Belastingdienst / Douane Voertuigen

Auteur Topic: Belastingdienst / Douane Voertuigen  (gelezen 181925 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #250 Gepost op: 8 maart 2013, 06:21:10
Misschien een rare vraag, maar waarom wordt er niet gekozen voor ''gewoon'' Douane bestickering?
Van de oude voertuigen was er 1 in deze kleuren



Dienst: Douane Nederland
Kantoor: -
Soort voertuig: Surveilancevoertuig
Merk en type: Chrysler Grand Voyager
Kenteken: 89-XN-PN
Bijzonderheden: Afwijkende kleur

en de andere wel gewoon in de witte douane bestikkering. Waarom er voor het douane wit is gekozen en niet het belasting blauw heeft denk ik te maken met het feit dat deze voertuigen horen bij de facilitaire dienst die echt voor de douane werkt. Valt dus wel officieel onder de algemene facilitaire dienst, maar verder alleen voor de douane schiphol werkzaam.

Bron: http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=6464

Als de bussen echt ingezet worden bij executie acties heeft die verplichte airco ook weinig zin denk ik dan. 0098
Dat zal dan denk ik meer voor de ambtenaren zijn  098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #251 Gepost op: 20 maart 2013, 14:23:34

Dienst: Douane
Regio: Airport Eelde
Soort voertuig: Controlevoertuig
Roepnummer: n.v.t.
Merk & type: Skoda Octavia 1.6TDI 77kw/105 PK
Kenteken: 13-THH-7
Bijzonderheden:


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #252 Gepost op: 20 maart 2013, 15:32:52

Dienst: Douane
Regio: Airport Eelde Groningen
Soort voertuig: ControleSurveillancevoertuig
Roepnummer: n.v.t.
Merk & type: Skoda Octavia 1.6TDI 77kw/105 PK
Kenteken: 13-THH-7
Bijzonderheden:
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #253 Gepost op: 20 maart 2013, 15:39:22
ja Airport Groningen.... gelegen in Eelde...  :P


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #254 Gepost op: 20 maart 2013, 15:45:21
ja Airport Groningen.... gelegen in Eelde...  :P
Maar het is ook regio/kantoor Groningen, dus niet zoals op Schiphol alleen op de luchthaven  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nico

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #255 Gepost op: 5 mei 2013, 16:58:26
Van de oude voertuigen was er 1 in deze kleuren
en de andere wel gewoon in de witte douane bestikkering. Waarom er voor het douane wit is gekozen en niet het belasting blauw heeft denk ik te maken met het feit dat deze voertuigen horen bij de facilitaire dienst die echt voor de douane werkt. Valt dus wel officieel onder de algemene facilitaire dienst, maar verder alleen voor de douane schiphol werkzaam.
Dat zal dan denk ik meer voor de ambtenaren zijn  098uo

B/CFD staat voor Belastingdienst/Centrum voor Facilitaire Dienstverlening.
Er is geen afdeling die alleen de Douane faciliteert. Daarom zou de bestickering van deze bus ook de algemene rijksoverheidsbestickering moeten zijn, net zoals bij de auto's van de Blauwe tak.
De bestickering zoals Douane, Politie, Marechausse, Ambulance en Brandweer voert, valt onder het auteursrecht van Binnenlandse Zaken.
Ik ben van mening dat de bestickering van deze bus onterecht en onjuist is.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #256 Gepost op: 5 mei 2013, 17:26:00
B/CFD staat voor Belastingdienst/Centrum voor Facilitaire Dienstverlening.
Er is geen afdeling die alleen de Douane faciliteert.
Als je het zo zegt, correct en juist, 100 punten. Echter was ik blijkbaar niet helemaal duidelijk in mijn schrijven, ja de vallen onder het centrale orgaan welke alle facilitaire dienstverlening doet voor alle onder de belastingdienst vallende diensten. Echter deze post (Schiphol) heeft alleen maar met douane kantoren te maken (cargo en passagiers). Deze post werkt dus alleen maar voor (of met, niet hoe je het dus leest) deze 2 douane kantoren. Vandaar mijn redenatie waarom ze voor deze striping hebben gekozen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #257 Gepost op: 16 juli 2013, 23:22:25
Voor de liefhebbers, er komen weer een aantal nieuwe surveillance aan voor de diverse districten. Weet in ieder geval dat locatie Amersfoort deze week een nieuwe krijgt, de andere weet ik niet. Dus wie krijgt ze het eerst op de foto  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #258 Gepost op: 25 juli 2013, 15:28:53
@Groenemotormuis,

Neem aan dat deze nog gestriped worden zoals de voertuigen nu zijn.
Zag net na mijn 2 weken vakantie dat we nieuwe strepen krijgen... Ben benieuwd
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #259 Gepost op: 25 juli 2013, 17:44:54
Citaat van: V16.01 link=msg=1186053 date=1374758933
@Groenemotormuis,

Neem aan dat deze nog gestriped worden zoals de voertuigen nu zijn.
Zag net na mijn 2 weken vakantie dat we nieuwe strepen krijgen... Ben benieuwd
zijn/is inderdaad gestipt volgens BZK douane style  ;). Wat dat laatste betreft ben ik inderdaad ook benieuwd. In ieder geval nog geen nieuwe contour strepen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v