Medisch Ondersteunings Team

Auteur Topic: Medisch Ondersteunings Team  (gelezen 12152 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #60 Gepost op: 3 juli 2016, 09:27:58
Ah leuk! Doe je assistent de groeten terug!

Voor de discussie: Huisartsen werken vaak ook pre-hospitaal, maar intuberen niet. HAP-chauffeurs en doktersassistenten worden volgens mij niet getraind zoals jij beschrijft, maar assisteren de huisarts wel bij het starten van de behandeling van een patiënt die aansluitend naar het ziekenhuis moet.

Ik denk dat we net als bij het topic over ALS-zorg moeten kijken of we allemaal dezelfde definities hanteren en zo niet, of iedereen dan misschien een beetje gelijk heeft.
Dat zou het voor mij een stuk duidelijker maken.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #61 Gepost op: 3 juli 2016, 13:54:38
Citaat van: Kanarie link=msg=1434135 date=1467530878
Voor de discussie: Huisartsen werken vaak ook pre-hospitaal, maar intuberen niet. HAP-chauffeurs en doktersassistenten worden volgens mij niet getraind zoals jij beschrijft, maar assisteren de huisarts wel bij het starten van de behandeling van een patiënt die aansluitend naar het ziekenhuis moet.

Ik krijg mee dat in sommige regio's de huisarts er vaak alleen voor staat en de chauffeur in de wagen blijft zitten. Niet in alle regio's zijn chauffeurs opgeleid voor medisch assisterende handelingen. Een chauffeur word soms enkel gebruikt voor vervoer.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #62 Gepost op: 3 juli 2016, 15:30:52
Beetje vergelijkbaar met de doktersassistent bij de huisarts. In sommige praktijken zit die alleen maar achter de balie om afspraken te plannen. In andere ziet ze zelf patiënten voor routine onderzoekjes zoals periodiek bloeddrukmeten en het wratten spreekuur.


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #63 Gepost op: 4 juli 2016, 06:48:04

Ik krijg mee dat in sommige regio's de huisarts er vaak alleen voor staat en de chauffeur in de wagen blijft zitten. Niet in alle regio's zijn chauffeurs opgeleid voor medisch assisterende handelingen. Een chauffeur word soms enkel gebruikt voor vervoer.
Alle chauffeurs van Meditaxi zijn hetzelfde geschoold in de assisterende vaardigheden, echter beslist de huisarts (danwel bestuur HAP) of hij hiervan gebruik maakt.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #64 Gepost op: 4 juli 2016, 06:53:09

Voor de discussie: Huisartsen werken vaak ook pre-hospitaal, maar intuberen niet. HAP-chauffeurs en doktersassistenten worden volgens mij niet getraind zoals jij beschrijft, maar assisteren de huisarts wel bij het starten van de behandeling van een patiënt die aansluitend naar het ziekenhuis moet.
Ook bij patiënten die thuis blijven. 😉
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.