Grote hulpverlening (ongeval) Deventer Kunstweg - Groenlo 13-06-2016

Auteur Topic: Grote hulpverlening (ongeval) Deventer Kunstweg - Groenlo 13-06-2016  (gelezen 10720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2016, 21:54:25
Citaat van: tygerpower link=msg=1429785 date=1465846182
Wss is er geen patient mee gegaan in de LL1.

LuchtvaartOostNL ‏@LuchtvaartO_NL 2 u
Lifeliner 1 is airborne from Beltrum/Groenlo (Gelderland) and is inbound Amsterdam VU Hospital, 3POB. Time: 19LT #HEMS #MMT #Traumaheli

Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is, maar zou het kunnen dat de arts op de plaats ongeval is gebleven en de verpleegkundige de patiënt stabiliseert tijdens een vlucht naar het ziekenhuis?
Er zijn zeven zwaargewonden en dus kan ik me indenken dat de arts van de heli bijv. met een ambu meerijdt naar het ziekenhuis.

Ik ben niet bekend met de protocollen etc. dus wellicht kan iemand met de kennis hier duidelijkheid in verschaffen?


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2016, 21:55:19
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1429792 date=1465847533
http://www.gelrenieuws.nl/2016/06/zeven-zwaargewonden-bij-ongeval-met-personenbusje-in-beltrum.html

Duitse heli is inderdaad met patient vertrokken naar Münster. Lifeliner 1 is zonder patiënt vetrokken, ik stond zelf bij de takeoff.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2016, 21:59:30
Zeven ernstig gewonden bij verkeersongeval

Laatste update:
13-06-2016 | 21:12
Beltrum - Bij een ernstig verkeersongeval op de Deventer Kunstweg in Beltrum zijn maandag 13 juni zeven personen zwaargewond geraakt. De politie onderzoekt de toedracht.

De zeven personen zaten omstreeks 18.37 uur in een personenbusje en reden vanuit Groenlo in de richting van Borculo. Door nog onbekende oorzaak raakte het busje van de weg en belandde tegen een boom.

Eén persoon zat bekneld in het voertuig en moest door de brandweer worden bevrijd. Een andere persoon lag in het water en is uit het water gehaald. Alle inzittenden raakten zwaargewond. Er kwamen twee traumahelikopters en meerdere ambulances naar de plek van het ongeval om de gewonden naar ziekenhuizen over te brengen in Nederland en Duitsland. De personalia van de gewonden zijn nog niet bekend.

De weg werd geruime tijd afgezet voor de hulpverlening en het ongevalsonderzoek. De ravage na het ongeval was enorm. Het busje raakte zwaar beschadigd.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2016/juni/13/02-beltrum-zeven-ernstig-gewonden-bij-verkeersongeval.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2016, 08:23:24
Politie Berkelland ‏@POL_Berkelland  23 minuten geleden
Personalia gewonden ongeval Beltrum gisteravond zijn bekend, zie aangevulde persbericht https://www.politie.nl/nieuws/2016/juni/13/02-beltrum-zeven-ernstig-gewonden-bij-verkeersongeval.html

Citaat
Eén persoon zat bekneld in het voertuig en moest door de brandweer worden bevrijd. Een andere persoon lag in het water en is uit het water gehaald. Alle inzittenden, 3 vrouwen uit Spanje (18, 22 en 22 jaar), 2 mannen uit Spanje (beide 21 jaar), een 21-jarige man uit Borculo en een 21-jarige man uit Ecuador, raakten zwaargewond. Er kwamen twee traumahelikopters en meerdere ambulances naar de plek van het ongeval om de gewonden naar ziekenhuizen over te brengen in Nederland en Duitsland.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2016/juni/13/02-beltrum-zeven-ernstig-gewonden-bij-verkeersongeval.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #24 Gepost op: 14 juni 2016, 08:28:09
Maar liefst 7 ernstig gewonden in de achterhoek waarbij je het niet kan redden zonder Duitse hulp en ernstig gewonden naar Amsterdam en Duitsland moet wentelwieken?


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #25 Gepost op: 14 juni 2016, 08:38:42
Citaat van: oma link=msg=1429854 date=1465885689
Maar liefst 7 ernstig gewonden in de achterhoek waarbij je het niet kan redden zonder Duitse hulp en ernstig gewonden naar Amsterdam en Duitsland moet wentelwieken?

