Belastingdienst / Douane Voertuigen

Auteur Topic: Belastingdienst / Douane Voertuigen  (gelezen 182147 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #320 Gepost op: 29 oktober 2013, 12:48:28
Het is door iemand anders ook al opgemerkt, maar de striping had van mij wat langer door mogen lopen op de zijkant. In ieder geval tot aan het voorwiel. Verder zal het even wennen zijn, ik had zelf een ergere achteruitgang (qua looks) verwacht.

Zou inderdaad een gemiste kans zijn als de reflectiewaarde achteruit is gegaan. Dit was nu juist hét moment om voor beter materiaal te kiezen dan bij de biza-striping.
Senior GGP / Oost-Brabant


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #321 Gepost op: 8 november 2013, 21:47:06
Hoi;

Ik vindt die nieuwe "huisstijl" geen porem, voor het werk dat ik doe is Cat.4 eigenlijk meer dan voldoende en het kost veel minder.
Voorts wijzen de strepen aan de achterzijde naar elkaar toe i.p.v. van elkaar af [om de auto heen dus] en ook wijst de zijstriping naar de achterzijde van het voertuig i.p.v. er voor langs, bij OGS-voertuigen is dat net andersom.
Ook is in het donker niet meer te zien om welke dienst het gaat, al met al zowel esthtisch als qua veiligheid geen vooruitgang eerder een flinke stap terug ... maar allé dat wordt voor ons bepaald daar hoeven wij niet over na te denken !
Veel dierenambulances rijden trouwens in deze groen-gele streepjes kleurstelling rond, welkom bij de club!


Gast

  • Gast
Reactie #322 Gepost op: 8 november 2013, 21:53:25
Het is net andersom, de oude huisstijl (zoals bij alle andere HV-diensten) wijst achterop "naar binnen toe" en op de zijkanten ook niet naar de voorkant maar de deuren in.
Bij de nieuwe striping van de douane is de achterkant een poging tot om de auto heen leiden erop geplakt. Alleen op de neus is er niks veranderd, die wijst nog altijd naar de neus i.p.v. buitenom.


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #323 Gepost op: 8 november 2013, 22:13:50
Hoi;

Ik verwissel altijd wat er reflecteert, geel of groen  e050 maar hoe dan ook wijzen de strepen achter toch écht niet naar buiten om het voertuig heen en aan de zijkanten toch écht niet naar voren vóór het voertuig langs!
Je hebt 100% gelijk met je stelling dat een frontaal op je afkomend voertuig bij geopende deuren om het Douanevoertuig heen wordt geleid alleen zal ik [en ook ieder redelijk denkend individu met mij, denk ik] mijn voertuig NOOIT tegen de rijrichting opstellen tenzij 't niet anders kan maar dan moet je je afvragen wat je daar aan het doen bent! Bij OGS-voertuigen wordt er mijns inziens toch echt van uitgegaan dat het voertuig in- of schuin op de rijrichting staat.

PS:

De Douane is géén HV-dienst en heeft ook [in tegenstelling tot de ons omringende landen waar de Douane vaak ook politiebevoegdheden heeft] géén spoedstatus, daarom ook geen blauw-blauw en geen geluid en dus nu ook niet meer de look  :'(.


Gast

  • Gast
Reactie #324 Gepost op: 8 november 2013, 22:17:55
De strepen achter wijzen wel degelijk om het voertuig heen, van boven midden naar onderkant buiten als een omgekeerde V, de huidige HV-diensten rijden met een V-vorm achterop, wat visueel richt naar binnen toe, een omgekeerde V richt visueel naar buiten toe, en dát is nou precies wat er achterop de voertuigen met de nieuwe striping zit.


Gast

  • Gast
Reactie #325 Gepost op: 8 november 2013, 22:24:40
Met paint:



DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #326 Gepost op: 8 november 2013, 22:38:34
Hoi;

En laat ik dat nou nét andersom zien  >:D, de nieuwe striping wijst als een pijlpunt op de kont van de wagen terwijl de oude toch écht uitwaaiert naar de zijkanten, je zet op een richtingbord de pijl naar links of naar rechts toch ook niet met de punt naar beneden [tenzij je in een boog achteruit moet natuurlijk of een specifiek er onder liggend punt wordt aangewezen zoals b.v. een rijbaan ;)], maar we zijn allen maar mensen en hebben eigen zienswijzen wat de een zus ziet dat ziet de ander zo, misschien stof voor een poll over wat voor de meesten duidelijker is  0098.


Gast

  • Gast
Reactie #327 Gepost op: 8 november 2013, 22:43:23



Beelden gevonden op het wegenforum.nl

Hoe wijzen de strepen op de bakens om aan te duiden welke rijbaan je moet hebben ;) Juist, als een V, met de punt naar beneden gericht, in het midden moet je wezen  O0


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #328 Gepost op: 8 november 2013, 22:49:18
Hoi;

Bij deze heb je een punt  O0, ik wil niet drammen maar het zijn bakens met iets ertussen en heb je dus volkomen gelijk maar over de kont van die Douanekar zit het met tóch niet echt lekker!


Gast

  • Gast
Reactie #329 Gepost op: 8 november 2013, 22:55:59
Leuk leesmateriaal daarover o.a. op deze website met doorkliklinkjes KLIKKLIK en verwijzingen naar onderzoeken waarom die V nou juist op de kop moet  O0

En deze leuke PDF
http://www.usfa.dhs.gov/downloads/pdf/publications/fa_323.pdf