Belastingdienst / Douane Voertuigen

Auteur Topic: Belastingdienst / Douane Voertuigen  (gelezen 180850 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #330 Gepost op: 8 november 2013, 23:02:57
Hallo;

Vrij uitputtend, ik vrees dat je wéér een punt hebt  O0


Gast

  • Gast
Reactie #331 Gepost op: 8 november 2013, 23:04:45
Ik ben tevreden met twee punten, I accept your defeat ;)
Nee geintje, een forum is om te leren van elkaar en informatie delen, en dat is gelukt, dus mission accomplished! Happy reading!


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #332 Gepost op: 8 november 2013, 23:07:28
  e050  98uiye


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #333 Gepost op: 9 november 2013, 13:03:27
Caprice, ik ben het gedeeltelijk met je eens maar ook gedeeltelijk oneens. Want met de BZK-striping is het juis te bedoelling om met de striping aan te geven wat de "veilige" rijrichting is. Daarom stond achterop aan de bestuurders zijde blauw, en stond de striping voorop de auto. Dan weet je waar je omheen moet rijden als de auto in fend-off staat. Met de huidige striping op de douane auto's kan je niet meer aan de achterzijde een veilige kant ontdekken, plus waar de striping eindigd komt nog een stuk auto aan de voorzijde.

En daarbij zoals ik al eerder aangaf is de huidige striping op het oog minder reflecterend dan de oude (ondanks dat de banen dikker zijn). Nu ben ik geen expert maar zelf vermoed ik dat het temaken heeft dat er geen wit tussen zit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #334 Gepost op: 9 november 2013, 13:11:20
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1218536 date=1383998607
En daarbij zoals ik al eerder aangaf is de huidige striping op het oog minder reflecterend dan de oude (ondanks dat de banen dikker zijn). Nu ben ik geen expert maar zelf vermoed ik dat het temaken heeft dat er geen wit tussen zit.

Nope, verschil is de gebruikte reflectie. Bij BZK striping is cat. 2 en in sommige gevallen cat. 3 met of zonder diamondgrade. De nieuwe striping van de Douane is cat. 1. Vergelijk maar eens een verkeersbord dat al jaren staat met een bord dat nieuw is. De een is cat.1 en de andere minimaal cat. 2.

Cat. 1 = reflecterend bij directe belichting ( in de volksmond Industrie reflectie )
Cat. 2 = refecterend bij directe belichting en matig bij indirecte belichting . ( in de volksmond Voertuig/verkeersborden* reflectie )
Cat. 3 = reflecterend bij directe en indirecte belichting ( in de volksmond Diamant reflectie )

* Dit klopt dus niet meer de verkeersborden en andere verkeersmaatregelen gaan helemaal over op cat. 3.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #335 Gepost op: 9 november 2013, 13:19:41
foutje gemaakt in de tekst hier boven
Citaat van: HIT link=msg=1218537 date=1383999080
Nope, verschil is de gebruikte reflectie. Bij BZK striping is cat. 2 en in sommige gevallen cat. 3 met of zonder diamondgrade. De nieuwe striping van de Douane is cat. 1. Vergelijk maar eens een verkeersbord dat al jaren staat met een bord dat nieuw is. De een is cat.1 en de andere minimaal cat. 2.

Cat. 1 = reflecterend bij directe belichting ( in de volksmond Industrie reflectie )
Cat. 2 = refecterend bij directe belichting en matig bij indirecte belichting . ( in de volksmond Voertuig/verkeersborden* reflectie )
Cat. 3 = reflecterend bij directe en indirecte belichting ( in de volksmond Diamant reflectie )

* Dit klopt dus niet meer de verkeersborden en andere verkeersmaatregelen gaan helemaal over op cat. 3.

Cat. 3 is altijd Diamond Grade.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #336 Gepost op: 9 november 2013, 13:33:18
Notwithstanding the importance of additional scientific study, it is noteworthy that many advances in
vehicle and traffic safety over the years were successfully made using a “common sense” approach. (Sivak
& Tsimhoni, 2008) For this reason, sensible efforts to improve the visibility and conspicuity of emergency
vehicles need not be delayed; however, these efforts must be followed-up, in short order, with empirical
studies to determine their effectiveness and identify any unintended consequences.

Leuke conclusie. Zouden ze hier in Nederland een ter harte moeten nemen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #337 Gepost op: 9 november 2013, 13:44:49
Het is sowieso erbarmelijk dat werkvoertuigen vaak beter zichtbaar zijn dan HV voertuigen. Qua signalering en striping bedoel ik dan. :(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #338 Gepost op: 10 november 2013, 22:11:36
Hoi;

Over de positionering van de striping moest ik Caprice uiteindelijk gelijk geven, hij heeft daarvoor voldoende argumenten aangevoerd!

Wat het nieuwe uiterlijk aangaat blijf ik erbij dat het niet oogt en als het i.d.d. zo is als Groenemotormuis en HIT aangeven dat de reflectiewaarde fors minder is dan bij de oude striping dan vraag ik mij af wat de waarde hiervan nog is. Ik heb zelf in de surveillance staande controles gedaan, ook in het donker s'avonds en s'nachts, ik heb daarbij de ervaring gemaakt dat men als je met een burgerauto langs de weg stond eerder geneigd was tot doorrijden maar ook later met de gestreepte auto waren er altijd nog mensen die aarzelden en na gestopt te zijn vroegen "waar bent U eigenlijk van?". Nu, met de minder zichtbare striping en de niet-reflecterende opschriften, krijgen we het oude probleem [in het donker] eigenlijk weer terug, van daar misschien ook de gele blousons voor de surveillanten.

Voor de auto's zonder dakset die voor de gewone fyco- of dienstritten worden gebruikt is m.i. het rijkswapen met het opschrift Douane op de flanken voldoende m.n. ook wat minder opzichtig voor collega's die zo'n auto thuis hebben staan, ik heb er ook geen idee van wat zo'n striping eigenlijk kost.

Groet


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #339 Gepost op: 10 november 2013, 23:17:19
Mijn voertuigen kosten qua striping ongeveer 1500 euro. En ik heb categorie 2. Ik schat dat BZK striping al gauw richting de 3000 zit categorie 3 dan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.