Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur

Auteur Topic: Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur  (gelezen 68493 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 28 juni 2016, 17:56:20
Ruijs zit ziek thuis, als ik een personeelslid heb wat zich om die reden ziek meldt dan moet ik dat toch anders regelen.

Terecht overigens dat ze wordt aangesproken op slecht functioneren, zou meer moeten gebeuren in Nederland.
Kost alleen de politiek een hoop kopstukken, want liegen kan natuurlijk niet, waarheid moet boven water!


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #41 Gepost op: 28 juni 2016, 18:51:02
Citaat van: Peter71 link=msg=1432814 date=1467123311
En als we dan moeten gaan bezuinigen doen we dit maar bij de repressieve dienst. Want ja, we willen wel in een knappe wagen naar die vergaderingen in dure restaurants of vakantie huizen kunnen rijden. En als de olie ververst moet worden laten we dit toch doen in de garage bij de brandweer, daar hebben we geen dealer voor nodig. Kost geld. >:( >:(

Het is voor de uitrukdienst ook zuur als je brandweervoertuigen en gaspakken op marktplaats worden gezet omdat het allemaal te duur is.

Ik begrijp ook niets van dit soort onnozele huisvrouwtjes die directeurtje mogen spelen binnen de overheid. Je haalt je deze ellende toch niet op de nek voor een Opel Mokka, een skivakantie in Zwistersland en een paar vriendjes laten adviseren voor  ongeveer een miljoen euro.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom er geen rem op het aantal externe adviseurs bij veiligheidsregio/brandweer wordt gezet. We hebben 25 veiligheidsregio's, we weten nu dat deze regio er rustig een miljoentje tegen aankwakt om wat extern advies te krijgen.

Als je competent management, een competente groep brandweer(hoofd)officieren en manschappen hebt heb je geen externe adviseurs nodig. Het geld voor al dat advies kan je beter gebruiken om nieuwe brandslangen te kopen of een gaspakkenteam in de benen te houden.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #42 Gepost op: 28 juni 2016, 19:00:00
Citaat van: Breathe link=msg=1432865 date=1467129380
Ruijs zit ziek thuis, als ik een personeelslid heb wat zich om die reden ziek meldt dan moet ik dat toch anders regelen.

Terecht overigens dat ze wordt aangesproken op slecht functioneren, zou meer moeten gebeuren in Nederland.
Kost alleen de politiek een hoop kopstukken, want liegen kan natuurlijk niet, waarheid moet boven water!

Het toont vooral aan wat voor slappe zakken ze in Nederland kunnen krijgen voor dit soort functies. Ze weet niet meer hoe ze zich hier uit kan redden en duikt als een angstig schoonmaakstertje snel de ziektewet in de hoop dat ze voorlopig nog geen ontslag krijgt.

Van een directeur van veiligheidsregio mag je daadkracht en karakter verwachten. Karakter had ze kunnen tonen door zelf op te stappen waardoor er in ieder geval weer rust kan terugkeren bij de veiligheidsregio/brandweer in Zeeland. Andere mensen kunnen dan schoon schip maken.

Als je wel het lef hebt om als een zonnekoningin een paar brandweermannen en andere ambtenaartjes te bedreigen met rechtszaken, ontslag enz zodra je tegenspreken of iets doen wat je niet bevalt moet je ook het lef hebben om de consequenties van je eigen gedrag te aanvaarden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #43 Gepost op: 28 juni 2016, 19:00:24
Citaat van: oma link=msg=1432884 date=1467132662
Het is voor de uitrukdienst ook zuur als je brandweervoertuigen en gaspakken op marktplaats worden gezet omdat het allemaal te duur is.

Ik begrijp ook niets van dit soort onnozele huisvrouwtjes die directeurtje mogen spelen binnen de overheid. Je haalt je deze ellende toch niet op de nek voor een Opel Mokka, een skivakantie in Zwistersland en een paar vriendjes laten adviseren voor  ongeveer een miljoen euro.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom er geen rem op het aantal externe adviseurs bij veiligheidsregio/brandweer wordt gezet. We hebben 25 veiligheidsregio's, we weten nu dat deze regio er rustig een miljoentje tegen aankwakt om wat extern advies te krijgen.

