Opleiding EHBO Instructeur

Auteur Topic: Opleiding EHBO Instructeur  (gelezen 4431 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

H_H

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 22 juni 2016, 11:38:23
De vraag is al vaker gesteld, maar die topics zijn wat ouder. Vandaar een nieuw topic...

Ik zou graag een opleiding willen volgen tot EHBO Instructeur. Nu heb ik via zoeken wel een instituut in Vinkeveen gevonden van NODE, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen opleidingscentra in de omgeving van Rotterdam zijn. Of heb ik 't mis.

Aanvullende vraag: ik vond via Google enkele opmerkingen over het niveau van de verschillende opleidingen. LPEV, NedCert, NODE. Is dat verschil er nog steeds? Want als ik een opleiding begin, wil ik er wel eentje die me voldoende bagage geeft om mijn cursisten goed op te leiden.

Mijn achtergrond:
- H.L.O.
- EHBO/BLS/AED
- BHV, Ploegleider BHV, Hoofd BHV
- Ervaring in lesgeven (IT gerelateerd & workshops basics EHBO/BLS/AED)

Dank alvast!




RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2016, 11:50:04
Citaat van: H_H link=msg=1431346 date=1466588303
De vraag is al vaker gesteld, maar die topics zijn wat ouder. Vandaar een nieuw topic...

Ik zou graag een opleiding willen volgen tot EHBO Instructeur. Nu heb ik via zoeken wel een instituut in Vinkeveen gevonden van NODE, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen opleidingscentra in de omgeving van Rotterdam zijn. Of heb ik 't mis.

Aanvullende vraag: ik vond via Google enkele opmerkingen over het niveau van de verschillende opleidingen. LPEV, NedCert, NODE. Is dat verschil er nog steeds? Want als ik een opleiding begin, wil ik er wel eentje die me voldoende bagage geeft om mijn cursisten goed op te leiden.

Mijn achtergrond:
- H.L.O.
- EHBO/BLS/AED
- BHV, Ploegleider BHV, Hoofd BHV
- Ervaring in lesgeven (IT gerelateerd & workshops basics EHBO/BLS/AED)

Dank alvast!

Elke aanbieder van EHBO heeft zijn eigen instructeursopleiding.
* OK en NRK de opleiding IEH OK
* FAI de opleiding Facilitator FAI
* NedCert, eigen instructeursopleiding
* etc.

Het is dus vooral afhankelijk namens wie jij les wilt geven. Je zult de voor elke aanbieder instructeur moeten zijn als jij voor meerdere aanbieders les wilt geven. Het niveau kan verschillen maar persoonlijk vind ik het geen van alle echt spannend qua inhoud.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


H_H

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2016, 12:07:03
Duidelijk. Dank. Ik denk dat ik de diepgang dan vooral uit de praktijk zal moeten halen. Aansluiten bij GHOR o.i.d.


helm

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2016, 13:48:22
Bij NedCert werken wij met (ex)verpleegkundigen en/of (ex)brandweermensen. Dat is de minimale vooropleiding om te solliciteren.
Als je klaar bent, ben je allround instructeur en bevoegd om heel veel verschillende cursussen te geven zoals; BHV, EHBO, EHBO bij kinderen, Hoofd BHV Safety and Health Officer, preventiemedewerker.
http://www.nedcert.nl/academy


H_H

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2016, 10:48:32
Tja, ben helaas geen brandweerman of verpleegkundige. Dus zal niet in aanmerking komen voor een opleiding bij NedCert. Ben bij NODE geweest, maar twijfel over het niveau van de docenten.


helm

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2016, 10:56:19
Citaat van: H_H link=msg=1438814 date=1469522912
Tja, ben helaas geen brandweerman of verpleegkundige. Dus zal niet in aanmerking komen voor een opleiding bij NedCert. Ben bij NODE geweest, maar twijfel over het niveau van de docenten.

Ambulancechauffeur kan ook bij NedCert.


dekdu

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2020, 14:51:07
Even een schopje in een oud topic

Ben bij NODE geweest, maar twijfel over het niveau van de docenten.

Heeft iemand ervaring met deze opleiding? Ik ben mij aan het oriënteren om in de 2e helft van dit jaar te starten met een instructie opleiding en ben nu aan het kijken welke de meest geschikte is. De opleiding van Veriken heeft ook mijn interesse.

Wat mij niet geheel duidelijk is is voor welke instanties je met welk diploma mag lesgeven, en wat je zou moeten doen om je bij te scholen voor het lesgeven bij een andere instantie (bv Oranje kruis vs Rode kruis). Weet iemand daar meer over?


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2020, 22:28:56
Met een oranje kruis diploma kun je jezelf redelijk makkelijk laten omscholen om ook voor het rode kruis les te mogen geven. Andersom is lastiger.

Over het algemeen is oranje kruis volgens mij nog steeds de ruimst geaccepteerde opleiding.