus helemaal niet uit de lucht gegrepen. Oftewel, slimme koe met een waardevolle aanvulling O0


Infinity123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #24 Gepost op: 14 juni 2016, 12:10:44
Citaat van: koenb link=msg=1429870 date=1465892466
Daarnaast ben ik van mening dat we het wel iets kunnen oprekken. Vandaag de dag zie je meer tablets en ook worden er complete jaarverslagen doorgenomen achter het stuur, net zo gevaarlijk als telefoons.

Ik mag dus wel met een complete maaltijd van de mc drive op mijn schoot de snelweg opdraaien:-)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #25 Gepost op: 14 juni 2016, 12:14:40
Citaat van: Gijs link=msg=1429872 date=1465893727
Dan zal deze KOE het laatste gedeelte niet hebben geschreven, leuk om zo elkaar zo aan te vullen.
Stier dan  :-*
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #26 Gepost op: 14 juni 2016, 12:19:45
Ik mag dus wel met een complete maaltijd van de mc drive op mijn schoot de snelweg opdraaien:-)
Dat mag.

Maar als jij daardoor als een vaatdoek gaat rijden, zal dit de politie opvallen, waarop zij je kunnen bekeuren voor artikel 5 wvw.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #27 Gepost op: 14 juni 2016, 12:52:07
Verleden week reed ik op de A1 in de file. Zoals zo vaak zijn er automobilisten die zichzelf belangrijker vinden als de rest en kiezen er dan voor om via de af/toerit via een parkeerplaats voor te dringen. Aan het eind van de parkeerplaats stond een ambulancemotor, echter de opzittende leek kentekens te noteren van passerende auto's. Zijn er AVP's die ook agent zijn? Mogen deze op zo'n moment bekeuren? Waarop word er in zo'n geval bekeurd, welke feiten kun je ten laste leggen?

Overigens hulde als dit allemaal blijkt te kloppen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #28 Gepost op: 14 juni 2016, 13:07:49
Citaat van: Mattijs link=msg=1429889 date=1465901527
Verleden week reed ik op de A1 in de file. Zoals zo vaak zijn er automobilisten die zichzelf belangrijker vinden als de rest en kiezen er dan voor om via de af/toerit via een parkeerplaats voor te dringen. Aan het eind van de parkeerplaats stond een ambulancemotor, echter de opzittende leek kentekens te noteren van passerende auto's. Zijn er AVP's die ook agent zijn? Mogen deze op zo'n moment bekeuren? Waarop word er in zo'n geval bekeurd, welke feiten kun je ten laste leggen?

Nee, het werk als verpleegkundige is niet verenigbaar met de rol als opsporingsambtenaar.. Daarnaast heb je wel wat beters te doen dan bonnetjes uitschrijven op kosten van de zorgverzekeringen. Was het geen motor van rijkswaterstaat?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #29 Gepost op: 14 juni 2016, 13:38:12
Citaat van: -Joost- link=msg=1429892 date=1465902469
Nee, het werk als verpleegkundige is niet verenigbaar met de rol als opsporingsambtenaar.. Daarnaast heb je wel wat beters te doen dan bonnetjes uitschrijven op kosten van de zorgverzekeringen. Was het geen motor van rijkswaterstaat?

Dat lijkt me dan de enige verklaring, alhoewel het geel van RWS volgens mij wel verschilt met ambulancegeel en ik dacht dat wel te kunnen herkennen :P
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV