’Politieschool te blank’

Auteur Topic: ’Politieschool te blank’  (gelezen 19026 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #50 Gepost op: 24 juni 2016, 13:03:26
Citaat van: Cabo link=msg=1431596 date=1466681427
Maar ik denk absoluut niet dat dat ligt aan het selectiebeleid. Ik geloof eerder dat allochtonen het minder aantrekkelijk vinden om te solliciteren, door de politiecultuur die zijn weerslag op straat heeft. Bijna elke allochtoonse jongere heeft wel een keer op een negatieve manier te maken gehad met politieagenten. Daar kunnen bijna alle collega's met een andere culturele achtergrond over mee praten. In ieder geval in het Oosten van het land. Kan mij voorstellen dat de verhoudingen in het westen anderd zijn.

Ja klinkt heel leuk. Ik heb ook een keer een slechte ervaring met een politieagent gehad voordat ik zelf solliciteerde, oja een grotere Limburgse boer dan ik vind je niet.

Overigens liepen er in mijn tijd op de academie best wel wat lui van allochtone afkomst rond.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #51 Gepost op: 24 juni 2016, 15:16:26
Binnen ons bedrijf is het aantal 'witmensen' ook oververtegenwoordigd t.o.v. de bevolkingssamenstelling. Dit wordt gewoon veroorzaakt doordat bepaalde 'gekleurde' bevolkingsgroepen nagenoeg nooit solliciteren bij ons.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #52 Gepost op: 24 juni 2016, 17:25:12
Eén bericht en de daaropvolgende reacties verwijderd.

DiNozzo


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #53 Gepost op: 25 juni 2016, 00:06:07
Citaat van: Diaephi link=msg=1431790 date=1466766206
Ja klinkt heel leuk. Ik heb ook een keer een slechte ervaring met een politieagent gehad voordat ik zelf solliciteerde, oja een grotere Limburgse boer dan ik vind je niet.

Jeetje!

Je snapt toch zeker wel wat ik bedoel?


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #54 Gepost op: 25 juni 2016, 03:54:12
Citaat van: Cabo link=msg=1431749 date=1466725290
Dat is zo voor elke opleiding. Ik ben ook prima geschikt als hoofdagent bevonden, maar denk dat ik ook wat competenties mis om monteur te worden.

Overigens is 7/9 van de opleiding op MBO3 niveau. En ja, er komt veel meer bij kijken in de praktijkstages, maar naar mijn mening is de schoolperiode (de theorie) redelijk simpel. Zolang je het in je hebt om de regie te nemen in een gesprek, kom je een heel eind.
Dit dus, een arts zal waarschijnlijk ook niet de skills hebben om een advocaat te kunnen worden als je totaal geen affiniteit met het Nederlands recht hebt. Maar daar ging de strekking niet om. Men doet net of je bijzondere skills moet hebben om geschikt te zijn voor het politiewerk. Met wat doorzettingsvermogen vlieg je zo door een opleiding heen, als je hart er naar ligt. En dat is niet om denigrerend te doen. Maar het is niet zo dat een mbo opleiding van de politie qua moeilijkheidsgraad ver boven reguliere opleidingen steekt. De stof moet je gewoon liggen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #55 Gepost op: 25 juni 2016, 04:02:20
Citaat van: Achillius link=msg=1431945 date=1466819652
Dit dus, een arts zal waarschijnlijk ook niet de skills hebben om een advocaat te worden. Maar daar ging de strekking niet om. Men doet net of je bijzondere skills moet hebben om geschikt te zijn voor het politiewerk. Met wat doorzettingsvermogen vlieg je zo door een opleiding heen, als je hart er naar ligt.

Klopt op dit moment zeker. Toch denk ik dat je wel uit een bepaald hout gesneden moet zijn. Niet iedereen kan dit werk doen. Bijzondere skills, ik denk het wel, bepaalde houding en instelling ? Absoluut. Je werkt niet bij een 9-5 baas en hebt wel een bepaalde mentaliteit nodig alsmede bepaalde mindset. Maar goed....

De politieschool is dus te blank....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #56 Gepost op: 25 juni 2016, 04:06:44
Citaat van: grizz link=msg=1431946 date=1466820140
Klopt op dit moment zeker. Toch denk ik dat je wel uit een bepaald hout gesneden moet zijn. Niet iedereen kan dit werk doen. Bijzondere skills, ik denk het wel, bepaalde houding en instelling ? Absoluut. Je werkt niet bij een 9-5 baas en hebt wel een bepaalde mentaliteit nodig alsmede bepaalde mindset. Maar goed....

De politieschool is dus te blank....
Ik mag toch hopen voor de mensen die solliciteren dat ze daarvan op de hoogte zijn. Een 9 tot 5 mentaliteit past gewoon niet in deze sector. En aan je instelling en houding kun je tot op een zekere hoogte aan werken. Net zoals een basisarts steeds meer vaardigheden leert door praktijkervaring op te doen. Daarvoor wissel je het straatwerk af met colleges.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #57 Gepost op: 25 juni 2016, 04:11:37


Men doet net of je bijzondere skills moet hebben om geschikt te zijn voor het politiewerk. Met wat doorzettingsvermogen vlieg je zo door een opleiding heen, als je hart er naar ligt. En dat is niet om denigrerend te doen.
Heb jij de politie-opleiding al afgemaakt?


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #58 Gepost op: 25 juni 2016, 04:13:26
Citaat van: CopVR3 link=msg=1431948 date=1466820697
Heb jij de politie-opleiding al afgemaakt?
Nee ik moet er nog aan beginnen, maar ik heb wel een LL.B (hbo) en een LL.M (universiteit) in het Nederlands recht.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #59 Gepost op: 25 juni 2016, 04:20:57


Nee ik moet er nog aan beginnen, maar ik heb wel een LL.B (hbo) en een LL.M (universiteit) in het Nederlands recht.

Dan is het wel een tikkeltje voorbarig hoor... ik ken er genoeg met zat doorzettingsvermogen en verstand...

Maar ik hoop dat als het zover is je er uiteraard doorheen vliegt.

De meesten met jouw vooropleiding gaan trouwens voor een 5 of 6 functie...
Hoop dat het lagere niveau je niet gaat frustreren, want het is best wel een lange zet.