’Politieschool te blank’

Auteur Topic: ’Politieschool te blank’  (gelezen 18908 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #80 Gepost op: 29 juli 2016, 13:05:30
Citaat van: AureliusM link=msg=1439449 date=1469786702
Altijd twee kanten aan een verhaal...
Zeg dan liever niks...

Feit is dat een collega thuis zit met PTSS, dat kan niet anders dan vreselijk voor hem zijn.

En als de dingen écht gegaan zijn zoals beschreven in het artikel, dan valt dat niet goed te praten, en zijn er hoe dan ook dingen verschrikkelijk fout gegaan.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #81 Gepost op: 29 juli 2016, 13:12:18
Het is ook gewoon een lastig verhaal. Ik denk dat elke diender wel bepaalde bevolkingsgroepen weet die altijd wel een familielid bij een bepaalde overheidsorganisatie heeft werken. Volgens mij kan je ook lastig in de systemen controleren of iemand wel of niet een diender is, daarom hoor je je ook te kunnen legitimeren. Toch snap ik ook wel dat dit nou niet echt een goed verhaal is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #82 Gepost op: 29 juli 2016, 13:27:55
Het is ook gewoon een lastig verhaal. Ik denk dat elke diender wel bepaalde bevolkingsgroepen weet die altijd wel een familielid bij een bepaalde overheidsorganisatie heeft werken. Volgens mij kan je ook lastig in de systemen controleren of iemand wel of niet een diender is, daarom hoor je je ook te kunnen legitimeren. Toch snap ik ook wel dat dit nou niet echt een goed verhaal is.
Binnen twee tellen is dat gepiept door even in de bereikbaarheidsgids te kijken. Naam, standplaats, functie, dienstnummer: het staat erin.

Moet je wel een ID-bewijs hebben om te kunnen controleren of de opgegeven naam ook hoor bij de persoon voor je.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #83 Gepost op: 29 juli 2016, 16:04:37
Citaat van: Frank. link=msg=1439460 date=1469791675
Binnen twee tellen is dat gepiept door even in de bereikbaarheidsgids te kijken. Naam, standplaats, functie, dienstnummer: het staat erin.

Moet je wel een ID-bewijs hebben om te kunnen controleren of de opgegeven naam ook hoor bij de persoon voor je.
Dat eerste kan iemand anders weten. Die tweede heb ik nog niet aan gedacht, goed punt
Hobby Bobby eenheid Den Haag


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #84 Gepost op: 29 juli 2016, 23:48:27
Citaat van: LSPD link=msg=1439456 date=1469790330
Zeg dan liever niks...

Feit is dat een collega thuis zit met PTSS, dat kan niet anders dan vreselijk voor hem zijn.

En als de dingen écht gegaan zijn zoals beschreven in het artikel, dan valt dat niet goed te praten, en zijn er hoe dan ook dingen verschrikkelijk fout gegaan.

Ja als het echt zo is gegaan is dat heel erg en niet goed te praten. Daarom zou het de politie daar ook sieren om hier het eea over te vertellen op Intranet of de reguliere media.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #85 Gepost op: 31 juli 2016, 13:07:37
RECONSTRUCTIE Anis Raiss (29) - een voorbeeldige agent - wil twee maanden geleden in Enschede aangifte doen op het politiebureau. Hij wordt echter 'niet serieus genomen' en kan zich niet legitimeren. Dan escaleert het snel.

Door onze redacteur Thomas Rueb

Een goede politieagent stopt nooit met kijken. Dat zet je niet zomaar even uit. Anis Raiss zit in de tram op de Amsterdamse Van Woustraat als hij de Febo passeert. Hij heeft vakantie, staat op het punt om met zijn moeder naar Marokko te vertrekken. Door het raam kijkt hij de snackbar binnen. Hij schrikt.
Hé! Dat is toch...
Raiss meent een gezicht te herkennen dat eerder via politiekanalen is verspreid. Een Engelsman op de internationale opsporingslijst. Hij stapt de tram uit, de Febo in. Door zijn wimpers monstert hij de man. Sprekend. Aanwijzing één.
Bij de counter hangt hij een of ander ‘lulverhaal’ op, over een feestje dat hij wil geven en hoeveel de friet dan zou kosten. Intussen houdt hij zijn oren gespitst. Aanwijzing twee: de man spreekt Engels.
Buiten belt Raiss om versterking. Samen met collega’s benadert hij de Brit. Die trekt een document uit zijn zak, propt het in zijn mond en begint woest te kauwen. De man wordt ingerekend. Raiss wordt beloond met een zilveren pen en een onderscheiding. De Telegraaf interviewt hem. Hij wordt een modelagent genoemd.
Dat spookt maar door zijn hoofd als hij, krap een jaar later, in een politiecel in Enschede zit en de inspecteur maar tegen hem blijft schreeuwen. Ze geloven niet dat hij echt bij de politie zit. „Je ziet er niet uit als een agent”, buldert de inspecteur.
[...]
Bron: Blendle
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #86 Gepost op: 13 oktober 2016, 18:14:36
Is er nog een vervolg gegeven aan het bovenstaande verhaal?