Als je competent management, een competente groep brandweer(hoofd)officieren en manschappen hebt heb je geen externe adviseurs nodig. Het geld voor al dat advies kan je beter gebruiken om nieuwe brandslangen te kopen of een gaspakkenteam in de benen te houden.
Ik denk ook zeker dat het geen kwaad kan als een extern bureau de financiële boekhoudingen van de veiligheidsregio's eens gaat nalopen. Van boven tot onder, van links tot rechts van manager tot aan manschap. Ik vraag me af of de repressieve dienst dan nog als dure afdeling naar boven komt. :-X


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #44 Gepost op: 28 juni 2016, 19:04:04
Vergeet niet dat het dagelijks- en algemeen bestuur van de VR bestaat uit de burgemeesters! Het is hun taak om het reilen en zeilen van de VR te controleren en zo nodig bij te sturen!

Citaat van: Peter71 link=msg=1432890 date=1467133224
Ik denk ook zeker dat het geen kwaad kan als een extern bureau de financiële boekhoudingen van de veiligheidsregio's eens gaat nalopen. Van boven tot onder, van links tot rechts van manager tot aan manschap. Ik vraag me af of de repressieve dienst dan nog als dure afdeling naar boven komt. :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 28 juni 2016, 19:06:47
Marcel Decraene ‏@marceldecraene 1 u1 uur geleden
In theorie kan Ruijs nog terugkomen, als het onderzoek voor haar gunstig is. Lonink wil hierover niet speculeren #vrz

Marcel Decraene ‏@marceldecraene 1 u1 uur geleden
Onafhankelijk extern bureau gaat VRZ diepgaand onderzoeken. Besluit algemeen bestuur. #vrz

Marcel Decraene ‏@marceldecraene 1 u1 uur geleden
Elie van Strien gaat functie Gerrie Ruijs waarnemen #vrz

Marcel Decraene ‏@marceldecraene 1 u1 uur geleden
Gerrie Ruijs weg als directeur VRZ. Unaniem besluit algemeen bestuur. #vrz


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #46 Gepost op: 28 juni 2016, 19:07:20
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1432892 date=1467133444
Vergeet niet dat het dagelijks- en algemeen bestuur van de VR bestaat uit de burgemeesters! Het is hun taak om het reilen en zeilen van de VR te controleren en zo nodig bij te sturen!
Dan zijn ze lekker bezig geweest met die taak. Niet dus.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #47 Gepost op: 28 juni 2016, 19:07:32
Eind van de middag en het beloofde verslag van het bestuur VRZ vwb follow-up etc is er nog niet.
De CvdK heeft gesteld dat hij beslissingen zou nemen maar heeft niet aangegeven wanneer en het bestuur is dus niet onder tijdsdruk gezet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #48 Gepost op: 28 juni 2016, 19:13:35
Directeur Veiligheidsregio op non-actief

 
MIDDELBURG - Directeur Gerrie Ruijs van de Veiligheidsregio Zeeland is op non-actief gesteld. Elie van Strien zal haar als interim opvolgen. Dat heeft voorzitter Jan Loninks dinsdagavond gezegd tijdens een persconferentie.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #49 Gepost op: 28 juni 2016, 19:17:48
Citaat van: Thor link=msg=1432895 date=1467133652
Eind van de middag en het beloofde verslag van het bestuur VRZ vwb follow-up etc is er nog niet.
De CvdK heeft gesteld dat hij beslissingen zou nemen maar heeft niet aangegeven wanneer en het bestuur is dus niet onder tijdsdruk gezet.

Wat kan een CvdK werkelijk doen, sinds de Wet op Veiligheidsregio's ligt de meeste macht bij de voorzitter van de veiligheidsregio. Die Lonink, burgemeester van Terneuzen is de voorzitter van de veiligheidsregio.

Deze voorzitter had vanmorgen nog een grote bek in de media maar heeft schijnbaar in de loop van de dag bedacht dat het handiger is om mevrouw Ruis als een baksteen te laten vallen.