Er is maar één slachtoffer naar Münster gebracht. De anderen naar Winterswijk (later één van hen naar 't Radboud gevlogen), Enschede en Doetinchem. MMT Amsterdam heeft niemand 'gewentelwiekt', ook is de arts niet met een ambulance meegereden.

Lifeliner 3 is in principe het eerste MMT voor de Achterhoek. Zij waren niet beschikbaar, de volgende in rij is het MMT Amsterdam. De heli uit Groningen was eveneens niet beschikbaar.
Gelukkig kan men dan terugvallen op Duitse heli's. Als ook zij er niet waren geweest, was men gewoon gaan rijden, is men in de Achterhoek wel gewend.

20:45 Dutch Mil test het ontvangst met de Lifeliner 3 die onderweg is naar Winterswijk. #HEMS
21:11 Lifeliner 3 is airborne from Winterswijk and is inbound Radboud UMC Nijmegen with a patient on baord, 4POB. Time: 2111LT #HEMS #MMT
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #26 Gepost op: 14 juni 2016, 08:42:06
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1429856 date=1465886322
Er is maar één slachtoffer naar Münster gebracht. De anderen naar Winterswijk (later één van hen naar 't Radboud gevlogen), Enschede en Doetinchem. MMT Amsterdam heeft niemand 'gewentelwiekt', ook is de arts niet met een ambulance meegereden.

20:45 Dutch Mil test het ontvangst met de Lifeliner 3 die onderweg is naar Winterswijk. #HEMS
21:11 Lifeliner 3 is airborne from Winterswijk and is inbound Radboud UMC Nijmegen with a patient on baord, 4POB. Time: 2111LT #HEMS #MMT

Citaat
Beide traumahelikopters hebben een slachtoffer meegenomen naar ziekenhuizen in Amsterdam en Münster.

http://www.gelrenieuws.nl/2016/06/zeven-zwaargewonden-bij-ongeval-met-personenbusje-in-beltrum.html


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #27 Gepost op: 14 juni 2016, 08:44:33
Citaat van: oma link=msg=1429857 date=1465886526
http://www.gelrenieuws.nl/2016/06/zeven-zwaargewonden-bij-ongeval-met-personenbusje-in-beltrum.html

Dat is dan onjuist. Lifeliner 1 is ZONDER patiënt teruggevlogen naar Amsterdam.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #28 Gepost op: 14 juni 2016, 08:46:38
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1429858 date=1465886673
Dat is dan onjuist. Lifeliner 1 is ZONDER patiënt teruggevlogen naar Amsterdam.

Waarom is het onjuist omdat jij dat zegt?

Waarom zou ik meer waarde moeten hechten aan een twitteraccountje van iemand die vermoedelijk wat radioverkeer van luchtvaart volgt dan aan een verslag van persbureau Heitink?

Ik vind het ook al raar als je 7 ernstig gewonden hebt en er 1 patient naar Duitsland moet. 7 ernstig gewonde patienten met twee landelijke traumacentra om de hoek (Nijmegen en Enschede). Beide Nederlandse traumacentra liggen dichterbij, het is geen bijzondere regel dat je patienten naar het dichtsbijzijnde traumacentra brengt.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #29 Gepost op: 14 juni 2016, 08:53:45
Citaat van: oma link=msg=1429859 date=1465886798
Waarom is het onjuist omdat jij dat zegt?

Waarom zou ik meer waarde moeten hechten aan een twitteraccountje van iemand die vermoedelijk wat radioverkeer van luchtvaart volgt dan aan een verslag van persbureau Heitink?

Ik vind het ook al raar als je 7 ernstig gewonden hebt en er 1 patient naar Duitsland moet. 7 ernstig gewonde patienten met twee landelijke traumacentra om de hoek (Nijmegen en Enschede). Beide Nederlandse traumacentra liggen dichterbij, het is geen bijzondere regel dat je patienten naar het dichtsbijzijnde traumacentra brengt.

Waarom zou een bericht op een site van iemand die pas na 1,5 uur ter plaatse was, juist zijn? Ik hecht waarde aan zo'n twitteraccount dat vaak beter geďnformeerd is dan een woordvoerder.

Over de gewondenspreiding kan ik niks zeggen, daarvoor zou je contact op moeten nemen met de OvDG.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo