Belastingdienst / Douane Voertuigen

Auteur Topic: Belastingdienst / Douane Voertuigen  (gelezen 179919 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #360 Gepost op: 23 november 2013, 23:12:25
Citaat van: Bernt link=msg=1222358 date=1385211237


Ik dacht dat dit de nieuwe dienstauto's voor de spelers van ADO Den Haag waren.  ;)


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #361 Gepost op: 2 december 2013, 00:40:29
Ik rij bij voorkeur een Skoda of een kombi, de Megane heb ik ook even gereden maar hij is erg klein van binnen, voor mij gewoon te klein en door de lage portieren stoot ik m.n. bij het uitstappen steeds mijn hoofd. Het rondomzicht is slecht m.n. door de kleine achterruit en mini-zijraampjes, de wagens rijden in de fycodienst echter prettig moet ik toegeven maar voor een wat forser of groter persoon zijn ze gewoon te eng. De hoofdsteun met die uitstulping aan de onderzijde is een crime, zeer onprettig in de nek !!

Groet


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #362 Gepost op: 2 december 2013, 12:32:16
Citaat van: DDV link=msg=1224602 date=1385941229
Ik rij bij voorkeur een Skoda of een kombi, de Megane heb ik ook even gereden maar hij is erg klein van binnen, voor mij gewoon te klein en door de lage portieren stoot ik m.n. bij het uitstappen steeds mijn hoofd. Het rondomzicht is slecht m.n. door de kleine achterruit en mini-zijraampjes, de wagens rijden in de fycodienst echter prettig moet ik toegeven maar voor een wat forser of groter persoon zijn ze gewoon te eng. De hoofdsteun met die uitstulping aan de onderzijde is een crime, zeer onprettig in de nek !!

Groet

Dat van die hoofdsteun vindt ik juist prettig dat je hem op je nek en hoofd kunt aanpassen!
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #363 Gepost op: 4 december 2013, 00:57:46
Ok,
maar dat gaat niet op als je niet goed in die stoel past  :-\, de rugleuning stopt bij mij ruim beneden schouderhoogte zodat daar dan die rand van de kopsteun zit [hoogste stand]  :'(

Groet


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #364 Gepost op: 20 december 2013, 17:01:32
M.i.v. 7 december is nu ook de Belastingdienst / Douane in de Regeling Optische en Geluidssignalen opgenomen als dienst die gele zwaai-, flits-, of knipperlichten mag voeren.

Citaat van: artikel 6 regeling OGS
Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden voert een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai-, flits- of knipperlicht:
Aan artikel 6, eerste lid, wordt, onder vervanging van de punt aan het slot van onderdeel g door een puntkomma, een onderdeel toegevoegd, luidende:
h. werkzaamheden van de Belastingdienst, waaronder begrepen de Belastingdienst/Douane.

Toelichting
Citaat
Het voeren van geel zwaai-, flits- of knipperlicht mag volgens artikel 30 van het RVV 1990 voor werkzaamheden die bij ministeriële regeling zijn aangeduid. Bij die aanwijzing in artikel 6, eerste lid, van de regeling ontbraken tot nu toe de werkzaamheden van de belastingdienst en het specifieke onderdeel douane van deze dienst. Vanuit veiligheidsoogpunt is het echter wel nodig dat onder omstandigheden deze dienst gebruik maakt van de bijzondere gele lichtsignalen, zoals tijdens een verkeersactie of in het kader van de zichtbaarheid voor kraanmachinisten van voertuigen op haventerreinen. Daarom is de regeling nu aangevuld met de aanwijzing van genoemde dienst.
bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2013-33683.html

Toch fijn dat we dat ook weer in regelgeving hebben kunnen borgen... Zou de ILenT ook oranje zwaailichten mogen gebruiken? En de nVWA? En al die andere diensten waarvan de werkzaamheden nog niet genoemd zijn, maar die er wel mee rondrijden? ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,320
Reactie #365 Gepost op: 20 december 2013, 17:24:06
Was dit niet dé gelegenheid om de douane ook van blauw-blauw te voorzien? ( mompelt iets over uniformiteit in Europa...).


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #366 Gepost op: 20 december 2013, 18:43:49
Citaat van: André Welten link=msg=1230291 date=1387556646
Was dit niet dé gelegenheid om de douane ook van blauw-blauw te voorzien? ( mompelt iets over uniformiteit in Europa...).
Nou dit nieuws (over de gele lampen) is voor mij echt nieuws, al valt het wel binnen het kader dat er de afgelopen tijd maar ook de komende tijd het een en ander op de rol staat/word gezet. Ik zie hier dus een positief punt en stapje voor stapje komen we dichterbij het doel.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #367 Gepost op: 20 december 2013, 20:25:53
De dienst waar ik werk wordt niet specifiek genoemd als dienst die amber mag voeren.
In mijn ontheffing RVV (afgegeven door provincie Brabant) staat echter wel vermeld, dat als ik gebruik maak van mijn ontheffing in een gevaarlijke situatie of bij slecht zicht, ik VERPLICHT ben om amber te voeren.
Ik heb dan ook een goedgekeurde Amber magneetpit in mijn auto aanwezig.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #368 Gepost op: 19 maart 2014, 21:14:05
Tijd voor weer eens wat foto's  ;)





Dienst: Douane
Regio: Amsterdam
Soort voertuig: Mobiel laboratorium
Merk & type: Renault Master
Kenteken: VG-570-B
Bijzonderheden: Q-lab (Quick Reponse Mobile laboratorium), uitgerust om direct en "on-the-road" diverse tests te doen. Is een voertuig van de Douane Laboratorium te Amsterdam



Dienst: Douane
Regio: Nijmegen, locatie Amersfoort
Soort voertuig: Oliebus/ Surveillance auto
Merk & type: Volkswagen Transporter
Kenteken: 8-SNR-81
Bijzonderheden: Voertuig is voorzien van een afgesloten gedeelte met afzuiging om stoffen te vervoeren zonder dat de personen in de auto last hebben van de stoffen. Is met name bedoelt voor oliecontroles.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #369 Gepost op: 20 maart 2014, 21:43:50
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1252320 date=1395260045
Tijd voor weer eens wat foto's  ;)





Dienst: Douane
Regio: Amsterdam
Soort voertuig: Mobiel laboratorium
Merk & type: Renault Master
Kenteken: VG-570-B
Bijzonderheden: Q-lab (Quick Reponse Mobile laboratorium), uitgerust om direct en "on-the-road" diverse tests te doen. Is een voertuig van de Douane Laboratorium te Amsterdam

Is de VW Crafter met kofferopbouw en aanhanger inmiddels afgevoerd?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s