Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur

Auteur Topic: Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur  (gelezen 69037 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #270 Gepost op: 22 november 2016, 08:17:49
Citaat van: Breathe link=msg=1462426 date=1479750431
Waarom zo geheimzinnig?

Het is niet ongebruikelijk om in een democratische rechtsstaat documenten geheim te houden als je weet dat openbaring van de inhoud zorgt dat er morgen geen Zeeland c.q. Nederland meer is of dat heel Zeeland c.q. Nederland hierdoor failliet gaat.


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #271 Gepost op: 22 november 2016, 21:07:51
Citaat van: Breathe link=msg=1462426 date=1479750431
Waarom zo geheimzinnig?
Misschien omdat het hier over een mens van vlees en bloed gaat? Benoemingen, schorsingen en ontslagen worden ook niet in de openbaarheid behandeld; en terecht.


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #272 Gepost op: 22 november 2016, 21:45:40
Ah, helaas: http://www.vrzeeland.nl/news/152/77/Gerrie-Ruijs-voorgedragen-tot-benoeming-RegiVandaag

En terecht: benoemingen, functioneren en ontslag/afscheid horen openbaar te zijn bij dit soort functies.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #273 Gepost op: 22 november 2016, 23:53:50
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1462579 date=1479845271
Misschien omdat het hier over een mens van vlees en bloed gaat? Benoemingen, schorsingen en ontslagen worden ook niet in de openbaarheid behandeld; en terecht.

Dan doe je gewoon een gecensureerde versie waarbij alles is zwartgemaakt behalve de paginanummers.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #274 Gepost op: 23 november 2016, 06:51:54
Citaat van: janvangent link=msg=1462586 date=1479847540
Ah, helaas: http://www.vrzeeland.nl/news/152/77/Gerrie-Ruijs-voorgedragen-tot-benoeming-RegiVandaag

En terecht: benoemingen, functioneren en ontslag/afscheid horen openbaar te zijn bij dit soort functies.

Tsja, ik hou maar op met argumenteren.........als je de wet niet kent, dan wordt het wel moeilijk.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #275 Gepost op: 23 november 2016, 07:15:13
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1462579 date=1479845271
Misschien omdat het hier over een mens van vlees en bloed gaat? Benoemingen, schorsingen en ontslagen worden ook niet in de openbaarheid behandeld; en terecht.

Als je anderhalve ton publiek geld per jaar binnenharkt en de grote baas bent van een hele veiligheidsregio waar je je gewone personeel op de werkvloer de hut intimideerd moet je niet janken over het feit dat men het in openbaarheid wil behandelen.

De veiligheidsregio had moeten realiseren dat dat medewerkers die acteerden als klokkenluiders mensen van vlees en bloed waren. Deze namen zijn wel bekend geworden bij o.a. de directeur van de Veiligheidsregio.

Als deze directeur er toch mee zit dat haar persoon in de openbaarheid behandelt gaat worden moet ze gewoon de eer aan zichzelf houden door op te stappen in plaats van in de ziektewet te gaan zitten.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #276 Gepost op: 23 november 2016, 07:16:00
Citaat
KRUININGEN - De Veiligheidsregio Zeeland is gebaat bij rust en interim-directeur Elie van Strien verdient het vertrouwen om orde op zaken te stellen in de organisatie. Dat vindt een grote meerderheid in de Reimerswaalse raad, bleek dinsdagavond bij de vaststelling van de begroting voor 2017.

http://www.pzc.nl/regio/bevelanden/reimerswaal-vertrouwen-in-veiligheidsregio-1.6670372


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #277 Gepost op: 23 november 2016, 07:29:05
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1462619 date=1479880314
Tsja, ik hou maar op met argumenteren.........als je de wet niet kent, dan wordt het wel moeilijk.

Dat is precies het probleem bij dit soort mensen. Zij begrijpen niet meer dat het niet altijd gaat om het juridisch gelijk hebben. Als dit je als directeur van een veiligheidsregio overkomt moet je gewoon zelf besluiten om op te stappen na het verschijnen van het rapport van de commissie Demmers aangezien je de schijn tegen je hebt.

Als het mij zou overkomen aarzel ik geen moment omdat ik een goede plaatsvervanger heb die al mijn taken direct over kan nemen. Mijn vertrek zorgt dan voor de rust en continuiteit bij onze nationale ambulancedienst. Ik kies namelijk altijd voor onze ambulancedienst desnoods ten koste van mijn eigen positie.

Het doet er niet eens meer toe of de aantijgingen allemaal waar zijn en het doet er niet toe of ik juridisch mag blijven zitten. Het vertrouwen van de burgers in mij is verdwenen en de kans is groot dat op de werkvloer ook veel medewerkers mij niet meer zullen vertrouwen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #278 Gepost op: 23 november 2016, 11:51:03
Citaat van: oma link=msg=1462623 date=1479881713
Als je anderhalve ton publiek geld per jaar binnenharkt en de grote baas bent van een hele veiligheidsregio waar je je gewone personeel op de werkvloer de hut intimideerd moet je niet janken over het feit dat men het in openbaarheid wil behandelen.

De veiligheidsregio had moeten realiseren dat dat medewerkers die acteerden als klokkenluiders mensen van vlees en bloed waren. Deze namen zijn wel bekend geworden bij o.a. de directeur van de Veiligheidsregio.

Als deze directeur er toch mee zit dat haar persoon in de openbaarheid behandelt gaat worden moet ze gewoon de eer aan zichzelf houden door op te stappen in plaats van in de ziektewet te gaan zitten.

En zo modderen we maar weer vrolijk door, waarschijnlijk in de gedachte van uitstel komt afstel.


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #279 Gepost op: 26 november 2016, 20:11:55
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1462619 date=1479880314
Tsja, ik hou maar op met argumenteren.........als je de wet niet kent, dan wordt het wel moeilijk.

Het gaat niet om wat wettelijk mag of moet. Als mevrouw Ruijs zich wel graag in het nieuws laat huldigen ter gelegenheid van haar benoeming moet ze ook publiekelijk (voorlopig) afscheid durven nemen, wat er ook klopt van de aantijgingen die tegen haar zijn ingebracht.